Afmeting van een planobject in het model

Hallo gemeenschap

Bij het maken van een tekening gebruikte ik 3D-afmetingen met Creo (toleranties die er direct in worden opgenomen, betere stabiliteit van het systeem enz. enz.).

Ik heb de functie "modelobjecten" gevonden in Solidworks. Het werkt over het algemeen redelijk goed ... behalve om de dimensie van een datumvlak aan te roepen. Hoe ik het ook probeer, ik kan het niet krijgen.
Nou, het is niet helemaal nauwkeurig, als ik "het hele model" doe, heb ik de dimensie die verschijnt. Helaas (en dit is het doel van deze optie, ik weet heel goed), verschijnen alle afmetingen van het model. Het is niet het meest praktisch om je weg te vinden

Maar plotseling, door door "geselecteerde functie" te gaan, niets te doen, kan ik het niet op het scherm zien.
Mijn afmeting is aangevinkt in "gemarkeerd voor tekening"

Enig idee hoe het te doen?

Bedankt

Hallo Coin37coin,
Nou, dat is precies hoe we de 3D-dimensionering doen.
Maar het kan zijn dat er kanten zijn die niet komen of niet verschijnen.
Dus hier is hoe ik een screenshot zie =>

In dit deelvenster controleer ik precies zo, hoepels ben ik vergeten het hele model te controleren.

Hier is om de verborgen dimensies of annotaties te controleren =>

Of ook als je een plan overneemt, kan het zijn dat ze verborgen zijn, meestal word je gewaarschuwd dat deze dimensie of dimensies verborgen zijn, net zoals wanneer je de 3D dimensie invoegt, je ook een klein berichtje hebt dat je dat vertelt.

Dit alles is met de SW2022 SP4-versie.

Succes.
Hou me op de hoogte voor het geval dat!! …
@+.
AR.

3 likes

Dank u @A_R voor uw antwoord.

Ik moet het verkeerd doen, ik kan het nog steeds niet.
Ik begon met het selecteren van de functie in de boom van de bijbehorende weergave. Ik heb alles goed geselecteerd, net als jij ... en niets!
Ik kan de optie die je aangeeft om de verborgen dimensies en annotaties te zien niet vinden. Misschien staat mijn SP4-versie uit 2021 het niet toe (?) EDIT : J'ai trouvé, une option de la personnalisation de la barre d'outil qui n'était pas cochée

Als ik het hele model maak, kom ik uit op een overvloed aan afmetingen die ik niet meteen wil hebben

Na validatie. In geel, de enige maat die ik wilde

Maakt het feit dat het een dimensie is van het positioneren van een vliegtuig het complexer?

1 like

Soms houdt SW er niet van om de afmetingen in de doorsnedeaanzichten in te voegen.
Of de positioneringsdimensie bevindt zich op een andere weergave.
Heeft u geprobeerd dezelfde nn cut-weergave toe te voegen om te zien of uw dimensie ten opzichte van het plan wordt weergegeven?

Hé, hallo @opiep27 :saluting_face:

Ja, ik heb het geprobeerd op de ongesneden moederweergave, zelfs als dat betekende dat ik de dimensie later moest verplaatsen.
Maar nee, niets

Ik heb het recht om "Geen enkel object van het sjabloon is ingevoegd"

Hallo Coin37coin,

Inderdaad, als dit in relatie staat tot een vlak, en je snede zit niet in het juiste vlak, dan zal het niet komen.
Als het alleen voor een beoordeling is, voeg deze dan met de hand toe.
Succes.
@+.
AR.

Hallo;
Wat gebeurt er als je in de modelobjecten in plaats van "Entire Model" als bron kiest, maar "Selected Function"?
Dit zou de geïmporteerde afmetingen moeten beperken (het hangt allemaal af van uw 3D-ontwerpmodus).

Anders, maar ik vind deze functie niet ineffectief, is het mogelijk (in je schetsen) om sommige dimensies te deselecteren om in je tekening te exporteren. Natuurlijk ben ik de naam van deze functie vergeten, maar het is toegankelijk door met de rechtermuisknop op de afmetingen te klikken (ik denk dat het gaat om "declareer deze dimensie voor de lay-out" of iets dergelijks.

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo Coin37coin,

Welnu, is het mogelijk, als ik het goed begrijp, om het 3D-model op zijn best te hebben als het niet vertrouwelijk is, of anders screenshots te maken van uw 3D-onderdeel waarin elke stap van de realisatie van uw onderdeel wordt beschreven, d.w.z. elke functie met de dimensionering zoals eerder gedaan op uw MEP.

Anders ga je altijd naar je creatieboom, je gaat naar de functie waar je deze dimensie wilt hebben en je voegt het handmatig in en dat is alles, het zou in de door jou gewenste weergave van MEP moeten komen, maar zal niet bewerkbaar zijn.

Hou me op de hoogte.

Succes.
@+.
AR.

Hallo

Heb je dezelfde pb op een heel stom testonderdeel?

Probeer alle beschikbare weergaven in de MEP te plaatsen en test de zij-import opnieuw in alle weergaven. om te zien of het niet op een 90° vlak zou worden geplaatst.

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en jullie brainstormen.

Ik ga proberen niemand te vergeten in mijn antwoorden.

@Maclane, er gebeurt precies niets als ik " geselecteerde functie" kies. Dat is de reden waarom ik kom om " object van de sjabloon "... maar te veel dimensies die worden weergegeven en zonder de mogelijkheid om er een aantal te selecteren (een Creo-punt dat ik dat mis)

@A_R, hoe noem je het handmatig invoegen van de dimensie uit de creatieboom?
Ik ben er niet tegen om elke stap van de realisatie van mijn stuk in detail te beschrijven ... Maar het gaat erg lang duren! (67 functies)
Dat gezegd hebbende, als het is om met dit beroemde plan te komen, geluk: het is mijn tweede baan.
Dus ik deed een extrusie van één Ø en plaatste het vliegtuig vervolgens op een bepaalde afstand

Hierdoor kan ik een extrusie naar dit oppervlak trekken (en er daarna een heleboel andere functies aan hangen)

@opiep27, ja, ik heb hetzelfde probleem met een heel eenvoudig testonderdeel.
Dientengevolge, (om in de richting van @A_R. Ik sluit het u in kopie bij
Wat de weergave ook is, deze dimensie wil niet verschijnen in de modus " geselecteerde functie"
test. SLDPRT (57,0 kB)

1 like

Hallo

Het probleem is dat deze functie in de zin van functie voor tekeningen niet bestaat.
De functie eindigt op een plan en heeft daarom geen dimensie om weer te geven.
Ik zie dus niet echt een oplossing, behalve om alle afmetingen die je niet in het plan wilt laten voorkomen uit te vinken en dus het hele model te gebruiken.

Hallo weer coin37coin,

Dus ik wilde zeggen, als je naar je 3D-model gaat, ga je naar de functie waar je deze dimensie wilt hebben, je zet het gewoon in de schets van de functie waar je deze dimensie wilt hebben.

Om je vraag te beantwoorden, die ik ga beantwoorden in plaats van een vraag, waarom zou je een plan gebruiken om een extrusie te maken?

Ik zou deze cilindrische extrusie gewoon op de gewenste afmeting doen, en dan de gewenste materiaalverwijdering.
En dus wordt al je beoordeling in je plan gezet.

Succes, hou me op de hoogte.
@+.
AR.

Op SW2020 met behulp van een vliegtuig en een extrusie tot dit vliegtuig geen zorgen over de afmeting van 53.3, past goed bij de objecten van het model en de optie gemarkeerd voor de tekening.
SW2020-bestand bijgevoegd.
Deel 3.SLDDRW (118.2 KB)
Item3.SLDPRT (51.7 KB)

2 likes

@sabadenis : Ik heb ook net getest, de dimensie wordt alleen ingevoegd als je "heel model" kiest bij het importeren van de objecten van het model.
Maar lukt het je om deze dimensie te importeren met alleen het importeren van "geselecteerde functie"? Het is me niet gelukt onder SW2020

1 like

Hallo Sbadenis,
Bedankt voor je antwoord, ik had geen tijd om het beter te doen, ga het onderdeel downloaden...
@+.
AR.

Ja, @opiep27 met alleen Functie geselecteerd en Gemarkeerd voor tekenen werkt het.
SLDWORKS_uxaEyxvpsb

Eigenlijk niet, het toont je de melding "er is niets ingevoegd" en het schakelt automatisch over naar het importeren van het hele model.

Precies, ik had het bericht niet eens gelezen! :rofl:

@A_R zoals Orangina Rouge zei: " OMDAT!" 

Prozaïscher, omdat ik gewend ben om zo te denken.
Daar zie je het niet op het testgedeelte, maar ik heb een paar andere functies die dit plan achteraf gebruiken (onder andere voor concepten)
Bovendien vind ik het leuk om een referentie- en geïdentificeerd vlak te hebben om te bewegen in plaats van te zoeken naar de oorspronkelijke functie in de hoop het niet te hebben verknoeid. En als kers op de taart kan ik een extrusie verwijderen zonder mijn haakschaaf te verliezen voor de andere functies :wink:

1 like

Let op, het is handig @sbadenis ... Het illustreert mijn probleem ook goed

1 like