En de buizen zijn goed georiënteerd. (Verticale as buis // Naar referentieschets) Aan de andere kant, voor de aanpassingen tussen buizen (rechthoekig), is het een ander verhaal:
Klik hiervoor op een nieuwe groep in de functie Mechanisch gelast element: Ik kan mijn onderdeel niet meer bevestigen sinds de versie van 2023. Maar afkomstig van een sw2020-versie, weet ik dat het op dezelfde manier werkte.
Door de lijnengroepen te verlengen verkrijg ik de kruising van de buizen om ze te snijden cf bijgevoegd bestand Nogmaals bedankt 2b monteur +. SLDPRT (190.2 KB)
Hallo Aangezien u de verschillende trapboomsecties met draaitafels wilt monteren, raad ik u aan uw schets als basis te bewaren voor het tekenen van elke sectie afzonderlijk. Zet ze dan in elkaar. Makkelijk te bewerken. Als u uw schets wijzigt, veranderen alle secties. Dat is de wijze waarop ik te werk zou gaan.
Ik ben het eens met @Le_Bidule voor een sectie-voor-sectie definitie, die de constructie van de geometrische entiteiten die nodig zijn voor de constructie mogelijk maakt. Omdat ik SW 2020 niet had, heb ik een document geschreven waarin ik de aanpak uitlegde die ik gebruikte... Zie bijgevoegd pdf-bestand.
Natuurlijk!!! Bedankt Bevestigd aan de trap, kijk niet naar de scheppingsboom, te ingewikkeld omdat ik denk dat ik het verkeerd heb gedaan, van een geïmporteerde 3D DXF ... 4 ter. SLDPRT (3.0 MB)
Anders is de functie ' lichaamsselectie ' in de eigenschappen van de tekeningweergave iets voor u. (ongelooflijk efficiënt/praktisch in vergelijking met het beheer van weergavestatussen, wat totaal buggy is)
Tegenwoordig denk ik dat dit meestal meer dan genoeg is; De tekeningen zijn voornamelijk informatieve documenten voor ketelmakers/machinisten die zijn uitgerust met gereedschapsmachines (meerassig lasersnijden).
Het lijkt inderdaad het eenvoudigst voor alle weergaven van de buizen die in echt 3D zijn getekend. In combinatie met lichaamsselectie hoeft MEP niet zo ingewikkeld te zijn om te doen
Aangezien de sneden gedeeltelijk met een slijpmachine worden gemaakt, moet u ervoor zorgen dat de tekeningen alle aanwijzingen voor de tracering bevatten. Voeg ook een debiet toe