Macro exporteren PDF & DWG

@MaD : Uw code werkt perfect!

2 likes

Oké, hier is de volledige code, een beetje schoon

macro_export_pdf__dwg.swp
3 likes

Ik heb een fout in de uitvoering van de MACRO:

Het resultaat is als volgt:

De eigenschap "description" wordt niet weergegeven in de PDF-bestandsnaam

voor DWG's, (ik denk dat het het resultaat is van de fout), wil ik de namen van de bladen (P01, enz.....) aan het einde tonen.

capture-2.jpg
2 likes

Inderdaad, dezelfde fout op uw nieuwe macro, terwijl op de 1e geen problemen

Ik zie wat er crasht tijdens mijn tests, het kon niet hernoemen als het bestand bestond, dus ik heb het verwijderd, maar als het niet bestaat, kan het het niet verwijderen, ik voeg een bestandsbesturingselement toe

2 likes

Met de correctie op de betreffende regel

If Len(Dir(Filepath & "\" & Filename & "-" & vSheetNames(i) & ".DWG")) > 0 Then Kill Filepath & "\" & Filename & "-" & vSheetNames(i) & ".DWG"

Het zou beter moeten zijn:)

2 likes

Is het voor de woning een aangepaste woning of degene die in Solidworks is geïntegreerd?

1 like

het is een persoonlijke eigenschap ("BESCHRIJVING") van de kamer (wees voorzichtig, deze eigenschap staat niet op de tekening)

Ik begrijp niet veel van VBA, maar als ik in macro's duik die ik terug heb, vraag ik me af of het niet overeenkomt met dit:

capture-4.jpg

Oké, ik begreep haar niet :/ ok, ik ben op zoek

1 like

Is er slechts één component per tekening of meerdere?

1 like

Slechts 1 component per Europarlementariër ja

Ok probeer dan dit:)

Hartelijk dank aan onze Amerikaanse vrienden :) https://forum.solidworks.com/message/431752#comment-431752

Macro op pc

5 likes

Geweldig dat het werkt!!

Hieronder het resultaat:

Het laatste kleine detail:

Zodra de macro is gestart, wordt de PDF op het scherm geopend. Er is geen manier om het automatisch te sluiten.

Omdat ik de macro in bulk wil uitvoeren (via het hulpprogramma INTEGRATION), zou ik niet willen dat er 10 PDF's op het scherm open staan.

2 likes

Bewerk de regel

swExportPDFData.ViewPdfAfterSaving = True

in

swExportPDFData.ViewPdfAfterSaving = False

:)

2 likes

Bedankt @Mad voor deze MACRO.

We moeten @Clémentine vragen om een ruimte te creëren waar we MACRO's kunnen delen:

Waar anders Misschien moeten we ze in de tutorials plaatsen?

Ik wil ook graag in VBA stappen, wat adviseren jullie mij?

Hallo

Er zijn developpez.org met veel data op vb/vba. Voor alles wat specifiek is voor Solidworks, moet je vertrouwen op de hulp van de API die online beschikbaar is en van tijd tot tijd de macrorecorder om jezelf te trainen.

1 like

Super leuke MaD!

flegendre/ Voor de VBA van Solid http://help.solidworks.com/2017/English/api/sldworksapiprogguide/Welcome.htm 

Aarzel anders inderdaad niet om alleen met de term vba te zoeken, want het heeft veel voorbeelden met Excel

Anders degene met wie ik alle basisprincipes van webprogrammeren heb geleerd en andere de SiteDuZero aka Openclassroom https://openclassrooms.com/old-courses-pdf in het archief is er een zeer goede cursus over VB.net hij leert veel dingen

Anders zoals Cyril zegt.f  Macro recorder en onderzoek:)

Een advies is om de tijd te nemen om commentaar te geven op deze codes, ik weet dat ik het niet genoeg doe en het is ingewikkelder als je zes maanden later terugkomt op een macro die niet meer werkt :/

Flegendre & MAX59 Heeft u dezelfde behoefte? 

3 likes

Niet echt een noodzaak, maar altijd goed om mee te nemen om te leren ;-)

1 like

@max59,

Werk je bij VISIATIV?

Ben jij een consultant van Solidworks?