Is het mogelijk om een afmeting te regelen op basis van de aanwezigheid van een onderdeel in de assemblage?

Hoi allemaal

Ik heb een assemblage gemaakt waarin ik zowel de soa-elementen als de opties terugvind.

Is het in deze assemblage mogelijk om 2 verschillende waarden aan een dimensie toe te kennen: 1 zonder de aanwezigheid van de optie en 1 met de optie.

Met andere woorden, wanneer ik de optie in de verwijderde status zet, wil ik dat de beoordeling x1 is en wanneer de optie niet in de verwijderde staat is, is de beoordeling x2.

Is het mogelijk om op deze heuvel te vliegen? Zo ja, hoe?

Dank u allen bij voorbaat!!

1 like

Hallo

Kunt u uw vraag illustreren?

1 like

Wat bedoel je met een optie? Configuratie? Eigenschappen?

2 likes

voorbeeld:

als uw afmeting 1 of 2 overeenkomt met een stuklengte

en dat je voor elk van de stukken een plan maakt

dus extrusie naar het vliegtuig

De kamer zal zich aanpassen aan de verschuiving van uw plannen

geef een voorbeeld via screenshots, het zal + eenvoudig zijn om je X walkthrough te geven

Er is geen probleem, er zijn alleen oplossingen

@+ ;-)

4 likes

U ziet in de schermafbeelding een deel in blauw: oxy als een optie die ik in de 3D weergeeft of niet, afhankelijk van de vraag van de klant.

Ik wil hier graag de hartafstand van 70 mm regelen:

- Als het blauwe deel in niet-verwijderde staat is, dan is de hartafstand = 350 mm

- Anders hartafstand = 70mm

assemblage_aa.jpg

Hallo

Ik denk dat de gemakkelijkste manier zou zijn om twee configuraties te maken, een met het onderdeel en de 70-dimensie en de andere zonder dit onderdeel met de 350. Het enige wat je hoeft te doen is een catatie maken in de montage alsof je het in de tekening zou doen...

Als het onderdeel met de bout beweegt volgens de verwijdering van het blauwe onderdeel, volgt automatisch de afmeting die in de montage is gemaakt...

2 likes

In dit geval kunt u configuraties in uw kamer maken waar de gaten worden gemaakt, maak een boorfunctie per configuratie. Maak vervolgens in uw assemblage een configuratie met het onderdeel verwijderd en niet verwijderd, en kies vervolgens de configuratie van het onderdeel met de gaten dat u wilt koppelen 

1 like

Vraag: Hoe wordt uw beugel bevestigd?

Zie bijlage.

2017-02-02_at_17-28-54.mp4
1 like

En...

assemblage.zip

U kunt ook Smart Fasteners gebruiken

Zie deze tutorial Gereedschapskist en slimme sluiting

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/toolbox-et-smart-fasteners-sw

@+ ;-)

Dank u allen voor uw antwoorden!

Inderdaad, ik dacht eraan om afgeleide configuraties te maken om het resultaat te krijgen, het probleem is dat ik al 70 configuraties heb.

In deze 70 configuraties moet ik in staat zijn om het blauwe stuk dat de hartafstand verplaatst al dan niet weer te geven.

Dus als ik voor elk geval twee configuraties maak, heb ik 140 configuraties...

Tenzij ik verkeerd heb begrepen wat je me voorstelt.

Ik was op zoek naar een alternatieve oplossing omdat het met 70 config al behoorlijk hapert ...=)

Zie ook deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/composants-intelligents

@+ ;-)

gt22: de hoek is vastgeschroefd op de PEI

visueel hebben we niet de indruk dat uw IPE doorboord is

Ik begrijp niet waarom je je configuraties verdubbelt, je selecteert gewoon de afgeleide configuratie voor elke assembly-configuratie.

70 assemblagestoringen --> 1 deelvoorwaarde per bundel

#

140 jam mengen

Edit: Ok, display of niet door de vergadering configue ... DSL (Zomertijd)

2 likes

Hallo

Anders boort u gewoon gaten in uw assemblage, gebruikt u de extrusiefunctie twee keer en selecteert, afhankelijk van uw configuratie met of zonder onderdeel, subconfiguraties die overeenkomen met het verschil tussen de assen.

2 likes

Zie bijgevoegde...

2017-02-03_at_12-17-30.mp4
2 likes

Anders moet u de waarde van de configuratiestatus = de waarde van de eigenschappen verwijderen (0 of 1) --> voor voorwaardelijke formule en externe verwijzingen mengen. Zie bijgevoegd een korte video die dit alles uitlegt:

Hier zijn enkele van mijn tutorials over configureerbare onderdelen met aangepaste eigenschappen:

http://www.lynkoa.com/tutos/import-export-formats-neutres/piloter-des-dimensions-avec-les-propri%C3%A9t%C3%A9s-personnalis%C3%A9es-de-pi%C3%A8

http://www.lynkoa.com/tutos/import-export-formats-neutres/pi%C3%A8ce-param%C3%A9trable-avec-les-propri%C3%A9t%C3%A9s-personnalis%C3%A9es

Edit: Deze oplossing kan niet werken omdat de waarde van de hartafstand afhangt van het al dan niet verwijderen van het onderdeel, dus er is maar één keuze beschikbaar per staat. Maak een aangepaste eigenschap voor assemblage die is gekoppeld aan een externe referentie voor boren. En stuur dat allemaal aan met het deelvenster met aangepaste eigenschappen.

2017-02-03_at_14-32-48.mp4
2 likes

En...

nouveau_dossier_compresse.zip