Slechte eenheden

Hallo

Ik heb een stuk gemaakt zonder te merken dat het in meters in plaats van millimeters was.
Dus ik heb de units aangepast, maar het is niet genoeg, vanaf 65m kom ik uit op 65000mm.

Is het mogelijk om alle waarden tegelijkertijd te wijzigen zonder elke kant te hoeven corrigeren?

Bedankt.

Goddelijkheid

Hallo, we kunnen het doen met de schaalfunctie als we het werk niet opnieuw willen doen...

image

Hallo doe-het-zelf,
We zouden ook de eenheidsopties moeten aanpassen en controleren als deze niet in orde was.

Succes
@+.
AR.

Er is een macro gedeeld door Lenny Kikstra, waarmee u de afmetingen kunt schalen naar de gewenste eenheden.

U kunt de ModelRescaler-macro krijgen via deze link Lenny's SolidWorks-bronnen

2 likes

Bedankt jongens voor jullie tussenkomst.
De units zijn goed geconfigureerd, het is zeker een afhandelingsfout van mijn kant.
De schaal is te klein, 0.001, ik heb in dit geval zoomproblemen.
Het opnieuw doen is zeker een optie, want met de macro heb ik een probleem dat mijn SW crasht (fatale fout) elke keer als ik vraag om de macro te gaan halen, ben ik onder SW2017

Goedenavond @diiity ,

De onderstaande discussie ging over hetzelfde probleem van het veranderen van de schaal van een kamer.

In antwoord 6 stelde ik een macro voor waarmee de schaling kan worden gewijzigd. Hij rijdt op een deel onder SW 2022, de oudste versie die ik op dit moment heb.
Wordt getest in SW 2017...

Wees voorzichtig: het is absoluut noodzakelijk dat het onderdeel volledig wordt bepaald door beperkingen en afmetingen, vooral in de schetsen. Elke entiteit die vrij blijft, behoudt zijn oorspronkelijke dimensie.

1 like

Hallo
Na verschillende pogingen om macro te gebruiken, zoals hierboven vermeld, heb ik elke keer als ik op de knop klik een complete SW-crash.
Dus ik ging helemaal terug naar tekenen en alles werd weer normaal.
Dank u allen.
Goddelijkheid

1 like

U dient de gewenste schaalfactor in te vullen.