Langzaam openende assemblage

Hallo
Ik ben op SolidWorks 2022.
Sinds de terugkeer van vakantie kost het veel tijd om bepaalde bestanden te openen.
Bijvoorbeeld, een bestand dat in 1 minuut 30 werd geopend, duurde meer dan 7 uur om te openen!
Eenmaal geopend, werd het bestand in minder dan een minuut opgeslagen, wat een netwerkprobleem uitsluit.
Ik kan geen oplossing vinden voor dit grote probleem.
Heeft iemand van jullie dit probleem?

Ter info, in de grote assemblagemodus wordt het bestand snel geopend.

Bij voorbaat dank

Hallo
U kunt een prestatie-evaluatie uitvoeren zodra de SSA is geopend ("Evalueren " menu ). Dit stelt u in staat om te zien welke sub-assy blokkeert of welk deel bestand (waarom niet).
Anders, eenmaal geopend in de grote montagemodus, schakelt u eerst over naar de lichtmodus en lost u vervolgens op.

1 like

Hallo @Yann_Georges

Een kleine methodologie die kan helpen bij het optimaliseren van uw assemblage en het bepalen van de oorzaak van problemen. Ik gebruik het als ik hetzelfde probleem heb als jij. Fijne dag

3 likes

Ik denk dat ik een aanknopingspunt heb voor mijn probleem.

Deze assemblage heeft veel virtuele onderdelen.
Anders stond dit bestand aanvankelijk onder SolidWorks 2021.
Het assemblagebestand is geconverteerd naar SolidWorks 2022, maar blijkbaar zijn alle virtuele onderdelen in de 2021-versie gebleven.
Het is daarom noodzakelijk om de assemblage te openen en vervolgens elk virtueel onderdeel te bewerken om het te converteren naar de nieuwe versie van SolidWorks.
Dat is tenminste wat de prestatieanalyse me vertelt

1 like

Hallo

Een Ctrl + Q op de assembly EN een back-up zouden het probleem dus moeten oplossen de volgende keer dat het bestand wordt geopend (aangezien SW alle virtuele bestanden in de nieuwste versie zou moeten opslaan).

Hallo

Ik heb de CTRL + Q geprobeerd, maar deze biedt me niet de opname van virtuele onderdelen.

Ik opende mijn assemblage en zorgde ervoor dat alle virtuele of niet-virtuele componenten werden geüpgraded naar SW 22.
en ik zie geen verbetering.

Tegelijkertijd heb ik versie 21 opnieuw geïnstalleerd om een back-up van mijn bestand te openen. En daar is het in 1 minuut open.

Dus ik heb een SW 23 geïnstalleerd, maar hetzelfde probleem als op de SW 22...

Hallo;

Het zijn niet per se alleen de virtuele onderdelen die de trage opening kunnen verklaren, maar ook alle configuraties van andere componenten (Ook te updaten).

Als je read-only componenten gebruikt (ik denk onder andere aan bibliotheekelementen...), zullen ook deze moeten worden bijgewerkt naar de nieuwe versie van Solidworks (+hun configuraties natuurlijk).

Een andere mogelijke weg zijn documentsjablonen (onderdelen, assemblages en tekeningen): als ze niet opnieuw worden gemaakt onder de nieuwe versie, kunnen ze grote vertragingen veroorzaken (vooral als de kloof tussen de versies groot is).
Wees voorzichtig, ik zeg opnieuw gemaakt , niet geconverteerd, het is noodzakelijk om helemaal opnieuw te beginnen voor de modellen (Solidworks-aanbeveling).

Voor mij rechtvaardigt niets de overstap van 1m30 naar meer dan 7 uur.
Ja, u moet de bestanden converteren wanneer u deze opent.
Maar zelfs als ik oude assemblages open die zijn opgeslagen in versies van 2012 tot 2020 (momenteel SW2023) en meer dan 30,000 onderdelen, duurt het niet zo lang, verre van dex2-x3 ok maar niet meer.
Er zijn vast wel een of meerdere componenten die voor opschudding zorgen!
Mogelijkheid om de helft van de componenten in de verwijderde staat te zetten en te testen of de opening veel sneller is, zo ja, we hebben stokslagen gekregen waarin de helft van de pb-component(en) zich bevindt.
Anders omgekeerd de kamer verwijderd en duidelijk.
Als er geen verbetering is, veel succes, het wordt ingewikkeld!! :rofl: :rofl: :rofl:

Virtuele onderdelen worden normaal gesproken geregistreerd telkens wanneer ze een back-up maken van hun bovenliggende assemblage.
De Ctrl Q dwingt iedereen om opnieuw op te bouwen en de assemblageregistratie erachter zou alle virtuele onderdelen in de nieuwste versie moeten opslaan.
Als uw assemblage dan ook naar andere onderdelen / onafhankelijke assemblages verwijst, moet u die ook in de nieuwste versie bewaren.

Ik heb zojuist mijn documentsjablonen helemaal opnieuw gemaakt en niet beter.
Al mijn componenten zijn al overgeschakeld van SW21 naar SW22.

Bij het openen van bestanden gedraagt de pop-up die de 3 stappen van het openen van het bestand aangeeft met " Componentopeningen ", " Assembly Rebuild " en " Grafische update" zich heel anders.

Onder SW21 zien we, zodra de pop-up verschijnt, dat deze de onderdelen laadt.
Onder SW22 wordt de pop-up weergegeven, maar het openen van de componenten geeft niets weer.
chargement

Het begint na een goede 2 uur vooruitgang te vertonen.

Ter info: dezelfde pop-up onder SW21 op dezelfde assemblage (kopie bewaard in SW21)
chargement sw21

De laatste keer dat het meer dan 10 uur duurde om een van mijn assemblages te openen, waren ze (je weet wel de computerwetenschappers die zich niet afvragen waar Solidworks in godsnaam voor kan worden gebruikt)... dus " ze " hadden net onze server veranderd en de openingsinstellingen van Solidworks stonden in " Opgelost " in plaats van " Licht ".

Opmerking: Ik gebruik meestal niet graag de " Light "-modus, maar wanneer we plannen van onze klanten ontvangen, is het soms verstandiger om deze door te nemen.

Het feit dat het slechts een minuut duurde om uw bestand op te slaan, terwijl het 7 uur duurde om te openen, zal ik kijken naar de antivirus op de detectie van Server=>Computer" verkeer. (En eventueel aan het beheer van de Server backplane).

Het is nooit leuk om dit soort situaties tegen te komen als je terugkomt van verlof, je vraagt je altijd af wat er had kunnen gebeuren als je je rug toekeerde...

2 likes

Het punt is dat zelfs als ik een Pack And Go doe die op mijn pc is opgeslagen, het niet sneller gaat.
Het sluit dus communicatieproblemen met de server uit.

1 like

Het feit dat Solidworks 2022 en Solidworks 2021 in twee verschillende talen zijn geconfigureerd, doet me denken dat hun parameterinstellingen ook anders zijn:

=> Slaat de Solidworks-instellingen voor beide versies op. (onder twee verschillende namen (voor de veiligheid))
(*.sldreg-bestanden)

Importeer vervolgens onder Solidworks 2022 de 2021-instellingen om te zien wat er gebeurt.
Als het resultaat bevredigend is, hoeft  u alleen nog maar de instellingen van de twee versies te vergelijken...

Zie ook: Is de gebruikte grafische kaart compatibel met Solidworks 2022?

Schakel de modus " Verbeterde grafische prestaties" uit (vaak een probleem)

Controleer de compatibiliteit van Solidworks/moederbord/grafische kaart:

https://www.solidworks.com/support/hardware-certification/
En afhankelijk van het resultaat, kijk of het nodig is om de voorgestelde patch te downloaden van de bovenstaande compatibiliteitsverificatiesite.

1 like

Hallo

De 2 solidworks zijn op dezelfde manier geconfigureerd.
Het zijn maar 2 verschillende machines, maar ik heb hetzelfde probleem op alle machines.

Ik heb een kaartje geopend op Avenao, maar zelfs zij begrijpen niet waar het probleem vandaan komt.

Ik heb een assemblage van hetzelfde type opnieuw gedaan onder SW 2022 en mijn bestand vertoont geen traagheid wanneer het wordt geopend.

Ik denk dat er een grote verandering is opgetreden in de bestanden tussen SW21 en SW22 en dat het probleem daar vandaan komt.

Dit bestand (en een ander) zijn " sjabloon " -bestanden die worden aangestuurd door een SW-macro.
En ik wil niet de hele montage opnieuw moeten doen...

Persoonlijk en van wat ik uit de discussie heb gevolgd, komt het probleem voort uit de verandering van versie (normaal gesproken converteert SW systematisch ALLE bestanden wanneer ze worden geopend en het kost meer of minder tijd).
Het is mogelijk dat om de een of andere reden X of Y sommige virtuele bestanden niet worden geconverteerd bij het opslaan van de bovenliggende assembly (dit is denk ik het enige fenomeen dat dit fenomeen kan verklaren met een mogelijke wijziging van de SW-instellingen, de grafische kaart of een ander essentieel onderdeel).

Een manier om het probleem te begrijpen is om naar de tijdelijke map te gaan waarin SW de virtuele bestanden opent bij het openen om te zien wat er binnenin gebeurt. Dit is normaal gesproken in " C:\Users\NOM_del_lutilisateur\AppData\Local\Temp ". SW maakt een tijdelijke map " swxYYYY" met YYYY, een nummer dat elke keer verandert als SW opent/sluit/crasht.
In deze map bevat een submap met de naam " \VC~~ " mappen: één per assembly met een virtuele component.
Voor elk virtueel onderdeel heb je normaal gesproken het virtuele bestand en een tijdelijk verborgen bestand dat begint met ~$ voor elk virtueel onderdeel/assembly. Als dit ~$-bestand niet bestaat, betekent dit dat SW het virtuele onderdeel/subassemblage niet bewerkt (wat niet normaal zou zijn).

Een andere mogelijke verklaring: als het bestand of de bestanden macro-gestuurd zijn en de syntaxis of macrofuncties zijn geëvolueerd tussen uw 2 versies, maalt of crasht het zelfs. Heb je een manier om de assemblages te openen zonder dat de macro's worden gestart??

Je hebt geen Win 10-> Win 11-evolutie gekregen parallel aan de SW 2021-> 2022-evolutie
Of een evolutie van office (zoals naar office 365)?

2 likes

Ik heb mijn bewerkingsbestand geopend om alle virtuele elementen handmatig te converteren naar de nieuwe versie van SW.
Op dit moment probeer ik het niet te openen met de macro, maar handmatig te openen.

Wat betreft de verandering van de Win 10-versie naar Win 11, ik heb dit geval op een van de werkstations, maar het probleem is ook aanwezig op de andere werkstations die onder Win 10 bleven

Voor het tijdelijke repertoire aan het begin van de opening (op dit moment) heeft hij wel nieuw repertoire voor me gemaakt

{B2C7C952-8ECB-4506-B027-EAAC024283DA}

De swx zijn leeg, behalve de 11944 die bevat:
DatabaseTemp0.db
Evaluatie1.swp
Opstelling.swp

In de sldfuncfeat2022 en SWUtilities2016 zijn er alleen afbeeldingsbestanden (PNG of BMP)

Maar op dit moment staat het laadvenster nog maar aan het begin:

{00F2059B-A7F7-46EC-A5EA-E196EA33FFF1}

Top uw hulp @d_payen . Het wordt opgeslagen in mijn documenten :slight_smile:

1 like

Het is ik of het is de tweede draad met de woorden
Solidworks + Windows 11 = Problemen niet mogelijk!!
???

Stel ons gerust: Al uw Solidworks-licenties zijn afgestemd op dezelfde versie?
Werk je met gedeelde documenten (zoals persoonlijke bibliotheken...)?