3DEXPERIENCE Gebruik en Functies Discussie

Hallo

Uh... Zoals @Maclane suggereerde:

[…] zou dit niet een gelegenheid zijn voor de vertegenwoordigers van Visiativ en/of Solidworks om hier te worden gehoord? Gewoon om een beetje tegenexpertise te hebben, zonder houterige taal.

@OlivierH, hoe verloopt de implementatie?

Er zijn opmerkingen gemaakt over de toegewezen opslagruimte... Ik heb aan veel webinars deelgenomen, veel (te veel?) demovideo's bekeken en 3DX meerdere keren getest tijdens met name MyCAD events. Ik heb gemerkt dat het genereren van nieuwe revisies van de " afhankelijke gebruiker" stijl is:

• Als we het vakje " nieuwe revisie " niet aanvinken, heb ik de indruk dat we de vorige versie overschrijven.
  • Nooit in staat geweest om een demo van herstel van een vorige versie/revisie te hebben!

Toen ik de vraag stelde, was er geen duidelijk antwoord: " Ja, maar nee..." Het moet zeker ergens worden opgezet... Mijn collega moet het weten...  Ik kon de collega in kwestie niet identificeren om hem de vraag opnieuw te stellen.
Als dit inderdaad de manier is waarop het werkt, is het niet verwonderlijk dat de aangeboden opslagruimte zo klein is, maar echt niet geweldig voor de geschiedenis!

@icome , wat kunt u hierover melden?

Om dit bericht met een grappige noot af te sluiten: ik had onlangs een contact met een Noord-Amerikaanse 3DX-gebruiker die me ook zijn feedback gaf en me de meest hilarische vergelijkingen gaf (ik vertaal door te proberen binnen de limieten te blijven om geen moderator erbij te betrekken):

3DX lijkt een beetje op Stallone's puppy in Demolition Man, met de 3 vergulde schelpen om de prijs te rechtvaardigen... Je kunt je ontwerp chi¤#, maar uiteindelijk heb je er veel van en heb je alleen de rekeningen om je in brand te steken!

:rofl:

Nou, ik wil ook graag zeggen dat ik zeer positieve feedback heb gehad! Maar minder in aantal... En niet zo grappig!

1 like

« … Vrede en gelukzaligheid @Silver_Surfer .
Het enige dat overblijft is om te leren hoe je de 3 schelpen moet gebruiken, zonder boetes te krijgen voor het overtreden van de morele code van taal. »

"John Spartan in Demolition Man"

3 likes

Hallo Cyril :slight_smile:

Ik geloof dat het ons ontbreekt aan een toekomstgerichte blik!
Laat het me uitleggen! (nou ja, bijna)

Als we twee seconden in de lens van Dassault stoppen, komt het neer op "de toekomst van SW is SW op de cloud" en dus alles wat ook op de cloud staat.
(het doel is om niet langer door Windows te gaan door ook nieuwe technologieën te gebruiken waarvan wordt gezegd dat ze efficiënter zijn dan de voorouderlijke codificatie van SW (volgens een VISIATV-manager).
Voor de goede orde, de eerste versies van SW waren op linux :cold_face:

De nieuwe versie van solidworks in de cloud is vanuit HMI-oogpunt strikt identiek aan de standalone versie. Aan de andere kant is alles wat BDD-beheer is zeker efficiënter in de cloud.

Dus als ik het samenvat, is er zeker veel te winnen door voor alle nieuwe projecten naar de cloud te verhuizen en het oude systeem te onderhouden zonder enige update en 10 jaar tot 15 jaar later de SW-vensters te stoppen.

Dus het echte probleem, als ik het goed begrijp, zou zijn om een echte overgangsondersteuning te hebben (die overigens drie blinds zal kosten).
Dit toont aan dat het verkopen van software (je duwt een doos op de toonbank en dat is alles) gemakkelijker is dan een schakelaar maken die alle complexiteit van bedrijven kan integreren, inclusief bedrijven die geavanceerde EPDM's gebruiken.

Na meerdere keren grote systeemomschakelingen te hebben uitgevoerd, of het nu op technisch gebied, in de distributie of als boekhouder is voor bedrijven met enkele miljoenen klanten, kan ik u verzekeren dat als u geen toegewijd projectteam heeft om de overgang te garanderen, u er zeker van bent dat u de bananenteelt voor de rest van uw leven zult vervloeken.

Vandaag de dag is Visiativ zich niet bewust geworden van de omvang van het probleem en het argument van een paar beschikbare technici houdt geen steek.
Verwar expert niet met expert in klappen die verloren gaan als het slecht wordt beheerd
Een revolutie maak je niet met een houten vork en een slinger.

Vriendelijke groeten

3 likes

Ik moest "Espingole" opzoeken in het woordenboek... :sweat_smile:

Ik blaas dit onderwerp nieuw leven in en betreur het feit dat, hoewel het slechts een forum is, noch Visiativ, noch Solidworks, noch enige andere vertegenwoordiger van 3Dxperience, snel hun platform verdedigt...
Ontbreekt het hen aan argumenten?

2 likes

Hoi allemaal

Pas op voor amalgamen, het is geen kwestie van het platform "verdedigen", maar van het beter begrijpen: onze expert @alexia.fernandes heeft u eerder in de discussie enkele antwoorden gegeven, maar kan helaas niet alle specifieke gevallen van elk van hen beantwoorden.

Heb je de video gezien die ik in deze discussie met je heb gedeeld? https://www.visiativ.com/replay/les-evolutions-de-loffre-3dexperience-solidworks/

Ik raad je ook aan om deze video te bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=AYgrv3_3WXo over het verschil tussen SOLIDWORKS PDM en 3DEXPERIENCE

Deze week komt er een expert om de voorgaande berichten in het gesprek te beantwoorden!
Fijne dag! Coralie

Ik heb een probleem met deze video die SW PDM en 3DEXPERIENCE confronteert...
Er zijn veel weglatingen... en deze hebben de neiging om 3DX in de schijnwerpers te zetten.

PDM= hosting op uw server / 3DEXPERIENCE exclusief op het Cloud gedeelte...

Niet waar: Het is mogelijk om 3DX on premise te hebben, en het is mogelijk om PDM in de Cloud te zetten: SOLIDWORKS PDM in de Cloud - Computer Aided Technology (cati.com)

PDM = documentmodel op basis van bestanden

Ja, maar niet alleen... PDM heeft een artikelmanager. Ok, het is wat het is, maar het bestaat. Bovendien heeft PDM een super interessante functie die bestaat uit het maken van virtuele bestanden (Waarschuwing: ik heb het over virtuele bestanden, en niet over virtuele componenten in een SW-assembly).

En dan is er nog SW MANAGE... Het wordt niet genoemd, maar deze add-on is een geweldige booster met verbeterd artikelbeheer, procesbeheer, taakbeheer waarmee object- of recordkoppelingen het vocabulaire van de software kunnen gebruiken, zoals een Gantt-taak met een CAD-deliverable... net als 3DX!

De zoektocht naar use cases in 3DX is grafisch

Nou, in PDM moet je de TreeHouse-weergave activeren in de tabbladen Inhoud en Gebruikt in, en het wordt grafisch. Het is misschien niet zo krachtig, maar...

PDM is in wezen ontworpen om de gegevens te beheren die worden geproduceerd door het mechanische ontwerpbureau dat is uitgerust met SolidWorks...

SW Electrical voor elektrisch ontwerp, Composer voor technische documentatie, Visualize voor marketingdocumentatie, Autocad, om er maar een paar te noemen, hebben allemaal hun SW PDM-integratie.
En PDM-connectoren voor andere software dan SolidWorks zijn ook beschikbaar.

Als het niet gaat om VISIATIV " het verdedigen " van het platform, maar om het beter te begrijpen, zou ik dit graag beter willen begrijpen:

image
[…] configuraties, afgeleide onderdelen, onderdelen die in een andere worden ingevoegd, virtuele componenten, referentievervangingen, familietabellen, aangepaste toolboxen, ... en ga zo maar door! Raad eens? bij de 3DX adviseert de "technische ondersteuning" je om dit allemaal te vergeten omdat het platform het erg slecht beheert...

Als het wordt aanbevolen om deze (voor mij essentiële) functies van SW te vergeten, hoe zal 3DX dit gebrek dan compenseren?

3 likes

Hallo

Ik ben een beetje laat in deze draad en zal niet ingaan op alle punten waar ik het al een paar maanden over heb.
Ik ben support manager bij Visiativ.
Ik wil je vertellen dat het 3DExperience-platform voortdurend in ontwikkeling is. De 2024-versie heeft een aantal grote veranderingen ondergaan, met name op het gebied van configuratiebeheer en prestatie-optimalisatie.
Daarnaast is ons CSM (Customers Success Manager) team verantwoordelijk om je op weg te helpen met het 3DExperience platform en staat onze support service tot je beschikking om rekening te houden met eventuele storingen die je tegenkomt.

Met vriendelijke groet

Hoi allemaal.
Zijn er nieuwe gebruikers van de 3D Experience?
Op dit moment worden we uitgerold in het bedrijf.
Ik wil graag feedback hebben over de feedback van implementaties in andere bedrijven.
Dank u voor uw antwoorden.

1 like

En hoe verloopt de implementatie aan jouw kant?
Ik heb in je vorige berichten niet gezien uit welk systeem je je gegevens migreerde. PDM? Ander?

Voorheen hadden we geen PDM.
We gaan direct naar de a3D Experience.
Ik ben nu een paar maanden aan het testen met 2 andere collega's.
Het duurt lang om het op te zetten, omdat ik denk dat we een van de eersten zijn die het gebruiken.
Het mooie is dat je op je harde schijf werkt, wat sneller is dan op een server. Aan de andere kant moet je overdag een back-uptijd plannen op de DASSAULT-server, daar zijn koffiepauzes ideaal voor.
Het negatieve punt is het vergeten van de oude manier van werken met WINDOWS Verkenner en bestandsclassificatie, het is een beetje moeilijk om te beginnen.

Persoonlijk hebben we het thuis naar mijn mening opgegeven, nog niet perfect. En dat is duidelijk ongeschikt voor ons.

2 likes