Ik heb een probleem waar ik op vastzit, ik heb solidworks 2021 SP3.
Ik heb een exportprobleem met 80% van mijn bestanden wanneer ik in verschillende formaten exporteer; Ik ontdekte het tijdens een RWZI-export.
Ik krijg een bericht "Solidworks kan het foutinvoerbestand niet openen voor schrijven. Zorg ervoor dat de schijf niet is beveiligd tegen schrijven" (ik zie al niet welke map alleen-lezen zal zijn)
Het bestand is goed aangemaakt, maar mijn onderaannemer (met solidworks 2020) heeft een leeg bestand.
Degene die hij weet te importeren, hebben het bericht niet ontvangen toen de stap werd gemaakt.
Ik weet niet waar ik moet zoeken, probleem in het standaardbestand of in de configuratie van de STEP .... Meer ideeën.
Als ik een RWZI van een onderdeel of een assemblage wil, sla ik het op als een onderdeel voor een assemblage en voor een onderdeel sla ik op als een RWZI als een vaste stof of een oppervlak, voor mijn deel geef ik de voorkeur als een volume.
En tot nu toe heb ik nog nooit dit soort berichten gehad.
Bedankt dat je me op de hoogte houdt, ik zou graag meer willen weten.
Ik heb ook het volume gekozen voor de omzetting in een stap, het probleem is nog steeds aanwezig.
Ik heb een aantal munten die ik niet kan omzetten zonder dit bericht te krijgen. En ik weet niet waarom, mijn recente stukken hebben deze boodschap niet meer op het moment van bekering. Ze zien eruit als bestanden met beschadigde onderdelen, maar die ik niet kan repareren.
Van mijn kant kan ik ze achteraf importeren, maar niet mijn onderaannemer. Ik moest de STEP met bericht doen en vervolgens deze stap overschakelen naar xt-formaat (geen bericht meer) en het was goed voor hem.
Ik wilde deze beschadigde bestanden repareren om deze problemen niet te slepen tijdens toekomstige ontwerpen en door deze mappen opnieuw te gebruiken.
Nadat u een assemblage in delen hebt opgeslagen, bewaart u wat voor u nodig is, probeert u deze op te slaan in XT (parasolid), opent u deze en slaat u deze vervolgens op in STAP (214).
Even ter informatie, wetende dat ik geen grote gebruiker ben van de export van het STEP-formaat: ik heb de export van het STEP AP203-formaat geprobeerd, in volume, en ik had geen problemen met de opname.
En ook niet om opnieuw te lezen trouwens. U kunt dit beoordelen met de bijgevoegde RWZI.
Ik ben geneigd te denken dat de anomalie verband houdt met de installatie van SW op het @jeromegonthier station . Ik weet niet wat dit "foutinvoerbestand" dat in het bericht wordt genoemd, vertegenwoordigt, maar dat is waar we moeten graven.
@m.blthet stelt me gerust dat je het zonder fouten kunt openen.
Alleen de fout stoorde me, mijn onderaannemer had blijkbaar een lege kamer.
Ik kan nergens in de opties de regel vinden die verwijst naar een bestand dat niet meer bestaat. Bovendien wordt het willekeurig op een paar bestanden gedaan.
@stefbeno ik exporteer 99% van de tijd naar een andere map (desktopmap).
Ik gebruik geen pdm.
Toen ik in deze nieuwe baan (2 maanden) aankwam, had ik geprobeerd het solidworks-profiel van mijn oude baan te installeren om geld te besparen, denkend om tijd te besparen, maar het had slecht gewerkt en ik had het opgeslagen profiel net daarvoor teruggezet.
Misschien is dat wat de bug heeft veroorzaakt. Wat me stoort, is dat het niet op alle onderdelen zit.
Ik heb net je kamer geopend in de versie van 2021, ik heb gekeken naar hoe de kamer is gebouwd.
Vanuit het oogpunt van klassiek plaatwerk, niets te zeggen, het is schoon, aan de andere kant zet je in het midden van het ontwerp een "verwijdervlak" zonder dat ik echt begrijp waar het voor is, want als je het verwijdert, verandert het niets in uiterlijk aan het onderdeel of aan de afvlakking voor de laser?
Zou je me kunnen informeren over het nut van "gezicht verwijderen" en zou dat toevallig niet zijn wat de zwerm zou maken (omdat een mengsel tussen volume en oppervlak ???)
Ik zou ook graag een mening willen van andere experts ;-) Zodat je niet sterft aan stomme hitte ;-)
Het probleem met de bureaubladmap is in de eerste plaats dat er minstens 2 zijn (één gemeenschappelijk voor alle gebruikers van de machine, één specifiek voor de gebruiker). En afhankelijk van welke je kiest, moet je specifieke rechten hebben om daar te schrijven.
Ik zou jou zijn, ik zou proberen een tijdelijke map te gebruiken (zoals c:\temp of beter op een andere schijf dan C: indien mogelijk, Windows is kietelend en wispelturig over het openen van C-mappen)
Idem, geen enkele fout door op te slaan onder of met behulp van een macro (die in principe hetzelfde doet).
Als u geneigd bent tot een configuratieprobleem, moet u naar het register gaan om de Solidworks-configuratiesleutel te verwijderen om opnieuw te beginnen met een "lege" configuratie.
Jérome Ik heb net op youtube gekeken hoe je "gezicht verwijderen" heel interessant kunt gebruiken.
Het is de titel 'gezicht verwijderen' die merkwaardig is, omdat het in feite elk type afgebakend oppervlak verwijdert (straal of elk ander object, zoals een deel van een vierkant gat. In feite stelt het je in staat om de vlakken van elke functie van de boom te verwijderen zonder deze te verstoren!
Dit is goed omdat het niets verandert in de creatieboom, vooral als je van tijd tot tijd iets wilt verwijderen zoals bepaalde ventilatiegaten in een plaatwerk zonder dit te doen ...... Met lineaire herhaling bijvoorbeeld.
[HS /UIT]
Bedankt Jerome, ik heb iets heel nuttigs geleerd dankzij je knowhow.
@Sylk Sorry voor de vertraging bij het antwoorden. Het probleem blijft zich voordoen in de beheerdersmodus.
@Cyril.f ik heb net een ticket geopend met Visiativ, inderdaad wanneer ik het aftappen en opnieuw installeer, zelfs als ik de pc tussen de stappen uit- en aanzet, blijft solidworks ingesteld zoals voorheen. Ik verwachtte het in een "fabrieks" versie te vinden.
Of ik geef het op voor deze foutmelding die onverwachts binnenkomt op sommige onderdelen en het is mijn onderaannemer die problemen heeft met zijn versie.
Het probleem met het verwijderen/opnieuw installeren is dat SW er zoveel mogelijk in het register achterlaat (slecht gedaan schoonmaken, het ruikt nog steeds naar een goed gecodeerd ding). Dat is waarschijnlijk de reden waarom het ingesteld blijft of je hebt een administratief image met een instelling die standaard naar beneden gaat (wat we hier doen om alle werkstations identiek in te stellen).
Trouwens, ik denk dat als je de registersleutel verwijdert, zodra er een regel is (gerelateerd aan de administratieve afbeelding) die de instellingen systematisch verlaagt, deze niet het gewenste effect zal hebben.