Kegelsnijden van plaatwerk

Hoi allemaal

Ik heb een klein probleem met het maken van het deel waarvan je een 3D-pdf als bijlage op Solidworks vindt.

Simpel gezegd, het is een plaatstalen kegel waarvan we materiaal in uitgevouwen toestand aftrekken om 3 golven te maken.

Maak de kegel, geen zorgen, doe de materiaalverwijdering, geen zorgen behalve dat SW niet meer weet hoe hij het onderdeel moet  vouwen na de materiaalverwijdering.

Ik heb het in Inventor getekend en het gaat heel goed, maar het bedrijf waar ik voor werk wil de native SW-bestanden hebben...

Heeft iemand een idee?

piece1.pdf
2 likes

Hallo

Persoonlijk heb ik bij het openen van het bestand de infopanelen, maar niet de geometrie. Ik open dit met PDF-expert op Mac, het kan daar vandaan komen.

Maar verder zeg je dat SW het plaatwerk niet meer kan vouwen na het verwijderen van materiaal...  

Hoe heb je het gemaakt? door de uitgevouwen toestand te doorlopen of door de functie "Uitvouwen" van de plaatwerkmodule te gebruiken? 

A+

Hubert

1 like

Hallo

In de 3D PDF staat niets dat u uw Solidworks-bestand of in neutraal formaat (STEP-Parasolid) kunt verzenden? Ik ben in 2016, ik specificeer een deel van de verzending van het originele Solidworks-bestand ...

1 like

Hallo YvesT

Kun je je stuk plaatsen.

Bij de eerste lezing zie ik twee dingen, of beter gezegd twee basishypothesen

Dit is de manier waarop materiaalverwijdering wordt gedaan in Inventor en het verwijderen van materiaal na het rollen.

Ik denk dat we oorspronkelijk een plaatwerkconversie hebben gedaan na het maken van een kegel in een baasbasis / gladde basis.

Waar het ingewikkeld wordt, is dat je gewoon de conversie wilt doen zonder dat je de onderdelen opnieuw hoeft te nemen, anders doe je het verwijderen van materiaal in de originele platte schets.

1 like

Hallo

Het 3D Pdf-bestand bevat alles wat je nodig hebt.Een voorbeeld van het voltooide onderdeel in Inventor:

Een overzicht van de ruimte onder SW:

Er vindt geen ombouw naar plaatwerk plaatstaal plaatstaal plaats. Ik doorloop een "Transition Fold" functie.

piece_sw_2018.sldprt
1 like

Het voltooide deel in Step-formaat.

Even voor de goede orde, ik kan niet een schets op een plan (1/3 van een kegel) doornemen en een extrusie maken. In de onderste delen van de golven ontstaat een afgeplatte vorm.

Deel 1.STP
1 like

Voordat je gaat uitvouwen, plaats je een kleine afschuining zoals in mijn tutorial en je zou er moeten komen. Dit is een manier om het probleem te omzeilen.

1 like

Goed idee, maar dezelfde fout: "Reconstructiefout, Dit deel bevat functies die niet kunnen worden uitgeklapt.

Kijk naar mijn stuk, je zult de uitsparingen moeten aanpassen aan je behoeften...  

ac_cobra.sldprt
2 likes

Hallo Yves

Sorry, maar het deel van @ac cobra 427 werkt goed. Om het uit te vouwen, verwijdert u eenvoudig de functie vouw1 (voorlaatste regel).

Gebruik niet langer de functie  "Uitvouwen" in de laatste regel. Ik heb een MEP met de cobra @ac bestand en het werkt om het deel plat te hebben.

Yves: Ik ging voor een minder elegante en meer gecompliceerde oplossing dan @ac cobra omdat ik je schets wilde hergebruiken zonder hem te veranderen (het is natuurlijk ingewikkelder).

Een kleine kwestie van pure nieuwsgierigheid! hoe gaan ze het onderdeel in de werkplaats maken door te walsen of met vier vouwen, niet gemakkelijk te doen, behalve op CNC-buigmachines

Uw probleem is in ieder geval erg interessant, we leren veel over dit soort gevallen. Dus bedankt :-) :-)

cone_enlevement_de_matiere__zz.sldprt
1 like

@AC Cobra: Jouw stuk werkt en dat is precies wat ik deed. Behalve dat als ik het op SW 2018 doe, het niet werkt.

@Zozo: Ik heb ook geprobeerd een schetsprojectie te gebruiken, behalve dat je de straal van de golven zou moeten berekenen volgens de hoek van de kegel.

Ik heb ook geprobeerd materiaal op te rollen en te verwijderen, maar zonder resultaat.

Ik heb al soortgelijke delen getekend onder oude versies en geen probleem om deze uitgevouwen te maken ...

Misschien dat er op Solidworks niveau een update moet worden gedaan naar de laatst beschikbare SP, maar dat is nog niet gedaan.

1 like

Ik zit al in SP2. Dat is het ding dat me ziek maakt om 4 uur te besteden aan iets dat maar 5 minuten duurt... Ik ga terug naar SW 2016 en testen...

@AC Cobra: Ook al neem ik je stuk op in 2018, het werkt.

Ter informatie: het onderdeel wordt gewoon gerold. Vervolgens wordt aan de binnenkant een schijf toegevoegd om het gebrek aan vervorming van de bovenste delen te corrigeren.

Yves

Het is merkwaardig omdat het Cobra-@ac onderdeel werkt door de voorzorgsmaatregelen te nemen die ik heb aangegeven om zich te ontvouwen.

Als je zegt [[behalve dat je de straal van de golven zou moeten berekenen volgens de hoek van de kegel.]] betekent dit dat de schets van je tekening niet goed was. De methode om de rimpel plat te doen zoals in Cobra past niet bij je, ik dacht dat het niet slecht was.

Misschien begrijp ik het resultaat dat je verwacht niet!!

Dat gezegd hebbende, voor het probleem van het uitgevouwen dat vast komt te zitten in de V 2018 is het merkwaardig dat er een functionele regressie is in plaatwerk.

Pluche

1 like

Dit zijn de computerspellen... Soms maak ik onderdelen en werkt het thuis niet en mijn collega exact hetzelfde station met dezelfde configuraties en thuis werkt het... Wie weet...

2 likes

Zo niet in het slechtste geval; Er is nog steeds deze oplossing. 

1 like

Ik had er ook over nagedacht. Toen ik zag dat het niet werkte in plaatwerk, wilde ik het in het oppervlak doen. Maar het werkte ook niet...

Nou, uiteindelijk is het gewoon dat SW 2018 een grote puinhoop is vol buggs ... (het is niet omdat ik 5 uur heb verspild met zoeken dat ik dat zeg, het is echt een hoop modder...)

Werkt perfect onder SW 2016 en 2017.

1 like

Nou, ik heb haast, ik heb SW 2016 Sp5 en SW 2017 Sp4 opnieuw geïnstalleerd en het werkt niet beter dan met de 2018 Sp1 of 2. Thuis heb ik een oude SP4 uit 2016 en die werkt net als AC CObra. Hoe dan ook, aangezien ik 8 uur heb besteed aan het maken van een eenvoudige gesneden kegel en deze nog steeds niet werkt onder SW, hebben ze recht op een stl-bestand voor 3D en een DXF voor lasersnijden.

Dat is wat ik leuk vind aan SW, we repareren niet de oude buggs van 10 jaar en we krijgen elk jaar "nieuwe functies ". Omdat ze moeten denken dat het te goed werkt, voegen ze hier en daar een paar buggs toe.

PS: Sorry maar ik heb een darm in mijn hoofd die begint op te zwellen.

Solidworks en zijn grote nevel van bug-updates "opgelost"

Waarom gebruik je mijn bestand niet als het werkt???

Hallo

Ik heb geen SW in huis, maar heb je geprobeerd het tegenovergestelde te doen, d.w.z. een volume te maken met de golf en het vervolgens om te zetten in plaatwerk? Helaas kan ik de test vandaag niet doen.

Het enige wat ik niet meer weet is hoe het het startschot op een cilinder beheert. (Ik doe het regelmatig op kubusvormig plaatwerk)

Edit: het is echt tijd voor mij om SW thuis te installeren, zelfs als dat betekent dat de licenties moeten worden overgedragen