Hallo
Sinds enige tijd heb ik last van vertragingen bij het openen, opnemen of regenereren van mijn blends. Toen ik de SW-prestatiebeoordeling uitvoerde, merkte ik dat het me vertelde dat sommige componenten niet up-to-date waren met de nieuwste versie (2025-5), wat niet waar is.
Wanneer ik op de knop klik om ze weer te geven, is het dialoogvenster leeg.
Kent iemand dit soort problemen?
Ik vraag me af of dit geen impact heeft op mijn hierboven beschreven traagheid.
Hallo;
Het is helemaal niet onmogelijk dat dit invloed heeft op de prestaties wanneer deze wordt geopend, Solidworks houdt er niet van om met componenten van verschillende versies te " werken ". (in theorie zijn dit exclusief Service Packs (SP)).
Is het niet onmogelijk dat je vergeten bent om sommige componenten om te zetten naar Read-only (ik denk met name aan je bibliotheekcomponenten inclusief alle configuraties?).
Want 52 componenten van de 323 lijkt me veel.
Het is niet onmogelijk dat de " Vorige Versie Checker" ook tekeningen telt (maar deze zouden wel invloed moeten hebben op het openen van assemblages).
U kunt de versie van uw componenten rechtstreeks in de Solidworks-bestandsbrowser beheren om een beter overzicht te krijgen:
In het Engels heet deze kolom " Last SW Record with ":
Aanvullende opmerking: Je moet ook nadenken over het omzetten van al je modellen (Drwdot / Prtdot ... AsmDot) naar uw nieuwe versie (hoewel het ideaal is om ze helemaal opnieuw te doen).
Vriendelijke groeten.
Bedankt voor deze info, ook al is het een beetje vervelend om het in alle submappen te moeten doen.
Maar mijn bestanden zijn goed up-to-date, ik open een kleine subset om te controleren, het vindt me twee of drie zogenaamd verouderde bestanden die het niet kan weergeven in het dialoogvenster door de manier, dus ik open alle bestanden een voor een: ze zijn allemaal up-to-date!
Maar als ik bijvoorbeeld een archief open, laat solidworks me natuurlijk verouderde bestanden zien en het dialoogvenster toont ze aan mij.
Dat is hier niet het geval
??? Nou, doe een globale zoekopdracht met *.SLD * om alles tegelijkertijd te bedienen in de verkenner...
Wees voorzichtig met de configuraties, het is niet omdat de actieve configuratie up-to-date is dat ze allemaal up-to-date zijn...
Ik heb geen versieprobleem, alles is up-to-date, wat betreft de configuraties, het heeft er niets mee te maken: een bestand is een bestand, al zijn configuraties mogen niet opnieuw worden opgebouwd, maar de versie is gemeenschappelijk voor iedereen.
Dus ik denk dat het een bug is (vrij recent lijkt mij omdat de sp4 dit probleem niet aan mij heeft gemeld)
Anders heb ik de meeste van mijn problemen met langzaam laden en overschakelen van het ene venster naar het andere opgelost opgelost door de optie " Automatisch de opgeloste modus optimaliseren en de Lite-modus verbergen " in prestaties uit te schakelen
Nou, doe een globale zoekopdracht met *.sld * om alles tegelijkertijd te bedienen in de verkenner
Het werkt niet in de zoekmodus (de kolom blijft leeg van informatie), maar gewoon door door de mappen te bladeren.
Des te beter als je een oplossing (zelfs gedeeltelijk) voor dit probleem zou vinden, dat gezegd hebbende, op geen enkel moment werd de traagheid van het laden en overschakelen van het ene venster naar het andere genoemd. De vraag ging over de versie van Solidworks-bestanden...
Bij het zoeken naar *.sld * ... Ik ben het daar niet mee eens... (maar het is waarschijnlijk ook een versiefout):
Ja, het is verrassend, het geeft thuis niets weer in de " zoek "-modus, kortom.
Mijn eerste bericht meldde traag laden en regeneratie ... Ik bedoelde dat wanneer ik een deel van een assembly opende en bewerkte, de terugkeer naar de bovenliggende assembly traag verliep
Nieuwsgierig inderdaad,
Slingeren er geen restanten van de oude Solidworks installatie rond?
Of erger nog, van het naast elkaar bestaan van twee versies?
Geeft u voor de zoekopdracht de extensie aan het einde van het bestand weer?
Extensies bekijken (voordat u gaat zoeken):
Rohhhh! @sbadenis ! Is het hier niet verboden om de naam van dit bedrijf uit te spreken?
Is als we het 3 keer zeggen wat er gebeurt? Solidworks gaat terug naar autoca (censuur)?
Hallo @o_hazard_vfc
Het is mogelijk om een map te formatteren volgens uw voorkeuren en deze weergave normaal door te geven aan de andere mappen...
Ja
Ja, het is klaar, maar het werkt niet in de " zoek "-modus, althans niet voor mij
nee, ik heb maar één versie die ik elke keer overschrijf
… Au!! Dat is wat ik bedoelde, het is veel beter om een versie van Solidworks volledig te verwijderen (verwijderen + mappen en bestanden verwijderen + het register opschonen) voordat u een nieuwe versie installeert.
@Maclane was het de 1e link die het weergeven en de-weergeven van de extensie illustreerde.
En ik zei niets!
Auw, de back-up en het herstel van de instellingen zal niet te veel verknoeien hoop ik.
… De ingenieurs van Dassault anticipeerden op de verhuizing door te zeggen:
" Het is het beste om de instellingen niet te importeren, maar ze helemaal opnieuw uit te voeren voor elke nieuwe installatie."
Maar het zou ook opnieuw moeten worden gedaan:
=> Alle modellen (onderdelen/samenstellingen/mechanisch gelast...)
=> Alle basiskaarten ...
Ect...
Ik geef toe dat ik het niet systematisch doe en op dit moment heb ik geen grote problemen ondervonden bij het opnieuw importeren van mijn instellingen.
Ik raad je echter aan om zoveel mogelijk screenshots te maken (of door een macro van Code Stack te gebruiken) om de equivalenties van de vorige instellingen te kunnen vinden als je een reset moet doorlopen.
Oke, bedankt voor de info. Maar het is de eerste keer dat ik dat zie. Ik heb veel bibliotheekstukken die meer dan 10 of 15 jaar oud zijn en die sindsdien nooit meer voor problemen hebben gezorgd, net als de modellen of achtergronden
Wetende dat ik begon op solidworks 97 onder win NT, in de tijd dat multi-body niet mogelijk was op SW vóór de beroemde 2001+ die een revolutie teweegbracht in het product met gelaste constructies.
.
H.SLDPRT MOER (1.3 MB)
Hier is een bestand uit 2024 dat ik al een tijdje aan het slepen ben (was misschien op sw 2005 gemaakt door Axemble, ex Visiativ als ik me niet vergis) Ik heb het nauwelijks vereenvoudigd.
Het lijkt verouderd in mijn assemblages, ik merkte dit door beetje bij beetje de componenten van een van mijn assemblages te wissen (en niet te verwijderen) om het zwarte schaap te vinden
En hoe ziet het er voor jou uit?
… En hoe zit het met Beetlejuice? hè! (die uit 1988, niet die uit 2024...) Een spiegel heb je niet nodig.