IsFastener = 1 niet in aanmerking genomen voor het onderdeeltype

Hallo

Ik ben bezig met het bijwerken van de stukken in onze bibliotheek en ze in de PDM te introduceren.

Ik heb bevestigingsmiddelen opnieuw gemaakt met een IsFastener =1 lijn in de eigenschappen zodat het onderdeel een "Toolbox onderdeel" is

Ik heb 33 onderdelen die het type Toolbox Part Document hebben, maar ik heb er 13 waarvoor het niets verandert en die Solidworks Part Document blijven

Enig idee?

Bij voorbaat dank.

1 like

Hallo @sflaction,

Wees voorzichtig, de eigenschap IsFastener staat u niet toe om een onderdeel te definiëren als onderdeel van de Toolbox, maar gewoon om het te identificeren als " bevestigingsmiddel " of " bevestigingsmiddel ", zodat het automatisch wordt uitgesloten van sneden wanneer de optie " bevestigingsmiddelen uitsluiten " is geselecteerd, of voor sorteerbeperkingen...

Om een .sldprt-bestand in te stellen als onderdeel van de toolbox en dus een schroefpictogram in de FeatureManager-boom te hebben in plaats van het onderdeelpictogram, moet u een specifieke tool gebruiken, sldsetdocprop.exe, die te vinden is in C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\Toolbox\data utilities.
image
Klik op bestanden toevoegen en afhankelijk van de geselecteerde statusoptie kunt u een bestand al dan niet definiëren als onderdeel van de Toolbox:

• Status van eigendom: Ja → toolbox
  • Status van eigendom: Nee → geen gereedschapskist
6 likes

Hallo;

De eigenschap IsFastener moet inderdaad niet worden verward met de Toolbox.
Voor @sflaction :
Als sommige van uw componenten zijn uitgesloten ondanks hun IsFastener op 1,
Ik zal eerst kijken of je geen andere aandoening hebt die de laatste ongeldig maakt op bepaalde soorten componenten.
Is uw PDM-voorwaarde op het terrein van Isfastener of op een eventueel Toolbox-lidmaatschap.
en ten slotte zijn de configuraties (als ze bestaan) met dezelfde eigenschapswaarde.

Aan @Silver_Surfer :

Wat betekent het om bepaalde componenten in Toolbox te definiëren (afgezien van het pictogram)?
Bij het testen op *.sledprt verandert het pictogram goed, maar ik heb geen andere wijzigingen opgemerkt, geen extra eigenschappen en het onderdeel verschijnt niet in de Toolbox... of ik heb het helemaal gemist.
Kunt u mij er meer over vertellen (ik kon geen helpbestand over dit onderwerp vinden.

Vriendelijke groeten.

1 like

Dank je wel Norrin... Ik heb het programma gebruikt op de delen die weerstand boden en nu is het goed.
Ik had het al eerder gebruikt (en ik was het vergeten... lol)

En ja, ik ben me er terdege van bewust dat het gewoon het Toolbox-pictogram is (zodat het niet wordt gesneden)

Bedankt voor je hulp, het is ter plekke opgelost.

@Maclane,

We zullen verschillen in gedrag hebben in de functies, zoals de voortplanting van assemblagefuncties die sinds de versie van 2023 kunnen worden geblokkeerd voor Toolbox-onderdelen, en andere subtiliteiten.

Wat betreft verschillen in gedrag op PDM-niveau, is het moeilijk te beantwoorden: ik werk niet meer met PDM, maar toen ik dat deed, werden de mappen Toolbox en Design Library toegewezen aan een ultra-vereenvoudigde workflow (2 staten, 2 overgangen) zodat ik nooit hoefde te wachten op een specifiek gedrag.

Bedankt voor de aanvullende informatie.

Wetende dat:
we zijn nog steeds onder Solidworks 2022.
En dat we geen PDM hebben.

Kan ik concluderen dat: Afgezien van enkele mogelijke propagatie van assemblagefuncties, ik
schakel mijn " Home " boutbibliotheek over naar een Toolbox, zodat ik ze sneller kan identificeren dankzij het gewijzigde pictogram
image
. Heb ik gelijk?

Opmerking: @pl had een tutorial gemaakt voor het gebruik van: sldsetdocprop.exe
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/convertir-une-piece-de-toolbox-en-piece-standard-et-vice-versa
(zie discussie: Het Toolbox symbool in de FeatureManager - SolidWorks - #5 door gerald)

Vriendelijke groeten.

1 like

Dat is wat ik deed voor mijn zelfgemaakte schroeven en het is erg praktisch. PDM of niet, het maakt niet uit.

Maar met het kleine pictogram van schroeven vind ik het super praktisch (en bovendien kunnen de elementen worden uitgesloten van de sneden)