Wanneer ik een halffabrikaat invoeg als het eerste onderdeel in een merk, wordt het halffabrikaat correct weergegeven voordat het invoegen wordt gevalideerd en wordt het in bulk geplaatst zodra ik valideer.
Heb je enig idee waar dit vandaan zou kunnen komen? Is er ergens een optie aangevinkt?
Anders voor de snelle oplossing: ik laat de subassemblage los, ik beperk de oorsprong voor positionering, en dan bevestig ik de subassemblage opnieuw.
Maar op de lange termijn wordt het pijnlijk...
Ik voeg de afbeelding toe na validatie (ik kan geen 2 afbeeldingen aan de vraag toevoegen). Ik zal toevoegen wat ik moet krijgen in de volgende post.
In feite hoeft u alleen maar op de oorsprong in de 3D-weergave te klikken om deze correct te positioneren, of om deze te selecteren en niet in de 3D-weergave te klikken, maar om te valideren in de vastgoedbeheerder (het groene vinkje linksboven).
Aan José: geen andere conf. Deze subassemblage bevat een aantal onderdelen.
Aan Lucas: Ik valideer niet precies in de 3D, anders wordt het op de geklikte plek gepositioneerd. Maar daar in de preview voordat het in de eigenschap wordt gevalideerd, is het goed, maar dan draait het de stukken om en verschuift.
Ik heb net getest door op de oorsprong te klikken, ik heb hetzelfde.
Dit doet dit alleen met mij met het eerst invoegen van een montage. Als het een onderdeel is, geen pb. Als het geheel als tweede wordt geplaatst, is er geen pb.
Het is gefixeerd op een oorsprong, misschien een oorsprong van een onderdeel dat in de assemblage aanwezig is, maar in ieder geval op een oorsprong, toch?
Bij het invoegen van de eerste component, wanneer het venster "component invoegen" nog open is, moet u direct op het groene vinkje klikken om te valideren. In dit geval stemt het onderdeel zijn oorsprong af op de oorsprong van de assemblage.
Als u op het moment dat het venster "component invoegen" nog open is, in het grafische venster (de 3D) klikt, stelt de component zijn oorsprong in waar u hebt geklikt, d.w.z. bijna overal.
Probeer dus dit: "voeg een component in", selecteer de gewenste component en valideer direct.
Ja, als @ coyote is het duidelijk voor mij, maar misschien niet voor hem ;-D
het heeft deze oriëntatiepunten via zijn oorsprong genomen, maar als het onderdeel vrij is, kan het de oorsprong niet schelen, SolidWorks maakt het niet uit
@+ ;-)
PS:plaats je dossier het wordt + duidelijk en je hebt een concrete rust
Als we naar de eerste afbeelding in het bijgevoegde bestand kijken, lijkt het oorspronkelijke deel zich in het midden van de assemblage te bevinden.
Aan de andere kant is het goed gecompenseerd ten opzichte van de originele montage (alles is beoordeeld, maar dat is niet het probleem).
Het lijkt erop dat SW een ander punt als oorsprongsstuk neemt dan het midden... en om erachter te komen welke, is er geen andere oplossing dan (zoals Gt22 zegt), in ieder geval de subassemblage te communiceren.
Daarna, als het niet mogelijk is, denk ik dat het ingewikkeld zal zijn om verder op de vraag in te gaan :/
EDIT: Is het mogelijk om ons ten minste één screenshot van de SUB-ASSEMBLY ONLY te sturen door op "Origin" in de boom te klikken? (zoals op het bijgevoegde bestand).
sorry dat ik in de tussentijd aan iets anders moest gaan werken.
Ik zal proberen de vragen te beantwoorden:
- Ik valideer rechtstreeks in het vak Eigenschappen, zodat ik niet naar het 3D-venster hoef te gaan: PB
- Onderdelen en subassemblages worden direct aan de oorsprong gemaakt
- Ik voeg een ex toe. het zal gemakkelijker zijn om alle oorsprongen te visualiseren. (de rare gaten in het plaatwerk waren slechts voor een voorproefje)
- Ik denk dat dit vooral gebeurt met plaatwerkdelen.
- dit gebeurt nu al een paar jaar en elke keer (maar ik moet controleren of het ook met volumedelen gebeurt). Maar net wanneer er een assemblage eerst in een andere assemblage wordt ingevoegd.
- SW12 SP5
- De positionering komt niet overeen met enige herkomst van de aanwezige onderdelen.