Hallo en de beste wensen voor dit jaar 2024.
Ik ken Creo helemaal niet, maar hier kwam ik dit artikel tegen.
Creo zou 48% goedkoper zijn dan SW, maar is het zo efficiënt?? Als ik efficiënt zeg, negeer ik de bugcase die erbij komt kijken
Het debat is open.
Moge de kracht met je zijn.
Of niet... het is een veilige gok dat deze zware overbagage precies is wat de weegschaal in het voordeel van CREO zal doen doorslaan.
Beste wensen @OBI_WAN Moge de Force bij je zijn.
Hallo
Mijn tests worden over het algemeen gedaan op het niveau van schetsen en de manier waarop beperkingen worden beheerd, over het algemeen is dat waar ik Bug ^^ waar het onder SW vloeiend is (ondanks enkele bugs ... wat? alweer?)
Nadat we, onder SW, gewend zijn geraakt aan het hebben van een aangepast menu met de muis zonder het hele scherm te hoeven doorkruisen, helpt het ook bij de keuze.
Getest op Fusion, ZW3d en Freecad.
Zoals alle software ziet het er goed uit als je ziet wat je ermee kunt doen, maar in gebruik... nou ja, als ze op dezelfde basiswerking zitten.
Een klein voorbeeld overigens:
Tijdens het bekijken van een video op ZW3d lieten ze met trots een video zien van hun nieuwe versie van de herhalingstool die gaat van enkele minuten tot 30sec, wouaw tijd gedeeld door 10.
Ik zei tegen mezelf, dit is cool, ik ga hetzelfde doen onder SW ... Het duurde 4 seconden om de functie te genereren. (het onderdeel was een plaatwerk dat geperforeerd moest worden om een raster te maken)
Dus doe tests en vergelijk.
Hallo
Het zou interessant zijn als iemand er meer over te weten zou kunnen komen, maar a priori zal SW op het niveau van Creo "Design Advanced Professional" zijn en niet "design essentials".
Destijds werd elke module betaald op Creo, terwijl de kosten van SW vast zijn (behalve voor het eindige-elementenberekeningsgedeelte of andere meer geavanceerde software zoals PDM).
Hun "Premium Design" lijkt op "Solidworks Premium".
Het is onwaarschijnlijk dat een bedrijf genoegen zal kunnen nemen met "design essentials" (wat zeker de basis is voor prijsvergelijking).
Hallo
Goede vraag, dit onderwerp interesseert me omdat ik mezelf dezelfde vraag stelde.
Dus als er mensen zijn die aan beide software hebben gewerkt of die de stap hebben gezet om van CAD-software te veranderen, ben ik geïnteresseerd in hun ervaring.
Bedankt!
Ik, ik, ik heb met beide gewerkt!!
En... Ik kan je geen antwoord geven. Sterker nog, de hele tijd dat ik Creo (8 jaar oud) gebruikte, vloekte ik erop en had ik spijt van Solidworks! Nu ik terug ben in Solidworks, springen de voordelen van Creo er voor mij uit.
In feite is het grote verschil dat Creo parametrisch is. Dat wil zeggen dat je vrijwel ALLES als optie kunt beheren. En dat is best cool.
Maar als gevolg daarvan vereist het ook veel meer nauwkeurigheid in de manier waarop het ontwerpt en werkt!
48% verschil voor software die a priori dichtbij is in termen van functies, het lijkt me enorm.
Wanneer @OBI_WAN wilt overstappen op de CRE O'bscur!
Een collega op het werk die de stap naar SW had gemaakt, had hetzelfde gezegd als @coin37coin, Creo vereist meer strengheid (met de voor- en nadelen), SW is vrijer.
En het stelt je in staat om een indrukwekkend aantal opties te beheren... wat achteraf een beetje frustrerend is bij het overnemen van Solidworks.
Eerlijk gezegd, en ik dacht niet dat ik het op een dag zou zeggen, denk ik dat Creo veel krachtiger is voor een cartoonist (namen die je kunt noemen in de MEP, een 3D-dimensie die je kunt oproepen in een notitie in je 2D, familietabellen die je gemakkelijk kunt beheren EN genereren, je kunt gemakkelijk "symbolen" maken en ze oproepen, niet al te walgelijk oppervlak ... enz enz.)
Goedenavond allemaal.
Ik werk al meer dan 25 jaar in Be Meca (verschillende activiteitensectoren)
Ik ben CAD begonnen met Proeng (creo voor meerdere jaren).
Sinds 2019 werk ik onder SW en de overstap van Creo naar Solidworks was eenvoudig: de ontwerpfilosofie is hetzelfde. Voor de goede orde, Proeng bestond al lang voor solidworks, en we hebben de oprichting van solidworks te danken aan twee voormalige ingenieurs van parametrische technologie (creo), wat waarschijnlijk verklaart waarom het gemakkelijk is om van de ene naar de andere over te schakelen. Om de 2 softwares te kennen, kan ik zeggen dat creo meer geschikt is voor het oppervlak, dat het meer nauwkeurigheid vereist (dus het is stabieler). Wat betreft de 3D-dimensionering, het is een echte parametrische software en dat het sw overtreft in tekening. SW is echter een zeer goed hulpmiddel, we hebben het te danken aan de multi-body (de multi-body en verscheen pas onlangs op creo) en ik denk dat het beter geschikt is voor de speciale machinesector. Ten slotte vind ik het moeilijk te geloven dat creo vandaag goedkoper is dan sw, omdat het altijd het tegenovergestelde is geweest.als ik morgen terug moest gaan naar creo, denk ik dat ik zeker spijt zou hebben van sw zoals ik spijt had van creo de dag dat ik sw moest gebruiken.
Hallo @OBI_WAN , hallo allemaal
Ik heb nog een kassei bij de hand! Dus ik gooi het in de vijver (PLOUF°)
Ik geef mijn mening over twee punten.
1°) om van CAD-software te veranderen, moet je zeer solide argumenten hebben, want de investering om de nieuwe software onder de knie te krijgen is veel belangrijker dan het lijkt.
Als ik zie dat veel onderwerpen op dit forum gaan over configuraties en andere geneugten van het genre en ook over alle macropakketten die compenseren voor een hele reeks behoeften die niet in de basissoftware zijn opgenomen (daarom zijn er ook mycad-tools), moet er ook rekening mee worden gehouden lijkt mij.
De grote zwakte van SW is dat alle behoeften die we zien in de verzoeken die op het forum worden gedaan, vooral op het gebied van macro, niet bestaan en dit is waar we ons kunnen afvragen waarom, als deze functies echt nuttig zijn, waarom deze functies niet standaard bestaan.
(Ter info: ik heb Inventor verlaten voor SW en ik heb er geen spijt van, vooral niet het hatelijke beleid van Autodesk).
2°) Ik geloof dat de toekomst niet in op zichzelf staande versies ligt, maar in versies in de clouds.
Voor mij heeft de lokale versie, ook al is het waarschijnlijk dat deze minstens vijf jaar zal blijven bestaan en worden bijgewerkt, geen toekomst meer op deze tijdschaal
SW in de cloud bestaat, ik heb het gedeeltelijk getest en wanneer deze versie hetzelfde functionaliteitsniveau zal hebben als de stand-alone versie (en we kunnen dromen zonder de processie van bugs) dan zal de cloudversie de referentie worden. Het is een veilige gok dat AI over één tot twee jaar min of meer aanwezig zal zijn in de cloudversie. Het zal interessant zijn om te zien in welke gevallen het echt nuttig zal zijn.
Houdt vast aan het feit! Dit alles zal zonder mij worden gedaan
Plukken
Ba het gebruik van AI om bugs op te lossen zou een goed begin zijn.
Ik weet dat als ik geen functies zoals Split vind, of schetsen maak zonder dat het hoofdpijn is met beperkingen, het het niet waard is.
De families van onderdelen zijn ook een belangrijk punt (zonder excel van mijn kant)
De boom van de schepping is ook stom, maar het is belangrijk om terug te kunnen gaan of je toneelstuk goed te kunnen lezen.
Het is eigenlijk een reeks basisfuncties die mijn keuze voor software of niet onmiddellijk zullen blokkeren of niet.
Het voorkomt dat je met deze nieuwe software eindigt en op een gegeven moment tegen jezelf zegt... zoals ik hier aan het doen ben?? Ik zit vast.
EDIT: Ik was het vergeten... Het persoonlijke menu met de muis... verplicht.
Bjr,
Eerste contact met Creo vertegenwoordigers.
-Van wat ze me vertellen lijkt het interessant om in te graven, ik ga in de voorwaardelijke spreken omdat ik nog geen demonstratie heb gehad.
-De basislicentie " T1 " zou het equivalent zijn van SW Premium.
-creo kan solidworks openen, maar zonder boomstructuur aan de andere kant, als er een wijziging van dit onderdeel wordt aangebracht sinds SW Creo is bijgewerkt.
-Het beheer van grote ASM evenals de tekeningen zou geen probleem zijn.
-het lijkt erop dat SW-migraties naar CREO steeds vaker voorkomen, veel mensen zouden de druk van DS weigeren om naar 3Dexperience te gaan.
-Er wordt een datum gemaakt voor een demonstratie.
Dat is wat ik vandaag kan zeggen.
op uw opmerkingen.
Moge de Kracht met je zijn
Hoi Obi_Wan.
Het is een fascinerend onderwerp om op te zetten. Enkele punten om u te antwoorden:
- inderdaad, je kunt Solidworks openen met Creo ... Maar het is nog steeds een stap. En ik vraag me af of het tegenovergestelde niet waar is trouwens, (als sommige mensen de mogelijkheid hebben om te controleren?)
- Voor het management van grote asm: ze kunnen beloven wat ze willen. Zolang u UW vergaderingen er niet in heeft, is het een belofte van :) beleid. Toen ik bijvoorbeeld assen voor voertuigen maakte, kon Créo het moeilijk hebben. Terwijl toen ik een mosselkarkas aan het maken was, geen zorgen. Het hangt ervan af hoe je je kamers bouwt en hoe je de bouwboom begrijpt.
Aan de andere kant, voor de tekeningen, heel duidelijk, vind ik ze geavanceerder dan Solidworks. Meer gesloten en minder geknutsel ook, maar het gaat hand in hand denk ik - Koel voor de dadel. Vraag hen om complexere assemblages dan die ze u van nature kunnen aanbieden. Om te zien of ze niet iets kunnen voorbereiden met je modellen?
Persoonlijk zou ik proberen om het een maand op proef te hebben om echt een goed beeld te krijgen van de functies en je cases
Subsidiaire vraag: bieden ze je een PLM aan met of zonder? Je Creo-ervaring kan drastisch veranderen met
Veel succes met de keuzes en veel plezier om ze gek te maken
Dank u voor uw opmerking die het onderwerp vooruit helpt.
Ja, ik weet dat een verkoper ernaar streeft de zon te laten schijnen.
Ik wacht op de demo's om mezelf te positioneren.
Aan de andere kant ga ik ze niet hun SOA-demo voor me laten doen, ik ken onze problemen en geloof me, ik ga ze in de problemen brengen met onze eigen zorgen.
" inderdaad, je kunt Solidworks openen met Creo..." maar het is nog steeds een RWZI "
Ja, maar wat interessant is, is de update in geval van wijziging van een SW-onderdeel in Creo. Dus als het echt efficiënt is in de tekeningen, kunnen we ons voorstellen dat we 1 of 2 Creo hebben voor het beheer van de vette ASM en tekening.??
Het spijt me @OBI_WAN , maar ik begreep de vraag over het hebben van 1 of 2 Creo niet echt.
Aan de andere kant, met een STEP die je vervolgens aanpast, ben ik nooit zo'n fan. En heel snel, ik denk dat je ze ook in je toekomstige software opnieuw kunt tekenen. Het is veel handiger om een gatgrootte te evolueren
Hallo
Ik verbleef in:
- Een vertegenwoordiger heeft geprobeerd u te bereiken.
- We herinneren je eraan ... Maar geen antwoord.
- Dan een mailtje met de tutorials
- En de laatste tijd een e-mail om te zeggen, bedankt voor het testen van Creo tijdens deze proefperiode
DIT ALLES ZONDER DIE VERDOMDE LINK TE HEBBEN GEHAD OM DE SOFTWARE TE DOWNLOADEN!!
Dus een beetje een gezicht, althans vanuit een zeer gesloten standpunt.
Sorry om te zien dat het aan jouw kant vordert @OBI_WAN , ik zal de spijker op zijn kop moeten slaan