Kan niet kopiëren en plakken in tekeningen

Hallo
Ik heb SolidWorks 2022 SP5 opnieuw geïnstalleerd op een Win 11 en sindsdien kan ik de tekeningen niet meer kopiëren en plakken.

Hallo

Wat voor soort kopiëren/plakken?

Ik wil bijvoorbeeld een weergave van mijn tekening kopiëren en in hetzelfde blad plakken, maar dat is onmogelijk.

Hallo;
… Het is moeilijk te beantwoorden zonder meer informatie...
als dit defect rechtstreeks verband houdt met de herinstallatie van Solidworks (wat motiveerde deze herinstallatie?), zou ik beginnen met het repareren van de Solidworks-installatie .
En maak ruimte vrij op je harde schijf (kopiëren/plakken neemt veel ruimte in beslag in tijdelijke bestanden). Zie Windows " Cleanup " functie (Disk Cleanup)

Maar we moeten echt meer te horen krijgen over de context.

1 like

We hebben in de zomer een brand gehad in al onze kantoren, dus de pc is nieuw en het opnieuw installeren van solidworks is verplicht, mijn collega's hebben hetzelfde probleem.

Hallo;

Als je collega's ook hetzelfde probleem hebben:
Vink sneltoetsen aan en herstel ze optioneel.

image

Ik stel me voor dat het kopieer-/plakprobleem zich alleen voordoet in Solidworks (geen problemen aan de woord/excel-kant ...?)

Ja, het probleem komt alleen met Solidworks en de sneltoetsen zijn opnieuw gedaan, zelfs als ze aanwezig waren. het enige verschil is dat we voorheen op Win 10 zaten en vandaag in Win 11.
Ik probeer de installatie te repareren, ik zal zien.

Ook te testen door het gebruikersprofiel tijdelijk te resetten:
1-Sluit solidworks
2- Start solidworks Rx (typ Rx in de zoekbalk van Windows)
3-Klik op de link in SW Rx:

Test of het met een reset profiel mogelijk is, kopiëren en plakken.
Als het werkt, komt het van een profielherstel dat beschadigd is. (Wat vaak het geval is)
Bewerken: importeer nooit een profiel bij het maken van een grote verandering van versie of vensters (de registersleutels zijn niet noodzakelijkerwijs hetzelfde > bug gegarandeerd)

1 like

Volgens Dassault beginnen versies van Solidworks die compatibel zijn met Windows 11 in 2023.

Te zien bij andere gebruikers als ze de Solidworks 2022 sp5 + Windows 11 combo gebruiken...

Ik heb net getest via de pc van een collega, het lost het probleem niet op.

Ik weet niet hoe Windows 11 is geconfigureerd, maar bij toeval:

Vanuit de editor voor lokaal groepsbeleid (of " gpedit" in de zoekbalk van Windows):

Computerconfiguratie> beheersjablonen > Windows-onderdelen > Remote Desktop Services> Remote Desktop Session Host> omleiding van apparaten en bronnen.

test door " Niet toestaan klembordomleiding " uit te schakelen

Lukt dat ook niet, dan zet je hem altijd nog weer aan.

Het werkt ook niet

Ook het repareren van de installatie lukt niet. Ik ben bang dat Windows11 het probleem is met al deze kleine bugs die ik heb, inclusief deze copy paste

Aanvulling op de post van @Maclane

Wat de totale niet-compatibiliteit van SW2022 SP5 en WIN 11 lijkt te bevestigen

Als ik een beetje weet over Solidworks-software en hun evolutiemethoden, zou ik niet het risico lopen een eerdere versie dan Solidworks 2024sp5 met Windows 11 te gebruiken.
Surfen op internet, kopiëren/plakken lijkt een inherent probleem te zijn in Windows 11.
=> Dus de combinatie van de twee ...

1 like

Hallo

2022 Sp5.0 is compatibel met Windows 11 (maar in 64bit; controleer of dit het geval is)

Als zelfs Windows bugs aan ons toevoegt :scream:

Niet zeker of het een noviteit de Windows PB!
Vraag het aan degenen die met Catia aan Unix hebben gewerkt, de stabiliteit van de software was ongelooflijk en toen we eenmaal waren overgeschakeld naar Windows, was het precies het tegenovergestelde!
Verbazingwekkend, nietwaar? :rofl:

Net als @Maclane Sw2020 sp02 was de 1e versie die compatibel was met W11, wat eigenlijk notoir problematisch is met kopiëren en plakken.
Het is dus niet verwonderlijk dat de 1e versies enkele bugs hebben, vooral op dit punt dat gevoelig lijkt.
Ik zou een kaartje proberen bij de hotline.
Alleen zij weten hoe ze u moeten antwoorden op de problematische punten van een versie of niet.

… En ik die klaagde over de rotringen die constant verstopt zaten:

… van mijn menstruaties die sporen achterlieten op mijn calqueerpapier:
image

En gaten, sporen en lettersporen die vlekkerig waren:
image

Uiteindelijk hadden we misschien minder problemen voorheen... maar het was ingewikkelder om in 3D te modelleren.

… Sorry voor deze off-topic / nostalgie...

Ondanks dat ik aandring ( :+1: ik probeer nieuwe en oude woorden te democratiseren) @sbadenis voor de hotline... (Zelfs als hun antwoorden al bekend zijn, ben ik bang.)

5 likes