De afgelopen maanden heb ik een vreselijk trage opening van onderdelen of assemblages in solidworks ervaren. Het duurt ongeveer 2 s per stuk, dus als ik een 3D-spuitgietmatrijs open, is de wachttijd van 10 minuten snel bereikt...
Ik heb verschillende manieren geprobeerd om het te doen (openen in het licht, geen subsets oplossen,.. enz.) en niets helpt.
De harde schijf is nieuw (7200rpm), ik bijgewerkt bios, drivers en solidworks in sp5 ... Mijn standaardsjablonen zijn lokaal en er zijn geen invoegtoepassingen actief. Het systeem is ook niet belast en mijn swap file is 2x het ram.
Welke processor op het moederbord? (nauwkeurige referentie)
Hoeveel RAM?
SW-versie?? (SP5 geeft het jaartal niet aan)
Dan moet je in de taakbeheerder (rechtsklik in de taakbalk onderaan je scherm) van Windaub kijken in het tabblad prestaties. Dit geeft een goed overzicht van het fysieke geheugen (totaal, cached, beschikbaar, etc...)
Als u op het tabblad Prestaties op Resource Monitor klikt, krijgt u een idee of het van de computer komt of van iets anders.
Werken de mallen volgens het principe van "Externe Referenties"?
Controleer dus de instellingen van het Solidworks-systeem (openen ja/nee/etc... van externe refs)
Dit kan ervoor zorgen dat de opening vertraagt.
Maar wees voorzichtig om te weten dat wanneer u met externe referenties werkt, u vraagt om de betreffende bestanden niet te openen = risico op een verouderde referentie!
Als u niet te veel weet hoe u externe referenties moet beheren, is het beter om het "altijd open" te laten
Controleer ook of er "niet-nuttige" Solidworks-invoegtoepassingen zijn die het moeilijk hebben en daarom kunnen worden uitgeschakeld.
SW-versie: zoals aangegeven in de titel 2017 SP5;-)
Manager: Geheugen 17%, CPU tussen 0 en 13%
Het station is getest door de nieuwsdienst en er zijn geen problemen gedetecteerd. Preventief hebben we de DD's vervangen.
Om @GT22 te beantwoorden , is de chauffeur natuurlijk degene die wordt aanbevolen op het klantenportaal voor een quadro 4000!
En tot slot, om te antwoorden @olivier42 de verwijzingen buiten de vergadering allemaal lokaal zijn. Bovendien doet het het met mij op assemblages die al 3 jaar niet zijn gewijzigd, wat voorheen heel goed werkte. Ik heb meerdere verschillende configuraties van de sw-instellingen geprobeerd, niets hielp. Daarnaast worden alle supplementen geloosd.
Als ik meer informatie nodig heb, blijf ik beschikbaar!
Ik wil geen ssd, want met de reologieën die ik uitvoer; Er zijn veel te veel schrijfvolumes op de schijf tijdens de iteraties van de berekeningen van de oplosser en daarom fataal voor de sectoren van de SSD's in de loop van de tijd.
Voor de geïnstalleerde driver is het inderdaad 362.13. Maar er zijn geen grafische problemen, alleen solide wat waanzinnig veel tijd kost om bestanden te lezen (zelfs zonder bomen te bouwen).
Hallo, je hebt de versie van Solid gewijzigd, maar heb je er ook aan gedacht om je bestanden te converteren??? omdat Solid eerst de bestanden converteert voordat ze worden geopend en dat elke keer dat het wordt geopend zolang er geen nieuwe back-ups zijn.
Bijgevoegd is een 3D van tooling (100 MB) geïmporteerd in een stap die meestal 10 tot 15 s duurt en vervolgens in 2016 wordt geconverteerd. Openingstijd 1min55s.
Ik heb het in 2017 omgebouwd en het duurt nog steeds 1min55s.
Nee, ik heb alleen een probleem in vaste stof en geen virus of iets anders (de infoafdeling en ik zijn er met een fijne kam doorheen gegaan). Alle tests, behalve solide, zijn overtuigend. De solide rx perf test crasht, dus ik kon niet meer te weten komen... Ter informatie, een 6GB rheo-studie op de ram opent in 8s...
- Solidworks 2017 SP4.1, Windows 10, intel core i7, 16G0 of Ram, kraskaart niet gecertificeerd.
- Compositie opengeritst op het bureau.
- Solidworks is al gestart.
- Dubbelklik op de assemblage "Set secondaire_1.sldasm"
- Open in 4 seconden in lichte modus.
- Open in 8 seconden in opgeloste modus.
Waarschuwing, 1 bestand in staat verwijderd omdat niet gevonden: "primair. SLDPRT" dus om te controleren of er geen probleem is met dit specifieke bestand.
Aangezien uw problemen zich concentreren op SW, probeert u invoegtoepassingen in SW uit te schakelen. Probeer vervolgens een reparatie van de installatie of een volledige herinstallatie...
Hier zijn 2 sldreg-bestanden, 1 voor de originele SW 2017-opties en 1 met de back-up van de systeemopties die ik op mijn pc heb. U zult onvermijdelijk problemen krijgen met de tweede omdat deze een aantal regels bevat die niet op uw pc kunnen werken, zoals het pad van de mappen, de naam van de sjablonen, enz ...
Probeer eerst met de originele SW2017 sldreg, deze is direct na de installatie van SW gedaan.