SolidWorks-bestandspictogram niet aanwezig

Hallo

We hebben soms problemen met de SolidWorks-iconen (zowel in de kofferbak als buiten) bij het installeren van een werkplek.

Het lijkt mij dat ik al een onderwerp over dit onderwerp op het forum heb gezien, maar het kreeg nooit een reactie die werkte en het onderwerp werd verlaten.

Onze infodienst zal ook op zoek gaan naar het probleem en misschien mijn computer een derde keer opnieuw installeren...

Dus heb je enig idee waar het probleem vandaan kan komen?

Bedankt.

Hallo

Ik denk dat het probleem voortkomt uit deze parameters van wat ik begrijp over het probleem:

Je moet dan alle locaties controleren en de associaties herstellen, en het zou goed moeten komen:)

1 like

Hallo

Heb je het over pictogrammen of miniaturen die pictogrammen vervangen?

Dank u voor uw antwoorden.
Dus ik zal het probleem in detail beschrijven.

Wat Azrod zei is interessant, maar ik heb alles al gecontroleerd en zelfs klikken op "Bestandsassociaties herstellen" verandert niets.

Dit is wat ik in de kist krijg:

Wat ik buiten de kofferbak krijg:

Wat ik in de kist moet krijgen:

Wat ik buiten de kofferbak moet halen:

Bedankt.

Normaal gesproken zou het moeten werken als de weergaveoptie " Grafische voorbeelden weergeven in Windows Verkenner" is aangevinkt.

Zie het onderwerp hiernaast:

http://help.solidworks.com/2016/French/SolidWorks/sldworks/c_solidworks_documents_in_windows_explorer.htm?verRedirect=1

1 like

Deze optie is al aangevinkt, ik heb geprobeerd deze uit te vinken en vervolgens opnieuw te controleren, niets aan te doen.

Hier is het onderwerp van een persoon die precies dezelfde problemen heeft als ik: http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/restaurer-les-icones-solidworks-dans-l-explorateur Maar zoals je kunt zien, is er geen oplossing gevonden.

Ik sta mezelf toe om een beetje UP te maken, heeft iemand een idee?

Normaal gesproken is het voldoende om de onderdelen en de plannen opnieuw te registreren....

Het lijkt mij dat het niet werkt, en bovendien denk ik niet dat ik het leuk zou vinden om ongeveer 30.000 nummers opnieuw op te nemen :p

We hebben dit probleem ook, we zijn van Solidworks 2015 naar 2016 gegaan en als we ons opnieuw registreren, werkt het. Het is duidelijk dat we niet alles hebben gedaan, maar terwijl we aan de projecten werken, doen we het.

1 like

Ok, ik heb het toch getest, maar dat lost het probleem niet op.

Het vreemde is dat dit niet op alle posities gebeurt. Toen de computerwetenschapper de mijne installeerde, waren op haar Windows-sessie de pictogrammen zichtbaar en zodra ik verbinding maakte met de mijne verdween alles.

Dus ze probeerde mijn pc opnieuw te installeren met mijn sessie, maar de pictogrammen werkten niet.

Een IT-man probeerde SW te repareren en de PDM opnieuw te installeren. Dat loste het probleem niet op.

Wanneer u met de rechtermuisknop op een onderdeel klikt en op eigenschappen klikt, worden de onderdelen succesvol geopend met de SOLIDWORKS Launcher???

Ja.

Wanneer Solidworks open is maar zonder bestand. Ga naar tools==>opions==>File Explorer en vink alle vakjes aan.

Ik heb me al laten vertellen, alles is al aangevinkt. Ik heb ook geprobeerd om op "Bestandskoppelingen herstellen" te klikken

En er is niets veranderd???

Helaas niet...

(Ik ben een KVuilleumier, maar op mijn persoonlijke account. Ik heb pas vrijdag toegang tot SW).

Bedankt

Is het de SP3?

Zo niet, dan zal SP4 misschien het probleem oplossen ...

Ja, het is de SP3.

Ik weet niet of we snel kunnen overschakelen naar SP4. Ik hou je op de hoogte als ik nieuws heb. Bedankt.

1 like

Geen oplossing a priori.

Blijkbaar zou het opnieuw installeren van SolidWorks en de PDM (in deze volgorde!) het probleem oplossen.