Tijdens de tests in Inventor was het mogelijk om de structuur te exporteren naar het .rtd-formaat om deze vervolgens te importeren in de Autodesk Structural Robot calculatiesoftware.
Weet je of het mogelijk is om hetzelfde te doen met SW? Moeten we een ander formaat doorlopen?
We hebben de . DWG, step, ifc, sat en igs maar zonder echt succes....
Ja, het grote probleem is dat we de 3D-schets (het skelet) van de structuur willen krijgen om deze in Robot te plaatsen, maar:
Het lijkt mij (te worden bevestigd) dat het onmogelijk is om een SW-schets om te zetten naar een dwg of een ander formaat, omdat de export alleen de 3D-lichamen zal nemen.
Dus ik zit vast op dit exportpunt ...
@coin37coin, kan ik eigenlijk deze "shenanigans" doen door te gaan via Inventor die is geconverteerd naar RTD-formaat, maar ik kan deze brug tussen mijn 3D SW-schets en de DWG niet vinden
Maar het is vreemd dat het in SAT of AICI niet werkt, zie deze video:
https://www.youtube.com/watch?v=Eb54_D4QSvo
Anders is de enige omweg die ik zie, maar het kan wat tijd kosten, het exporteren van de DWG van de voor-, zij- en bovenaanzichten. Dan reconstrueer je in DraftSight bijvoorbeeld de 3D DWG "met de hand"... om het daarna te exporteren...
Ik heb net je video bekeken en het werkt inderdaad op volume, maar het is me niet gelukt om een 3D-schets te exporteren. Ik denk dat de software oppervlakken omzet in gegevens, maar aangezien een 3D-schets een wireframe is, vindt het geen oppervlak.
Te laat antwoord maar hey, ik heb net de test gedaan bij een klant en in IGES door de exportopties van SolidWorks te controleren, de export van 3d schetsen en of 3d curves, het werkt.