Ekstruzja, o której wspominasz, mogłaby być odpowiednia, gdyby dwie strony na końcach ścian bocznych były współpłaszczyznowe. Ponieważ płaszczyzny są różne, wytłaczanie nie jest odpowiednie. Z drugiej strony możliwa jest funkcja wygładzania, więc z lewymi twarzami... Z którą wersją Solidworks?
Witam, dziękuję za odpowiedzi, posiadam wersję SW 2015 Próbowałem funkcji wygładzania, ale bez rezultatu☹️ Zamierzam pogłębić tę funkcję, mając nadzieję, że tam dotrę, ale jestem samoukiem w SW, więc odkrywam to krok po kroku.
Jak wspomniano wcześniej 2 niewspółpłaszczyznowe strony, czy to naprawdę wybór? Ponieważ jeśli jest wykonany z blachy, powoduje skręcenie boku, co siłą rzeczy komplikuje produkcję. Czy koszyczek na pyłek naprawdę potrzebuje tej skręconej strony?
Etapy modelowania opisane są w załączonym pliku pdf.
Ponieważ jesteś nowy w SW, chciałbym dać Ci radę: upewnij się, że całkowicie ograniczasz swoje szkice, poprzez wymiarowanie lub relacje geometryczne: styczne, prostopadłe... Nie ma nic bardziej nieprzyjemnego niż niestabilny szkic, który eksploduje w wyniku niefortunnego ruchu myszy. I który uparcie odmawia powrotu do poprzedniego stanu za pomocą Ctrl-Z...
Dziękuję za tę pomoc, postaram się zastosować metodę opisaną w przesłanym mi samouczku. Jeśli chodzi o ograniczenia, to co prawda ich nie używam, bo tak naprawdę nie rozumiem zasady, ale będę postępować zgodnie z radami i oglądać tutoriale na ich temat.
Wiązania szkicu: chodzi o to, aby na poziomie każdego szkicu zdefiniować ograniczenia dotyczące wymiarów elementów (wymiarowanie), czyli relacji między elementami: równoległe, współliniowe, przypadkowe itp. Z pewnymi wyjątkami, szkic powinien być w pełni związany przed użyciem do wygenerowania funkcji objętości lub powierzchni.
Niedogodności: proces wymaga przemyślenia i czasu
Zalety: pozwala uniknąć nieprzewidzianych zachowań i sprzyja ewentualnym przyszłym zmianom w geometrii.