Vervorming van een volume op een afgerond lichaam

Hallo

Vervorming van een volume op een afgerond lichaam

Zou het mogelijk zijn om het ei te vervormen tot een platte vorm om de 2 halve eieren plat te kunnen monteren?

en hebben daarom niet langer de vervorming van 1,4 mm volgens de straal van de rol R 50 Diameter 100

half ei 32,5 mm hoog MET de design cementtegel concaaf en bolle vorm om een materiaaldikte van 2 mm te hebben.SLDPRT (926,7 Kb)
Groot Ei CM-010835 09 Bronzen CuSn9P Rollen 100-130.SLDASM (331.8 KB)
Large Egg CM-010835 09 Bronze Rolls CuSn9P De 100-130.SLDDRW (1.2 MB)

Het doel is om 2 halve eieren te maken die een plat oppervlak moeten hebben om ze aan elkaar te kunnen lijmen

Het probleem is dat de rol een diameter van 100 mm heeft, dus ik moet het ei vervormen en buigen om niet langer de 2,7 of 1,4 mm niet-vlakke ruimte te hebben

Hier is een kleine foto van het eindproduct, d.w.z. 2 halfplatte eieren om aan elkaar te lijmen

Zie ook het principe hier: Gegraveerde bronzen rollen voor het vormen van snoep - Sarl Dassonville

Gegraveerde bronzen rollen voor het vormen van snoep - Sarl Dassonville

DASSONVILLE DAS-Rollende ® voedselvormmachines zijn een goedkope oplossing voor het produceren van gegoten zoetwaren.

Als ik een afbeelding .jpg schets zet, is de schaal van de tekening niet meer goed als je inzoomt, ik denk dat het een solidworks-bug is

dan het misvormde ei zet ik het in montage op de rol en dan maak ik afdruk zie: https://www.youtube.com/watch?v=3pT-y_aeLNk

Ik denk dat je met een Pro-versie in ieder geval een volume kunt vervormen (misschien niet in het oppervlak gaan).
Maar ik zou liever een veelhoekige rol maken om het gewenste resultaat te verkrijgen, voor zover het product niet wordt rechtgetrokken.

1 like

Hallo

Het lijkt erg op de problemen van cirkelinvoluten in tandwielen.
Ik denk dat je de literatuur hierover zou willen lezen.
Het grote verschil is dat je een zacht ding hebt tussen je twee molens: dus een vervorming die kan veranderen bij het draaien van je molens.

1 like

Het instrument van vervorming is pure onzin. Geen verdomde aanpassing om te vervormen zoals je wilt.

2 likes

Welkom @criss

Een mogelijke oplossing denk ik; Rol een platte pan op.

Kortom, in plaats van materiaal uit een cilinder te verwijderen, wordt het van een plaat verwijderd en vervolgens wordt de plaat vervormd. Maar niet met de " Warp " functie, maar met de " Bending " functie.

Modelleer de " uitgevouwen matrix":

En tot slot, verander de matrijs in een cilinder:

(NB: Je kunt de combinatie " Surface-Plan1 + Thick1 " heel goed vervangen door een eenvoudige geëxtrudeerde schets. Het is gewoon dat ik mijn tests met oppervlak ben begonnen en dat ik deze basis heb behouden).

2 animaties. Volgens mijn bewegingsstudie lijkt het te werken:

Vriendelijke groeten

6 likes

Hallo

Hartelijk dank SYLK

Aan de andere kant is het me niet gelukt om de buiging in het eerste blauwe vak " verbuigingsinvoer " te doen
Ik heb geprobeerd om het oppervlak te verwijderen dat overeenkomt met het einde, maar Sw wil niet dat de functies niet kunnen worden geselecteerd
Dus ik zit vast in de FLEXION functie

Kleine bonusvraag: toen ik het halve ei als bijlage maakte heb ik de functie Een afbeelding invoegen in de schets gebruikt.
Wanneer ik dit achter elkaar doe als ik inzoom zit de 3D helemaal niet meer in het midden van het scherm en weet het best vervelend, heb ik iets verkeerd gedaan of is het een bug van sw 2020

half ei 32,5 mm hoog MET het ontwerp cementtegel concaaf en convexe vorm om een materiaaldikte van 2 mm te hebben.SLDPRT (825,5 Kb)
GROOT PLAT EI. SLDPRT (4,8 MB)
Slechts één lichaam

Onder 2020 is het voor mij onmogelijk om 360° te hebben.
Op basis van @Sylk voor mijn test onder SW2020, heb ik vals gespeeld met 359.82° en een straal van 50 mm en vervolgens extrusie om de cilinder te sluiten:

Buigen test. SLDPRT (71.3 KB)

1 like

Welkom @criss

Het probleem is dus dat je modellen niet op de uitgelijnde vlakken staan zoals ik deed. Niet dat het erg is, alleen dan moet je de positie van de Trihedron aanpassen.

Voor u, zoals het er nu uitziet, moet u deze waarden invoeren:
X Rotatie Hoek: 180 graden
Rotatiehoek Y: 90 graden
Z-rotatiehoek: 90 graden

2 likes

Hallo @sbadenis

Zou je de stap van het verwijderen van de gezichten aan de uiteinden niet hebben overgeslagen? Omdat het juist is om de volledige 360 met auto stitching mogelijk te kunnen maken, heb ik deze stap toegevoegd. Anders wordt de 360 in feite geweigerd.

Ik weet dat je de stap hebt overgeslagen, omdat de "buigende invoer" "DeleteFace1" moet zijn en niet de "Boss-Ext1" :wink:
Maar ik geef toe dat ik meer details had kunnen geven. Ik zal een video tutorial maken.

PS: Ik ben ook onder 2020.

2 likes

Ik heb het gezicht laten verwijderen, je kunt het zien op de bijgevoegde schermafdruk
Lukt het je om het bestand te openen zie bericht hierboven

Ik zal proberen een eenvoudig voorbeeld te maken zoals Sbasdenis

Daar moet je voor "inflection input" het oppervlaktelichaam "DeleteFace1" selecteren uit de boom die over de viewport heen wordt gelegd.

Maar u zult een probleem tegenkomen, een onzichtbaar gezicht zodra uw flexie is gevalideerd.

Je moet het bovenste vlak kiezen voor de schets van de plaat, het vervolgens extruderen, maar de onderkant (omgekeerde richting) zodat het bovenste vlak ook de bovenkant van de plaat is.

Als je dan deze waarde van 50 mm dik houdt, zijn de zijvlakken van de cilinder onzichtbaar (al beter dan het bovenvlak), dus of je voert een waarde in die één inkeping lager is dan 50 mm (49,99), of je laat 50 over en vult de vlakken met de functie "gevuld gebied" (denk ik, maar mijn SW is net gecrasht). Deze functie laat me crashen, dus ik stel voor dat je minder dan 50 plaatst, en na je buigen gewoon een ander cilinderlichaam samenvoegt dat nauwelijks groter is dan de diameter van het gat, om een volledig en gesloten eindvolume te hebben.

2 likes

Ok, nogmaals heel erg bedankt.

Ik ben erin geslaagd om de buiging te doen, in mijn geval weet de verwijdering van de gezichten die me ervan weerhoudt het lichaam te selecteren om te vervormen

Ik moet nog even wennen aan de functie en het goed instellen, want ik zie dat het een kegel maakt

om de oplossing af te ronden maak ik een 2D plan en post ik het

In alle opzichten zal ik mijn munt posten, evenals mijn parametrische ei (een enkele waarde om aan te raken om de grootte te wijzigen).
Hier is al het ei:
Ei.SLDPRT (1.4 MB) (SW2020)

2 likes

Nogmaals bedankt Sylk, je bent een kostbare :smiley: hulp voor me geweest, je hebt een waanzinnig niveau

Ik heb de 2 zijden afgestopt met een cirkelvormige extrusie (niet gezekerd)

Nu voldoe ik aan het verzoek van de klant om een half ei te hebben dat voldoet aan zijn platte vorm, maar vervormd is op een rondje met een diameter van 100 mm
Ik ga nu het bolle deel doen, de bult om een hol ei te maken

Dan probeer ik mijn CAM-software

Ik zag je 3D ei, de huid past goed

Kan ik uw 2 filmische video gebruiken om de klant de platte correspondentie uit te leggen en een reclamevideo op youtube te maken?

3 likes

Welkom @criss
Ik ben het die je zou moeten bedanken; Het is dankzij jouw vraag dat ik in staat was om na te denken over een methode en deze oplossing te vinden :wink:

Heb je een bepaalde reden om ze niet samen te voegen?
Oh ja, om het oppervlakteobject om te zetten in een dichtheidslichaam moet je de oppervlaktefunctie " Dikker " gebruiken, met een kleine dikte. Dan kun je de " caps " samenvoegen.
Zoals ik hierboven heb aanbevolen, is het echter beter om:

Met andere woorden, je maakt een staaf die je uitlijnt op het midden van de rol, als een as, en je smelt hem.

Inderdaad, met een paar aanpassingen aan de instellingen om het albedo van het uiterlijk van de basishuid te veranderen, is het behoorlijk overtuigend.

Ik heb niets tegen het gebruik van video's, aan de andere kant, als het is om een advertentie/demo te maken, is het beter dat ik er weer een maak met de juiste eigrootte, zodat de verhoudingen overeenkomen, want voor mijn experimenten had ik een ei geschetst met een ruk en een willekeurige maat gebruikt (kleiner dan die van jou).
Ik was gepland om het toneelstuk opnieuw te doen om het te delen, dus het is geen probleem.

1 like

Ja, als je het nog een keer doet hier zit een ei aan vast
half ei 32,5 mm hoog MET het ontwerp cementtegel concaaf en convexe vorm om een materiaaldikte van 2 mm te hebben.SLDPRT (825,5 Kb)
Large Egg CM-010835 09 Bronzen Rollen CuSn9P-CuSn8 (UE9P) van 100-130.SLDPRT (119.8 KB)
GROOT PLAT EI. SLDPRT (11.7 MB)

Kleine bonusvraag: toen ik het halve ei als bijlage maakte heb ik de functie Een afbeelding invoegen in de schets gebruikt.
Wanneer ik dit achter elkaar doe als ik inzoom zit de 3D helemaal niet meer in het midden van het scherm en weet het best vervelend, heb ik iets verkeerd gedaan of is het een bug van sw 2020

Sorry, ik begrijp je vraag niet helemaal. Als u de gelegenheid hebt om het te illustreren, zal het ons helpen het te begrijpen.

Anders, als ik het zo mag zeggen, merk ik een defect op in de tracering van je ei, die niet is gemaakt om het eindresultaat gelukkig te maken, vooral niet voor het ontvormen, of nog fundamenteler voor het maken van de vorm:

Bij de 2 hoekpunten van je ei zijn er problemen met de raakvlakken!

doeuformation

doeuformation3
doeuformation4

Om een schone mal te maken, heb je een schoon onderwerp nodig.

Alleen al voor de verspaning zorgen deze op het eerste gezicht onbeduidende gebreken ervoor dat het van de gemakkelijke en goedkope categorie naar de moeilijke en dure categorie gaat.
En natuurlijk belemmeren deze vormen het goed ontvormen.

2 likes

P

De op de schermafbeelding onder het 3D-objectei in plaats van in het midden van het scherm met een zoomformaat vergroot en nou ja, het is erg klein en afgelegen en ik denk dat het schetsbeeld weet dat dit deze bug veroorzaakt

Ok, bedankt, ik corrigeer het raakpunt

Verplaats uw afbeelding naar het midden van uw oorspronkelijke as en deze wordt niet langer verschoven. Of je verbreekt de link met de afbeelding en je beperkt je schets opnieuw zodat deze gericht is op je oorsprong en geen problemen meer heeft.
Edit: of laatste oplossing verplaats een lichaam en je beperkt het opnieuw op de oorsprong

1 like

Bij het openen van je ei staan alle schetsen onder dwang (in blauw), wat erg riskant is, een slechte behandeling en presto, alles gaat naar lolly.
SLDWORKS_KDIeWMNnFj
Beperk dit alles opnieuw, verwijder je schetsafbeelding permanent als deze nutteloos is en eventueel verander je indien nodig je vertrekpunt voor je halve ei.
In een schets is het essentieel om niets in het blauw achter te laten. (onder dwang)

2 likes