DataRecovery-tool werkt niet

Hallo
Ik heb herhaaldelijk de DataRecovery-tool van myCADTool gebruikt om snel verschillende gegevens van verschillende onderdelen bij te werken, wat vervelend is om met de hand te doen, maar in geen geval zijn de gegevens vastgelegd door Solidworks. Het Excel-bestand is aangepast, ik heb de youtube-tutorial tot op de letter gevolgd, maar in mijn geval is er geen verandering zichtbaar. Heb je enig idee waarom de DataRecovery tool niet werkt?

Hallo;
Ik heb de nieuwste versie (2024-sp2) nog niet getest, maar de vorige van DataRecovery gaf me veel problemen op al mijn componenten met configuraties (willekeurige wijzigingen in eigenschappen)...
[Trouwens, de meeste Visiatv-tools zijn niet super geschikt voor configuratiebeheer...]
In uw geval moet u ons meer vertellen... de gebruikte versies (Solidworks en MycadTools) en het type eigendom dat u wilt wijzigen...

1 like

Ik gebruik de 2024 SP1-versie van solidworks en hetzelfde geldt voor myCADtool. Ik probeer aangepaste eigenschappen bij te werken die oorspronkelijk op een kaart zijn ingevuld bij het maken van een onderdeel op soldiworks. Sommige gegevens waren niet bekend en nu wil ik ze graag updaten zonder dat ik de onderdelen hoef uit te pakken (ze worden gedeeld op PDM), wat meteen veel tijd kost als je meerdere onderdelen moet bijwerken. Daarom wil ik graag gebruik maken van DataRecovery

Datarecovery maakt geen nieuwe eigenschappen aan als ze niet bestaan.

De eigenschap is al aangemaakt, u hoeft alleen nog maar het veld voor de verschillende producten aan te passen

Hallo
Ik heb een kleine monoloog gedaan op dit bericht, als het helpt :slight_smile:

Hallo

Gebruik je DataRecovery van myCADtools of myPDMtools?
Als u de eerste gebruikt, worden bestanden niet automatisch uitgepakt en gearchiveerd. Het moet dus vooraf handmatig worden gedaan.

Met de DataRecovery tool van myPDMtools kun je dit automatisch doen.

@Maclane bedankt voor het escaleren van uw problemen naar ondersteuning, zodat zij het probleem kunnen analyseren en identificeren

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Gegevensherstel kan pietluttig zijn, maar normaal gesproken werkt het redelijk goed. Ik heb onlangs meer dan 75000 kaarten herschreven met deze tool, met ~90 variabelen per kaart. Het heeft lang geduurd, maar het is gelukt.

De werkwijze:
Vereiste: Bestanden moeten worden gearchiveerd. De gebruiker moet extractie- en schrijfrechten hebben op alle kaartvariabelen, voor alle bestandsstaten, ongeacht hun WORKFLOW. Een admin-account met alle rechten is erg handig.

1-Uittreksel
Maak met behulp van Datarecovery een " Extractie van eigenschappen in een Excel-bestand " op alle bestanden die moeten worden gewijzigd om een sjabloon van het in te vullen Excel-bestand op te halen, met de juiste aanduiding voor de bestandsnamen, configuraties en alle variabelen die aanwezig zijn op de bijbehorende bestandskaarten.
De bestands-ID moet worden gekozen op basis van uw kluis. Als alle bestanden in dezelfde map zijn opgeslagen, kunt u " Bestandsnaam met extensie " nemen, anders is het beter om " volledig pad" te nemen

2-Wijziging van het gegenereerde Excel-bestand.
De kolommen Bestandsnaam en Configuratie mogen niet worden gewijzigd.
De kolomkoppen mogen niet worden gewijzigd, ze moeten perfect overeenkomen met de namen van de variabelen op de kaart.
We verwerken het bestand opnieuw om alle gewenste eigenschappen aan te passen.

BELANGRIJK, als u formules in Excel gebruikt, moet u in de tekstmodus kopiëren/plakken om alle formules te overschrijven en alleen de tekst te behouden. Datarecovery weet niet hoe ze formules in Excel moeten lezen.

3-Het schrijven van de kaarten
Maak met behulp van de Datarecovery een " Vul de kaarten in vanuit een Excel-bestand ".
De bestands-ID moet overeenkomen met wat is gekozen in Extract.
Configuratiebeheer is wat u wilt doen.
Voor het bijwerken van revisies is schrijftoegang tot de SQL-database vereist.

Succes!

3 likes