Ik trek mijn haren uit mijn haren om een kwartslag trap te tekenen. Ik kan het niet, het is simpel.
Het is een verzoek van een vakman die niet weet hoe hij een trap moet ontwerpen. In eerste instantie zei ik tegen mezelf dat het zonder al te veel zorgen zou gaan, maar wat een neni!
Ik roei vanaf 17.00 uur en dan gaat het bijna 22.00 uur.
Kan iemand mij helpen?
Om geen tijd te kosten, voeg ik meteen toe wat ik heb gedaan
Kun je een imrpim scherm maken zodat we kunnen zien. Daar zet je een samenstel zonder onderdelen. Ik vraag om een zeefdruk omdat ik op dit moment op een pc zit zonder SW.
Gisteren, toen iedereen verdwaald leek, en na uren van onderbrekingen, ontdekte ik hoe ik het moest doen. Nu is het bijna klaar, het is nog afwachten bij de opdrachtgever hoe hij de stappen wil hebben, maar verder werkt de rest prima. Het lukte me om het zwaaien van de kauwsnacks goed te verdelen
Ik ben het eens met gt22 en we mogen de vangrail niet vergeten. Kijk naar het bestand dat ik in de pc heb gezet. Ik had het een paar jaar geleden gedownload toen ik mijn 1e trap deed. escalier_quart_tournant2.xlsx
En het ziet er zo uit. De temia is niet groot, en ik heb niet echt een keuze omdat het een trap is die bij een Elzasser huisrenovatie past, d.w.z. klein.
De plafondhoogte is 2300 mm, de trechter is 2050 mm en de breedte 1550 mm is 900 mm.
Ik heb ook je Excel-bestand Manu 67 gebruikt, maar het vertelt me dat een waarde te hoog is, dus ik begon zoals de vakman me vroeg op 11 stappen.
Hier heb ik een opstaphoogte van 209,1 mm en een loopvlak van 204,14 mm.
Het moet gezegd worden dat ik de voorkeur gaf aan een groter loopvlak, aangezien de afdaling vrij steil is, zodat de voet beter rust, in ieder geval op een groter oppervlak.
Ik heb dit bericht gevolgd zonder deel te nemen omdat ik geen kennis van zaken heb, maar ik realiseer me dat @f1b 2 dagen geleden niet wist hoe hij eruit zou komen met zijn trap en vandaag is het klaar. Nou, dat is waar het bij de lynkoa-gemeenschap om draait, felicitaties aan alle deelnemers.
Dus ja, ik ben klaar. Ja, het is me gelukt om het te doen toen alles verloren leek!.
Ik ben vanmiddag naar de site gegaan, om de echte kant te kiezen, (elk uur) omdat het niet precies overeenkwam met wat de arisant had genomen. Daarnaast is het huis geen rommeltje maar zit ik er wel. (hoop ik).
Het ziet er dus zo uit:
Wat betreft de 2D-plannen die ik heb gemaakt om elke stap van bovenaf te tekenen, hier is het detail. Het zou veel tijd kosten om alles uit te leggen, maar dat is de methode