Extreem traag openen van solidworks 2017-bestanden

Hoi allemaal

Allereerst, een gelukkig nieuwjaar!

De afgelopen maanden heb ik een vreselijk trage opening van onderdelen of assemblages in solidworks ervaren. Het duurt ongeveer 2 s per stuk, dus als ik een 3D-spuitgietmatrijs open, is de wachttijd van 10 minuten snel bereikt...

Ik heb verschillende manieren geprobeerd om het te doen (openen in het licht, geen subsets oplossen,.. enz.) en niets helpt.

De harde schijf is nieuw (7200rpm), ik bijgewerkt bios, drivers en solidworks in sp5 ... Mijn standaardsjablonen zijn lokaal en er zijn geen invoegtoepassingen actief. Het systeem is ook niet belast en mijn swap file is 2x het ram.

Als iemand een idee heeft... Ik ben een nemer!

Bedankt

Romeins

Hallo

BOT?

Welke processor op het moederbord? (nauwkeurige referentie)

Hoeveel RAM?

SW-versie??    (SP5 geeft het jaartal niet aan)

Dan moet je in de taakbeheerder (rechtsklik in de taakbalk onderaan je scherm) van Windaub kijken in het tabblad prestaties. Dit geeft een goed overzicht van het fysieke geheugen (totaal, cached, beschikbaar, etc...)

Als u op het tabblad Prestaties op Resource Monitor klikt, krijgt u een idee of het van de computer komt of van iets anders.

Vriendelijke groeten

4 likes

Kijk of uw grafische kaart goed is geoptimaliseerd voor 2017

@+

4 likes

Werken de mallen volgens het principe van "Externe Referenties"?

Controleer dus de instellingen van het Solidworks-systeem (openen ja/nee/etc... van externe refs)

Dit kan ervoor zorgen dat de opening vertraagt.

Maar wees voorzichtig om te weten dat wanneer u met externe referenties werkt, u vraagt om de betreffende bestanden niet te openen = risico op een verouderde referentie!

Als u niet te veel weet hoe u externe referenties moet beheren, is het beter om het "altijd open" te laten

Controleer ook of er "niet-nuttige" Solidworks-invoegtoepassingen zijn die het moeilijk hebben en daarom kunnen worden uitgeschakeld.

4 likes

Hallo

Bedankt voor je feedback!

Beantwoorden @zozo_mp

Win 7 pro 64bit

RAM: 16 GB

SW-versie: zoals aangegeven in de titel 2017 SP5;-)

Manager: Geheugen 17%, CPU tussen 0 en 13%

Het station is getest door de nieuwsdienst en er zijn geen problemen gedetecteerd. Preventief hebben we de DD's vervangen.

Om @GT22 te beantwoorden , is de chauffeur natuurlijk degene die wordt aanbevolen op het klantenportaal voor een quadro 4000!

En tot slot, om te antwoorden @olivier42 de verwijzingen buiten de vergadering allemaal lokaal zijn. Bovendien doet het het met mij op assemblages die al 3 jaar niet zijn gewijzigd, wat voorheen heel goed werkte. Ik heb meerdere verschillende configuraties van de sw-instellingen geprobeerd, niets hielp. Daarnaast worden alle supplementen geloosd.

Als ik meer informatie nodig heb, blijf ik beschikbaar!

Bedankt

Roma

1 like

@rom vraag

waarom geen SSD op harde schijf om te bedienen en te programmeren

aangezien je het hebt over De harde schijf is nieuw (7200rpm) 

Het is deze versie

Resultaten gecertificeerde chauffeurs (aanbevolen)

Systeem

Kaart

Piloot

SOLIDWORKS

ZELF

Opmerkingen

NVIDIA

Quadro 4000

362.13

2017

Win10 x64

Opmerkingen 

NVIDIA

Quadro 4000

362.13

2017

Win7 x64

Opmerkingen 

NVIDIA

Quadro 4000

362.13

2017

Win8.1 x64

Opmerkingen 

@+ ;-)

1 like

Hoi @GT22

Ik wil geen ssd, want met de reologieën die ik uitvoer; Er zijn veel te veel  schrijfvolumes op de schijf tijdens de iteraties van de berekeningen van de oplosser en daarom fataal voor de sectoren van de SSD's in de loop van de tijd.

Voor de geïnstalleerde driver is het inderdaad 362.13. Maar er zijn geen grafische problemen, alleen solide wat waanzinnig veel tijd kost om bestanden te lezen (zelfs zonder bomen te bouwen).

Bedankt

ROM's

Hallo

Probeer het eens door je solidworks-bestanden uit te sluiten van de real-time analyse van je antivirusprogramma.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo, je hebt de versie van Solid gewijzigd, maar heb je er ook aan gedacht om je bestanden te converteren??? omdat Solid eerst de bestanden converteert voordat ze worden geopend en dat elke keer dat het wordt geopend zolang er geen nieuwe back-ups zijn.

Vriendelijke groeten

6 likes

Hallo weer

@d.roger: Ik heb eerst alle solidworks-extensies uitgesloten. Vervolgens de antivirus verwijderd. Er veranderde niets. 

@G.: Ja, ik heb in 2017 gespaard en opnieuw reclame gemaakt voor de opening en de heropening...

Zelfs assemblages op flashmedia (SD-kaart) verbeteren het diafragma niet. En ook niet de opening met speedpack trouwens.

Tenzij vertrouwelijk, en als je wilt, kun je een compositie maken om mee te nemen uit je assemblage voor test en timing van openen op andere pc's?

1 like

Geen probleem!

Bijgevoegd is een 3D van tooling (100 MB) geïmporteerd in een stap die meestal 10 tot 15 s duurt en vervolgens in 2016 wordt geconverteerd. Openingstijd 1min55s.

Ik heb het in 2017 omgebouwd en het duurt nog steeds 1min55s.

Inpakken en wegwezen in 11 seconden...

moule_test.rar

Auw, zou er geen ... virus dat zou ronddwalen om de pc te vertragen??? ...

Op alle computers doet het hetzelfde???

Cdt

1 like

Nee, ik heb alleen een probleem in vaste stof en geen virus of iets anders (de infoafdeling en ik zijn er met een fijne kam doorheen gegaan). Alle tests, behalve solide, zijn overtuigend. De solide rx perf test crasht, dus ik kon niet meer te weten komen... Ter informatie, een 6GB rheo-studie op de ram opent in 8s...

Testresultaat:

- Solidworks 2017 SP4.1, Windows 10, intel core i7, 16G0 of Ram, kraskaart niet gecertificeerd.

- Compositie opengeritst op het bureau.

- Solidworks is al gestart.

- Dubbelklik op de assemblage "Set secondaire_1.sldasm"

- Open in 4 seconden in lichte modus.

- Open in 8 seconden in opgeloste modus.

Waarschuwing, 1 bestand in staat verwijderd omdat niet gevonden: "primair. SLDPRT" dus om te controleren of er geen probleem is met dit specifieke bestand.

Er zijn geen bijzondere problemen ondervonden.

3 likes

Testresultaat op een andere pc:

- Solidworks 2017 SP4.1, laptop, Windows 10, Intel Core i5, 8 GB RAM, 5400 rpm HDD, niet-gecertificeerde grafische kaart.

- Compositie opengeritst op het bureau.

- Solidworks is al gestart.

- Dubbelklik op de assemblage "Ensemble secondaire_1.sldasm".

- 1e opening in 40 seconden in opgeloste modus.

- het sluiten van het bestand.

- 2e opening in 20 seconden in opgeloste modus.

Nog steeds hetzelfde bestand in de staat verwijderd omdat niet gevonden: "primair. SLDPRT".

Er zijn geen bijzondere problemen gevonden.

2 likes

@d.Roger

Bedankt voor je hulp! Het verschil is inderdaad duidelijk...

Weet je hoe je me een kopie van de solidworks-parameters kunt maken om te zien of het daar vandaan kan komen? Als je het niet erg vindt natuurlijk!

Bedankt

ROM's

Hallo

Aangezien uw problemen zich concentreren op SW, probeert u invoegtoepassingen in SW uit te schakelen. Probeer vervolgens een reparatie van de installatie of een volledige herinstallatie...

3 likes

Hier zijn 2 sldreg-bestanden, 1 voor de originele SW 2017-opties en 1 met de back-up van de systeemopties die ik op mijn pc heb. U zult onvermijdelijk problemen krijgen met de tweede omdat deze een aantal regels bevat die niet op uw pc kunnen werken, zoals het pad van de mappen, de naam van de sjablonen, enz ...

Probeer eerst met de originele SW2017 sldreg, deze is direct na de installatie van SW gedaan.

Vriendelijke groeten

sw_local.zip