Complexe oppervlakte-/volumevorm

Hoi allemaal! :D

Ik heb een 3D-printer en ik heb ook een passie voor het ontwerpen en vliegen met drones. Dat is goed! Hierdoor kan ik drone chassis printen! :)

Kortom, er zijn tonnen en tonnen modellen op internet die heel gemakkelijk kunnen worden geprint, behalve dat ik het chassis graag zou willen aanpassen zoals ik wil enz.

Om het chassis enz. te maken, is het oké omdat het vrij eenvoudige volumes zijn (want recht), behalve dat voor de "luifel"  

(Dat is wat er op de foto staat, het wordt gebruikt om zowel de immersiecamera als de elektronica te beschermen), dat is een ander verhaal!

Dit is wat ik heb kunnen  doen met mijn basis in Solidworks... Niet erg vergelijkbaar! :D

Daar heb je het dan... Als iemand de kracht heeft om me te helpen (ik zal mijn best doen), neem dan contact met me op of zet je ideeën op dit bericht alsjeblieft:)

Heel erg bedankt, nog een fijne dag

Hallo

Denk in 3D printen en niet als een SW tekenaar!!

Je hoeft niet precies het model te reproduceren dat je hebt!!

uw volumes met uw 3D-printer zullen niet gemakkelijk te reproduceren zijn, dus vereenvoudig uw leven en ontwerp uw onderdeel volgens de mogelijkheden van uw printer (printvolume, afzetting van draad of hars enz ..)

Denis

1 like

Alle vormen zijn mogelijk

Zie met de mogelijkheden van het creëren van de kamer 

Een stuk dat bij anderen past, moet als een geheel worden gecreëerd voor een goede harmonie 

na een detail 

@+

1 like

Hallo

Als je wilt dat iemand je helpt,  kun je het beste denken zoals in de luchtvaart.

We beginnen met elk kenmerk als ze bekend zijn, anders bouwen we gereserveerde gebieden. Deze gebieden zijn lege volumes die min of meer nauwkeurig de ruimte weergeven die door een bepaald object zal worden ingenomen. Zodat de andere partners hun stuk kunnen bouwen zonder de andere stukken ooit te kennen.

Dat gezegd hebbende, zie ik niet in hoe iemand van een derde partij je zou kunnen helpen met relatief eenvoudige modellen zoals drones.
Hier is het om te helpen bij SW zelf en bij functies, maar niet om co-design te doen.

Aan de andere kant, als je een onderdeel niet kunt modelleren en je geeft een model, zelfs uit de vrije hand en met de hoofdafmetingen, dan kunnen we je helpen hoe je het moet aanpakken.

Uw bladerdak is bijvoorbeeld een vrije vorm die wordt gevormd door vervorming van het oppervlak door eraan te trekken (zoals neushoorn of ketchup) of het oppervlak is niet helemaal binnen het bereik van de beginner AMHA.

Wat betreft het maken van voorstellen zonder iets te weten over alle componenten, dan droog  ik op ;-)

Vriendelijke groeten

1 like

Dank u allen voor uw antwoorden.

Om je te antwoorden, heb ik me gebaseerd op het chassis van de drone met de locatie van de camera. Ik heb deze assemblage gebruikt: 

Ik heb geprobeerd te werken door middel van revolutie, wat mij een vrij bevredigend resultaat geeft, hoewel ik geen idee heb hoe ik de twee opstanden met elkaar ga verbinden.

Anders denk ik erover om te beginnen met het maken van een oppervlak, het zou me veel helpen voor deze complexe vormen.

Wat denk je?

Hallo

Het is misschien niet zo moeilijk als je denkt, begin met het voorstellen van je stuk op foto's zonder de feestdagen en je zult uitkomen op meer kubusvormige vormen.

Ontwerp in volume en als je er dan tevreden mee bent, laat je een schaalfunctie functioneren.

Ik denk ook dat de opening voor de camera aan het einde moet  zitten.

Het is gewoon een manier van denken om te reproduceren wat al bestaat.

In de hoop u een gids te geven over de "hoe te doen"

2 likes

Ik denk dat je te veel in detail treedt. (zie mijn bericht dat laat is gevalideerd, maar dat helemaal bovenaan staat)

1 like

Ja, ik zag het net verschijnen. 

De functie is super interessant, ik zal het eens proberen.

Dus als ik het goed begrijp, maak ik deze kubusvorm en ga ik verder met het extruderen van materie in revolutie?

De leave-functie zou voldoende moeten zijn.

C ook een oplossing 

Wetende dat het oppervlak iets complexer is dan het volume 

Goede cursus

@+

HS: Ben ik het waar we het forum zijn kwijtgeraakt?? "

Anders, om terug te komen op het probleem, hier is wat ik in de tussentijd kon doen: (niet verplicht om hetzelfde te doen, maar het illustreert mijn 1e post)

"HD"-versie bijgevoegd

coque_camera_drone.png
4 likes

Leuke @FUZ3D

Hier is een onderdeel voor een gyroscoop ;-)

Vriendelijke groeten

desaxeur_de_gyroscope_statique_v2.jpg

Goed gedaan! Ik ben er dol op, het is precies wat ik zou willen doen, maar minder "vierkant". Dus ik ga me laten inspireren door je model door een grotere afschuining te maken. Het is perfect, dank je!

Hier is een eenvoudigere versie:

coque_camera_drone_2.png
1 like

Ik ga in plaats daarvan de tweede optie nemen, dus ik worstelde te veel met de eerste :D

Bedankt!

Even een vraag die mij een doorn in het oog zal krijgen, hoe doe je je afschuining van stap 1 naar 2?

Goedenavond fgg67

"Even een vraag die me een doorn in het oog zal krijgen, hoe doe je je afschuining van stap 1 naar 2? "

Gestripte extrusie, denk ik.

Precies zoals Sylk zegt met een hoek van 28° in mijn voorbeeld.

Dus @fgg67 ben je aan het doen? Ze willen ons zien :)

Sorry, ik ben gisteravond gestopt omdat ik het niet kon:D

Kom op, ik ga ervoor met de gestripte extrusieafschuining! Bedankt