Macro om massaal te transformeren. SLDPRT van plaatwerk in uitgevouwen in . DWG of . DXF

Hallo allemaal,

Na een lange zoektocht op het net kan ik de macro die ik nodig heb niet vinden. Als je me dat zou kunnen aandoen, zou dat geweldig zijn.

Ik ben op zoek naar een macro om alle . SLDPRT van plaatwerk, evenals alle configuratie die in elk bestand zou kunnen zijn, gelegen in een map, plat (uitgevouwen toestand) in . DWG of en . DXF.

Ik heb een macro gevonden die me afvlakt, maar alleen het bestand is in SW geopend.

Ik zou graag willen dat er een venster wordt geopend wanneer ik de macro start, waar ik de bronmap en de recordmap kan kiezen.

Ik heb een macro gevonden om mijn SW-plannen op te slaan in .PDF (die ik veel gebruik en heel goed werkt en waar ik opties heb om op te nemen.

Ik doe met je mee, het zijn 2 macro's, als ze je kunnen helpen beter te begrijpen wat ik wil.

Ik zit op SW2018 R0.3

Ik weet niets over coderen:(

Bedankt

Michael.

macro.rar
1 like

Hallo

Is het specifiek in bestelling nu?

"Ik weet niet of het van mij komt, maar ik kan de bestanden niet uit uw archiefbestand extraheren.": Merk op dat het niet langer geldig is, het komt van de pc waarop ik zat, het werkt beter op een andere pc...

Vriendelijke groeten

Hallo

Van wat ik begrijp dat je wilt:

- Selecteer de bronmap van de artikelbestanden wanneer de macro wordt gestart.

- Selecteer de doelmap van de DWG en DXF  wanneer de macro wordt gestart.

- Analyseer de bronmap om alle bestanden met 3D-onderdelen te identificeren.

- Open automatisch elk item in de bronmap in Solidworks.

- Maak automatisch de uitgevouwen versie van elk onderdeel voor elke configuratie van de ruimte.

- Maak een DWG en DXF van deze uitgevouwen.

- Sla deze DWG's en DXF's op in de doelmap.

- Sluit het 3D-gedeelte.

dus u kunt in volgorde de functies FolderBrowserDialog, GetFile, OpenDoc, GetConfigurationNames, ExportFlatPatternView, SaveAs3 en CloseDoc gebruiken.

Dit geeft een werking die kan lijken op het bijgevoegde programma, dat in C# on the fly wordt gedaan zonder enige veiligheidscontrole. Ik heb de werking ervan vrijwillig in de tijd beperkt omdat het niet veilig is en heel weinig getest (op SW2017 op 3 bestanden), de deadline is 31/08/2018, wat je de tijd zou moeten geven om wat tests uit te voeren, op kopieën van bestanden natuurlijk, zelfs als ik de originele bestanden niet wijzig en ik sla ze niet op.

Om uit te pakken in een map op het bureaublad en vervolgens het uitvoerbare bestand te starten, moet eerst Solidworks worden gestart.

Als de manier waarop het werkt je uitkomt, zou ik je later kunnen begeleiden bij het volledig schrijven van je macro, maar dit kan pas vanaf eind september, en ja, het is mijn beurt om op vakantie te gaan:)

Vriendelijke groeten

export_dwg-dxf.zip
3 likes

Hallo d.roger,

1- Bedankt voor je feedback.

2- Ja, dat is wat ik graag zou willen hebben:

- Selecteer de bronmap van de artikelbestanden wanneer de macro wordt gestart.

- Selecteer de doelmap van de DWG en DXF  wanneer de macro wordt gestart.

- Analyseer de bronmap om alle bestanden met 3D-onderdelen te identificeren.

- Open automatisch elk item in de bronmap in Solidworks.

- Maak automatisch de uitgevouwen versie van elk onderdeel voor elke configuratie van de ruimte.

- Maak een DWG en DXF van deze uitgevouwen.

- Sla deze DWG's en DXF's op in de doelmap.

- Sluit het 3D-gedeelte.

Ik DL het zip-bestand dat op het bureaublad is opgeslagen en pak het uit.

Ik start mijn SW op en daar krijg ik de volgende foutmelding als ik het .exe bestand start: Zie . jpg bijgevoegd.

Heeft u een oplossing?

Michael

error_v.jpg

Hallo

Op het exe-bestand klikt u met de rechtermuisknop op / eigenschappen en vervolgens klikt u onderaan het venster op "Deblokkeren".

Als uw antivirusprogramma u blokkeert om het programma te starten, moet u dit autoriseren in uw antivirusprogramma (natuurlijk als u anders vertrouwt, is dat jammer).

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ik heb het antivirusprogramma uitgeschakeld

Ik heb de blokkering niet opgeheven in de eigenschappen, ik ging naar Eigenschappen/Compatibiliteit en ik klikte: Start de oplossing van het compatibiliteitsprobleem. Daar vroeg hij me om naar Admin te gaan, ik voerde de codes in om onder Admin te gaan en hij begon, ik koos de bron en de bestemming, maar in admin heb ik geen toegang tot alle servers of mappen, dus ik heb een kopie van mijn bestanden in een map om op het Admin-bureaublad te zetten. en begon de verwerking het transformeert een bestand in DXF maar zet niet de exacte naam, dan nieuw foutvenster, zie bijgevoegd bestand van het bericht hieronder.

Bav.

Michael

erreur.txt

Hallo

Bedroeven

Ik heb aangepast om niet langer te starten onder Admin en het werkt goed als een gebruiker. :)

Ik heb weer een test gedaan en er kwamen meer foutmeldingen, ze gingen allemaal goed, weinig meer zelfs dan ik wilde;) Zie jpg bijgevoegd.

Ik moet het nog proberen met bestanden met verschillende configuraties.

Nu al een grote DANKJEWEL.

Ik kom zo snel mogelijk terug voor nieuwe feedback.

Dank u, dank u, dank u

Met vriendelijke groet.

Michael

tranformation_part-dwg_dxf.jpg

Hallo

Dit werkt ook voor bestanden met meerdere configuraties:)

Aan de andere kant is de schaal niet goed, het haalt de Flat Out uit op 5:1 :(  Dus voor 100 mm heb ik 500 mm

Is het mogelijk om dit te verhelpen?

Beats.

Michael

Hallo

Probeer het met de verwerkingstype 2-knop van het bijgevoegde programma.

Vriendelijke groeten

export-tole-dwg-dxf.zip

Hallo

Het is ok met de "type2 verwerking" knop Flat 1:1 :)

Voor mij is dat heel goed. Nog meer :)

suggestie:

Denk je dat het mogelijk zou zijn om een menu te kiezen als je wilt? DWG en of . DXF

Evenals een adresvenster om de locatie van de bronmap te plakken en een om de locatie van de recordmap te plakken, in plaats van door de mappen te moeten bladeren.

Als je erover denkt om de Macro aan te passen voor de 2 suggesties en of om de type 1-behandeling te verwijderen (als je tijd hebt natuurlijk, zelfs na je vakantie die ik je heel veel plezier wens), houd me dan op de hoogte om te zien of ik je laatste antwoord nu als een beter antwoord zet of dat ik wacht tot je het wijzigt.

Vooraf nogmaals een grote DANK U

Met vriendelijke groet.

Michael

Hallo

De definitieve versie komt binnenkort, als er geen wijzigingen meer zijn...

Vriendelijke groeten

Hallo

Hier is de definitieve versie van het programma met suggesties voor wijzigingen, het is nog steeds mogelijk om de mappen te kiezen door op de teksten "bronmap" en "doelmap" te klikken, maar het is ook mogelijk om de mappaden rechtstreeks in de juiste tekstvakken te kopiëren/plakken, de keuze van het (de) uitvoerformaat(en) wordt gedaan door de juiste vakjes aan of uit te vinken.

Om te worden uitgepakt in een map, maar de 2 bestanden in de zip moeten zich in dezelfde map bevinden. Het is het beste om Solidworks te starten voordat dit programma wordt gelanceerd.

De vervaldatum van 31/08/2018 is geschrapt. Houd er rekening mee dat het noodzakelijk is om minimaal de 2017-versie van Solidworks te hebben.

Gebruik op eigen risico van de gebruiker...

Geen garantie en service na donatie...

Het is geschreven in C#, maar het is mogelijk om op eenvoudig verzoek informatie te krijgen over de gebruikte code, maar pas vanaf eind september...

Vriendelijke groeten

export-tole-dwg-dxf.zip
1 like

Hallo

Nogmaals hartelijk dank voor uw hulp. Alles werkt heel goed.

Het zal me veel tijd besparen

Met vriendelijke groet

Michael

Hallo

Ik wil d.roger bedanken voor dit kleine programma. Ik ben al heel lang op zoek naar een klein hulpprogramma om mijn wekelijkse klus van het voorbereiden op lasersnijden te verlichten. 

Is het mogelijk om de DXF automatisch te exporteren met een rode "DIMENSION" -laag waarop de zijwand verschijnt die geschikt is voor plaatwerk?

Ter informatie, mijn DXF voor het verzenden naar de onderaannemer, ziet er als volgt uit:

Bij voorbaat dank!

Ik heb meer dan 2000 bestanden omgezet in . DXF en ineens fout wat er gebeurt.

Hallo;
Het zou beter zijn geweest om het "Detail" van het foutenrapport te ontwikkelen, maar het zegt in feite dat het niet is gelukt om het te verwerken document te openen:
Of het is een vergissing (Solidworks).
Het is verplaatst of hernoemd.

Verschijnt deze fout nog steeds op een specifiek bestand?
Is het permanent?
Willekeurig?
Heeft het te verwerken bestand bijzonderheden (niet-uitvouwbare vouwen, overlappingen?)
en tot slot, welke versie van Solidworks gebruik je?

Vriendelijke groeten.

Let op, het opgraven van een opgeloste discussie van 4 jaar geleden is niet per se de juiste methode om antwoorden te krijgen.
Aan de andere kant stelt het ons in staat om een glimp op te vangen van het bewonderenswaardige werk "zo vaak" van @d. Roger

1 like

Hallo, het spijt me dat ik een oude discussie heb opgegraven, maar het is het enige kleine programma dat we hebben gevonden om SolidWorks-bestanden massaal te transformeren.

de versie van SolidWorks is 2022.

Het probleem is dat je het programma niet kunt wijzigen, omdat alleen @d.roger de broncode heeft.
En aangezien @d.roger hier de laatste tijd niet vaak komt, weet ik niet zeker of je een antwoord krijgt.

Aan de andere kant kan de software Visiativ MyCadtools ook aan de vraag voldoen.
BatchConverter en Integration kunnen aan deze vraag voldoen.
Om waarschijnlijk een of meer onderdelen die problemen veroorzaken af te werken, probeer je het te identificeren (door eliminatie of een andere methode) en probeer je vervolgens te begrijpen waarom (geen plaatwerk...)

Hallo.
Ik heb net getest op 22 en het programma wordt gestart, maar doet het werk niet, veranderde de dll, en presto, dezelfde fout als de jouwe,
Kortom, het ondersteunt de
Oplossing, hercompileer met de nieuwe dlls, maar je moet de broncode hebben.:grin:

1 like

Hallo
Ik zit nu op SW22 en ik kan dit programma gebruiken zonder er wijzigingen in aan te brengen. Ik kan de fout echter reproduceren als ik SW niet start voordat ik dit programma gebruik, dus ik zou geneigd zijn te zeggen dat we de zin "Het is beter om Solidworks te starten voordat u dit programma start." moeten vervangen door "Het is absoluut noodzakelijk om Solidworks te starten voordat u dit programma start."
Vriendelijke groeten

3 likes