Ik heb een assemblage gemaakt waarin ik zowel de soa-elementen als de opties terugvind.
Is het in deze assemblage mogelijk om 2 verschillende waarden aan een dimensie toe te kennen: 1 zonder de aanwezigheid van de optie en 1 met de optie.
Met andere woorden, wanneer ik de optie in de verwijderde status zet, wil ik dat de beoordeling x1 is en wanneer de optie niet in de verwijderde staat is, is de beoordeling x2.
Is het mogelijk om op deze heuvel te vliegen? Zo ja, hoe?
Ik denk dat de gemakkelijkste manier zou zijn om twee configuraties te maken, een met het onderdeel en de 70-dimensie en de andere zonder dit onderdeel met de 350. Het enige wat je hoeft te doen is een catatie maken in de montage alsof je het in de tekening zou doen...
Als het onderdeel met de bout beweegt volgens de verwijdering van het blauwe onderdeel, volgt automatisch de afmeting die in de montage is gemaakt...
In dit geval kunt u configuraties in uw kamer maken waar de gaten worden gemaakt, maak een boorfunctie per configuratie. Maak vervolgens in uw assemblage een configuratie met het onderdeel verwijderd en niet verwijderd, en kies vervolgens de configuratie van het onderdeel met de gaten dat u wilt koppelen
Anders boort u gewoon gaten in uw assemblage, gebruikt u de extrusiefunctie twee keer en selecteert, afhankelijk van uw configuratie met of zonder onderdeel, subconfiguraties die overeenkomen met het verschil tussen de assen.
Anders moet u de waarde van de configuratiestatus = de waarde van de eigenschappen verwijderen (0 of 1) --> voor voorwaardelijke formule en externe verwijzingen mengen. Zie bijgevoegd een korte video die dit alles uitlegt:
Hier zijn enkele van mijn tutorials over configureerbare onderdelen met aangepaste eigenschappen:
Edit: Deze oplossing kan niet werken omdat de waarde van de hartafstand afhangt van het al dan niet verwijderen van het onderdeel, dus er is maar één keuze beschikbaar per staat. Maak een aangepaste eigenschap voor assemblage die is gekoppeld aan een externe referentie voor boren. En stuur dat allemaal aan met het deelvenster met aangepaste eigenschappen.