Gasdraad en 3D-printen

Hoi allemaal

Momenteel onder SW2021,
Ik werk aan een project waarbij ik onderdelen moet 3D-printen met schroefdraad voor gasboutfittingen (bijv. G1" of G1/8 schroefdraad...). Tot nu toe werkt de standaard metrische schroefdraadfunctie in SolidWorks heel goed voor 3D-printen, er is een kleine herbewerking nodig, maar niets afwijkends met de afdruknauwkeurigheid.

Is het mogelijk om een parametrisering op te halen of SolidWorks te configureren om gasdraden te genereren die geschikt zijn voor 3D-printen? Zo ja, wat is de beste methode of stappen die u kunt volgen om een functionele en nauwkeurige draad op 3D-geprinte onderdelen te bereiken?

Alvast bedankt voor je feedback en advies!

Hallo
Ga kijken in de gereedschapskist, je zou moeten vinden wat je zoekt... Maar niet zeker

1 like

Bonjour;

Le problème de Solidworks est qu'il ne gère pas l'inclinaison sur les filet Gaz Coniques...

Je pense que pour l'impression 3D le moins risqué est de créer sois-même des profils d'esquisses avec extrusion ou enlèvement de matières hélicoïdaux (avec ou sans angle sur l'hélice guide).

L'aide de Solidworks stelt ceci voor:
https://help.solidworks.com/2019/French/SolidWorks/sldworks/r_thread_guidelines.htm?verRedirect=1

Video beschikbaar chez Jevelin:

Video chez GoEngeneer / Grabcad.

Est quelques exemples sont disponibles sur GrabCad: (Non testés)

Nota : +1 :+1: gieten:

... C'est suffisamment rare de ne pas à avoir à « réclamer » la version utilisée pour le souligner... :smiley:

2 likes

:rofl: Het stelde me in staat om te controleren of de versie niet de juiste was
Het is 2021 :upside_down_face:

2 likes

Nou -1 :+1: (of +1 :-1:, ik raak kwijt in mijn rekeningen...)… :smiley:
Nog een korte illustratieve video voor extrusie na een helix (of spoel):

opmerking: @Sylk zou je meer moeten kunnen vertellen, hij zit tegenwoordig zowel in 3D-printen als in spoelen.
@DoubleL zou jou ook moeten kunnen helpen, hij is tenslotte onze Golden Tech-winnaar van 2024.

2 likes

Hallo @SebJo

Voor welke 3D-printtechnologie is het?

Een methode zou zijn om vanuit deze tabel te beginnen om een profiel te maken en de meest geschikte stap (hoger) te kiezen dan de mate van precisie van de 3D-printer:

1 like

Hallo
Persoonlijk gebruik ik de draadfunctie. Ik heb al een M14-dop geprint en die schroefde heel goed
{E8272B70-537A-4A02-AA0C-4700A4C6F57A}
Maar ik denk niet dat het mogelijk is om gasdraden te maken, anders moet je de GDI opnieuw openen en beginnen met het tekenen van het profiel

1 like