STEP-bestand in PDF-formaat

Hallo

Als ik in Solidworks een bestand in STEP-formaat in mijn mappen opsla, is het in PDF-type.

Heeft u een oplossing om dit probleem op te lossen?

Bedankt

Hallo

Wanneer u zegt dat uw bestand in pdf-type in uw map staat, moet u begrijpen dat de extensie pdf is of dat het bestandspictogram pdf is?

Vriendelijke groeten

1 like

Het heeft het PDF-pictogram en als ik het wil openen door erop te klikken, wil het het openen in Adobe Reader.

capture.png

Hallo

probeer met de rechtermuisknop op uw bestand te klikken, > openen met -> kies het standaard -> Solidworks-programma.

1 like

Naar mijn mening is dit ook gewoon een standaard programmaprobleem op stapbestanden in Windows.

2 likes

Hallo:

Open uw Windows Verkenner in een map met een stappenbestand. Klik dan met de rechtermuisknop op de .step shit en dan "Openen met...."  en vervolgens "Kies het standaardprogramma"

Kies het gewenste programma en vink het vakje "Gebruik altijd het geselecteerde programma om dit bestandstype te openen" aan. Eindelijk geldig.

@+

2 likes

Wanneer ik Solidworks als standaardprogramma zet, is er een foutmelding dat het programma niet aan dit type bestand kan worden gekoppeld.

capture.png

Ik maak gereedschapssamenstellingen voor een CAD/CAM en in Solidworks wil ik deze in STEP-formaat opslaan als mijn assemblage klaar is.

En zo eindig ik met een PDF-bestand.

Je eindigt met een . STAP maar Windows wil het openen met Adobe Acrobat Reader DC, uiteraard komt het probleem voort uit de associatie van het standaardprogramma met de bestandsextensie in Windows.

Met welk standaardprogramma wil je dit stappenbestand openen?

Vriendelijke groeten

Om dit te controleren, als u dit nog niet hebt gedaan, schakelt u de weergave van bestandsextensies in Windows Verkenner in (onder W7: extra/mapoptie/weergave/ verwijder het vinkje in het vakje "bestandsextensie van bekend type verbergen").

maar ik denk, net als mijn collega's, eerder aan een probleem van programma-associatie.

Als je kunt, probeer dan IDA-Step te installeren (het is een gratis viewer in de basisversie) die automatisch met de STEP-bestanden wordt geassocieerd en waarmee je je bestand op een snellere manier kunt controleren dan het in SW te openen.

1 like

Mijn standaardprogramma voor het openen van STEP-bestanden is Solidworks.

En mijn pc is onder W10

Hallo 

In je screenshot kun je zien dat het standaardprogramma Adobe is, je hoeft alleen maar op bewerken te klikken en Solidworks te kiezen 

capture.png

Hallo

Ik denk dat ik dit probleem al had met een oudere versie van Solidworks. Dit was vooral te wijten aan beperkingen die onze IT-afdeling oplegde aan gebruikersprofielen.

Als het hetzelfde geval is (d.w.z.: u bent geen lokale beheerder van uw pc), moet een beheerder de extensie overnemen en koppelen aan het programma.

Als het nog steeds niet werkt, kan het zijn dat de Soidworks-installatie beschadigd is (trouwens, welke versie is het?)

Ik ben geen beheerder van mijn pc en ik heb Solidworks 2016

Probeer dus te zien met een beheerder van de infodienst zodat hij de associatie kan maken (uit het geheugen grijpt het in op de registerdatabase en ik denk dat je de rechten niet hebt, vandaar de crash)

Hallo

Installeer ida-step, wat een viewer-stap is, zodat het Adobe in de standaardkeuze vervangt

Het is geen solidworks-probleem, maar een W10-bestandsaffiliatie

IDA-STEP is een revolutionaire modulaire software die is ontworpen om STEP-bestanden te bekijken en te bewerken, inclusief 2D / 3D-modellen, PCB/PCA, evenals PDM en andere dergelijke gegevens.

IDA-STEP heeft tot doel vele aspecten van industriële productmodellering te behandelen, met de nadruk op 3D-weergave en PCB-bewerking, waardoor het productieproces aanzienlijk wordt vereenvoudigd. In dit opzicht biedt het gebruikers een reeks componenten die kunnen bijdragen aan een gemakkelijkere analyse van CAD-gegevens.

1 like

Dus de oplossing zou zijn dat ik mijn IT-afdeling vraag om het over te nemen om het STEP-bestand aan Solidworks te koppelen?

Persoonlijk ga ik altijd via solidworks om de STAP te openen, door bestand/openen te doen, omdat een dubbelklik op een STAP direct in de verkenner niet altijd werkt ...

1 like

Inderdaad, als ik het bestand rechtstreeks vanuit Solidworks wil openen, heb ik geen problemen, maar alleen als ik dubbelklik op het bestand.

Of sleep het bestand naar Solid, waardoor het bestand ook met Solid wordt geopend. Vergeet niet het nieuwe bestand op te slaan met Solid en STEP, en laat het ons weten als het probleem er nog steeds is...

Hartelijk dank