Hallo allemaal. (sorry als ik 3dexperience als optie zet, maar ik begrijp niets van dit labelding). Ik vind het steeds moeilijker om een vraag te stellen. Ik heb ook niet de mogelijkheid om een verklarende foto bij te voegen...
Dus ik ben nog steeds op Solidworks 2021. Vraag: Als ik een flexie wil doen, kan ik dat alleen in de Z-as doen. Hoe maak je deze vervorming in de Y-richting?
Als u buiging op een niet-Z-as wilt gebruiken, moet u niet de " Beam " -modus gebruiken, maar in plaats daarvan de Volume Mesh. Anders wordt een nieuw coördinatensysteem (X;Y; Z) Wees voorzichtig met zwaartekracht (massa), ik weet niet meer zeker of je de as in zijn toepassing kunt wijzigen. https://help.solidworks.com/2022/french/solidworks/cworks/HIDD_SIM_HELP_Result_Force.htm
Dank je wel Maclane. Het is me eindelijk gelukt om een afbeelding te plaatsen (het pictogram voor het invoegen van de afbeelding verscheen niet).
Voor jouw uitleg te ingewikkeld voor mij. over het algemeen zijn de officiële verklaringen " help Solidworks " onbegrijpelijk voor een niet-professional.
Tot zover mij... Aan de andere kant zonder het beeld... Ik was naar de " Simulation " module van Solidworks gegaan i.v.m. " Bending " (voor mij lijkt het meteen op RDM).
Dus ik ga terug: Om je " Buigen " op de Y-as te bereiken, wijzig je de hoekwaarden in de " Trihedron " met: X=0 graden Y=270 graden Z=0 edg
Wauw! Het is dat we onze @Zozo_mp niet te snel moeten begraven... Het is gewoon vi... uh... gepensioneerd... Ik maak natuurlijk een grapje. Dat gezegd hebbende, zou het goed zijn om dit soort documenten bovenaan het Forum te plaatsen.Met die van het handvest van " Goed gedrag en goede praktijken " (huh?, wat? ... Hoe komt het dat dit document niet bestaat!!)
les mots clé « Solidworks Flexion ». (Attention la plupart des video orientent vers la résistance des matériaux... vous cherchez la fonction « Flexion » pour une pièce.