Onvermogen om een symmetrie van functies in een assemblage te creëren?

Hallo allemaal,

Hier is mijn PB: in een vrij eenvoudige assemblage probeer ik een symmetrie van functie te bereiken, maar de software biedt het niet. Er is een lineair en cirkelvormig netwerk, maar geen symmetrie...

Een oplossing?

Bedankt

sym.docx

Hallo

Je moet het onderdeel bewerken om een symmetrie in een assemblage te maken.

AC Cobra,

Ik kan het onderdeel niet bewerken omdat de extrusiefunctie in de assemblage wordt gedaan en niet op een schoon onderdeel.

Welke functie wil je symmetrisch maken??? Heb je geprobeerd de schets te symmetriseren??? En zo niet, kun je dan de kamer binnenkomen en me vertellen welke functie je symmetrisch wilt hebben?

Ik wil de set functies in blauw symmetrie.

Ik was in staat om een ciculair netwerk te maken voor de 5 holes die zich op de horizontale lijn bevinden, maar hoe doe ik dat voor die op de helling?

sym.docx

Vergadering

SPC-030A-CU200-1_fond_entree_axiale.SLDASM

Probeer dit te zien.

symetrie_de_fonction.jpg

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/les-differentes-symetries-danssolidworks

Je zult het antwoord op je probleem moeten vinden

@+

Bedankt, het lijkt zo, maar ik kan deze functie die je hebt gebruikt niet vinden in mijn menu...

Ik heb het gevonden, maar het is grijs en ik kan het niet gebruiken !? Zie doc

sym.docx

In feite moet je het tabblad Assemblage weergeven en dan het bijgevoegde bestand leuk vinden...

symetrie_de_fonction.jpg
1 like

Vouw het pictogram uit net links van de zeefdruk die je voor me hebt gemaakt...

en nee, ik heb het niet... Ik heb een soortgelijk pictogram ernaast, maar grijs weergegeven!!

sym.docx

Anders is het een hack, maar als je je functies bewerkt, kun je ze stukje bij beetje delen. Nadat je dit allemaal hebt gedaan, open je je stuk en probeer je er symmetrie in en als het niet werkt, doe je een materiaalverwijdering door je stuk in 2 te snijden, het deel zonder de gaten te verwijderen, dan maak je een symmetrie van het lichaam in het deel.

Bent u op de hoogte van de uitvoeringen??? Misschien is het een  bug die is opgelost. Voor de 2016 is het de SP3 en de anderen is het de SP5. Van deze kant gezien...

Het ziet er inderdaad uit als een hack!! Is het heel verrassend om dit pictogram grijs te hebben!!

Anders heb ik bij de algehele montage een ander probleem (nog steeds bij extrusie in de montage), namelijk dat de materiaalverwijderingsbewerking is voltooid, maar je kunt niets op het scherm zien (zie doc)... hallucinant!!

En als ik deze extrusie op een ander deel van de assemblage doe, werkt het...

Ik vind het vreemd dat mijn tank blauwachtige randen heeft?

sym.docx

Onderaan je bestand staan alle componenten en je moet op de geselecteerde componenten klikken en daar klik je op je huls.

sym_2_manu.docx

Ja dat had ik wel geprobeerd, maar zonder resultaat....

sym_2.docx

Zie PJ

sym_2_manu.docx

Ik heb het net geprobeerd, maar ik denk dat ik een probleem heb met mijn huls omdat we absoluut niets aan dit deel kunnen doen...

Ik heb uiteindelijk de opening plat gemaakt 'op het uitgevouwen stuk... Het werkt.

Aan de andere kant zijn er geen oplossingen voor de achtergrond!?

Hallo.

Als je insertie-assemblage-functie-symmetrie doet, werkt het niet?

sans_titre.png