Tapgroottes beheren in de wizard SW2017

Hoi allemaal

De beste wensen voor 2021!

Is het mogelijk om de lijst met kraangroottes te beheren om deze te vervolledigen?

Bij voorbaat dank voor uw bijdragen,

PR

screenshot_sw.png

Het is mogelijk: je moet "Toolbox-instellingen" doorlopen in Solidworks Tools op het startmenu van Windows.
Succes

4 likes

Hallo

De te volgen procedure vindt u hier.

Vriendelijke groeten

3 likes

Bjr Stefbeno,

Ik kan zien, ik heb het hulpprogramma gestart en mijn lijst gekozen, maar ik kan niet updaten.

Ter info, de toolbox is niet geïnstalleerd op mijn machine, ik werk met een standaard SW2017!

PR

Bjr D.Roger,

Zoals ik hierboven al schreef, heb ik geen toolbox geïnstalleerd!

Slts,

PR

Hallo @patrick.rousere 

Ik denk niet dat je dat kunt via je standaardversie van SW 

omdat het niet bestaat op deze versie

dus ik zie niet in hoe je het kunt doen

Aan de andere kant kunt u een persoonlijke bibliotheek met schroeven en moeren maken

via onder andere de families van delen  

@+

Bjr gt22,

Ja, ik denk dat ik het hierbij laat en tevreden ben met wat ik heb.

Ik hou niet echt van families van kamers.

Dank u voor uw antwoorden.

PR

Van wat ik begrijp, ben je erin geslaagd om het parametriseringshulpprogramma te starten, maar je kunt de waarden niet wijzigen, zouden de parametriseringsbestanden niet in ieder geval alleen-lezen zijn?

Ik kan niet testen, maar voor de goede orde, hier is wat is gemarkeerd in de help:

Vriendelijke groeten

Wat mis je qua maat?
Afgezien van een paar zeer speciale gevallen, kan ik rondkomen door te jongleren met de aangeboden normen (ISO, DIN, enz.)

1 like

Inhoud 12x175

D. Roger,

Bedankt voor de manipulatie. Maar het brengt me tot hetzelfde resultaat. Ik bewerk de lijst goed, maar onmogelijk bij te werken.

Zelfs als het niet nodig is om Tollbox te installeren, moet u mogelijk op zijn minst het juiste SW- of "pro"-niveau hebben.

Inderdaad, als ik op het menu van de tovenaar voor de piercing ben, heb ik alleen toegang tot het eerste menu (onderstreept in bijlage)!

sans_titre.png

De standaard die u probeert te wijzigen moet alleen-lezen zijn (SW-standaard ), heeft u geprobeerd deze standaard te kopiëren en vervolgens deze kopie te wijzigen:

Ik bleef alleen bij stap 1 - Piercing hulp om de screenshots hierboven te maken.

Vriendelijke groeten

Hallo

Bent u beheerder van uw functie?

Ik had hetzelfde probleem als jij zonder beheerdersrechten op mijn werkstation

CDLT

1 like

Zoals vermeld in @stefbeno zijn stappen in de verschillende normen in 99% van de gevallen voldoende.

Voor een stap van M12x1.75 hoef je alleen maar de ISO-norm te nemen en M12 te kiezen (de stap is niet gemarkeerd door wat de standaardstap is)

Aan de andere kant is het perfect mogelijk om extra maten aan de gereedschapskist toe te voegen, zelfs zonder de pro-versie te hebben.

1 like

Hallo allemaal,

Ik heb een kopie gemaakt, maar ik heb niet de mogelijkheid om de waarden opnieuw toe te wijzen.

Ter info, ik ben een beheerder van mijn machine.

Slts,

PR

Bjr sbadenis,

precies, de M12x1.75 is geen standaard die niet in mijn werklijst staat. Daarom raakte ik geïnteresseerd in het onderwerp.

Als je weet hoe je de toolbox moet gebruiken zonder een pro-versie, ben ik er helemaal voor!

Slts, PR

De M12x175 is verkrijgbaar in de "Ansi Metric" standaard

Het is niet nodig om naar de "Ansi Metric" -standaard te gaan, de M12x1.75 is de grote toonhoogte (standaard), het is de M12 die zonder verdere informatie wordt aangegeven in de DIN-norm die is gekozen door patrick.rousere.

Voor de goede orde, voor grote plaatsen is de aanduiding van de P-afstand optioneel.

Vriendelijke groeten

1 like

Heel @d.roger dat is min of meer wat ik schreef in mijn post, we zijn het eens!

Bedankt d.roger en stefbeno voor jullie inzichten, ik hou het bij het gebruik van de DIN- en ANSI-metrische categorie.

Met vriendelijke groet,

PR