Een afgeleid deel in een ander deel bijwerken

Hoi allemaal

Ik heb onlangs een probleem, ik gebruik de skeletmethode normaal gesproken als externe referentie in een assemblage, helaas heeft een van mijn onderaannemers met wie ik werk, besloten om het skelet in elk onderdeel af te leiden. En in sommige kamers komt het skelet niet aan het licht.

Probleem: als ik mijn skelet aanpas, staan er een paar honderd delen met " ?" op het afgeleide deel.
Ik weet dat er een optie in Solidworks bestaat en die moet worden ingeschakeld om de update te laten werken, maar welke??
Ik heb het gezien, maar omdat het super expliciet is, is het niet gemakkelijk te vinden.
Enig idee??

Hallo
Dit is het:

Om te testen: " Alleen gemodificeerd (inclusief assemblage) "

Persoonlijk ben ik ingesteld op " op aanvraag ".

2 likes

Hallo Silvère_surfer

Ik had deze functie uitgeschakeld omdat het assemblages opende die verbonden waren door externe verwijzingen.
Ik heb nog steeds geactiveerd op verzoek zoals je me vertelde.
Maar ik zou graag deze optie willen vinden die mij anders lijkt dan de oplossing die u voorstelt. Het was echt een optie om het te lezen die er niets mee te maken had, maar die de update van het afgeleide deel oploste :thinking:

Nou, ik begreep net mijn probleem op hetzelfde moment dat ik je antwoord. Omdat het skelet een set 2D-schetsen is, bevat het tijdens het inbrengen geen :sweat_smile:.

Ik zal in de komende dagen bevestigen dat dit uw of een andere oplossing is.
Bedankt voor je antwoord

1 like

Vink " Alleen in geheugen laden " aan om te voorkomen dat de bestanden worden geopend.

Inderdaad, als Geabsorbeerde schets/Niet-geabsorbeerde schets niet is aangevinkt in de functie Deel invoegen, wordt er niets bijgewerkt.

1 like

Ik drukte me slecht uit.
De aangevinkte vakjes waren Volume / Surface / 2D en Absorbed.
Maar in mijn skelet is er alleen 2D, als volume en oppervlak worden gecontroleerd, brult het en zet het " ?" omdat het niet begrijpt waarom er geen 3D is.
Kortom, bedankt

Hallo aan jou,
Dit onderwerp interesseert me omdat ik ook een probleem heb met ontwerpen via een skelet.
Ik heb een skeletstuk gemaakt dat de hele architectuur van mijn machine vertegenwoordigt, waar ik alleen schetsen en plannen heb.
Voor elk stuk dat ik ontwerp, integreer ik dit skelet zodat mijn onderdelen er natuurlijk van afhankelijk zijn. Dus door een deel in een kamer in te voegen, heb ik mijn geabsorbeerde en niet-geabsorbeerde schetsen, vlakken en assen geselecteerd.
En in elk van mijn sets integreer ik dit skelet ook in het hoofd.
We werken met z'n 2 aan deze machine, in samenwerking (zonder PDM), we gebruiken de 2020-versie met SP5, maar alleen ik kom zelf crashes tegen, en geen kleine, dat wil zeggen dat Solid op elk moment crasht, volledig sluit en mijn bestanden doet rotten. Ze worden onbruikbaar!! Corrupt! Als ik ze open, als ik ze opnieuw laat opbouwen, crasht het meteen. Ik ben genoodzaakt om mijn stukken helemaal opnieuw te beginnen. Ik kwam dit probleem tegen op ruim vijftien stuks... En nu ben ik het zat, dus ik vraag me af of mijn methodologie de juiste is. Maar ik zie dat je ondanks dat deze methode gebruikt, en dat het a priori voor jou werkt? het verschil dat ik opmerk is dat ik in de systeemopties, Externe verwijzingen, om " gerefereerde documenten te laden" "Geen " heb .
Welke parameters raadt u aan?
Ook een ander punt, ik zit op Windows 11 en mijn collega op Windows 10, we denken dat er misschien inconsistenties zouden zijn in de registratie tussen de 2... Wat is jouw mening?
Bij voorbaat dank

En FRED78, ik ben net als jij, ik heb een >?
Maar zodra ik het in context heb gepubliceerd, opent het het skelet, en hoe zit het met mijn stuk, de >? verdwijnt en wordt vervangen door Skelet...

1 like

Hallo;
De verklaring van Solidworks over Windows 11-ondersteuning is:

"Officiële ondersteuning voor Windows 11 zal beschikbaar zijn in het SOLIDWORKS 2022 Service Pack"

Uittreksel uit:

=> Dat is waarschijnlijk een groot deel van het probleem.

Wat betreft de " ->?" het is wanneer Solidworks vecht tegen een externe referentie, hetzij omdat het deze niet kan vinden, hetzij omdat het het niet opnieuw kan opbouwen.
In het geval van schade door verbouwing zijn er verschillende oorzaken mogelijk:

_ Cyclische referentievergelijkingen.
_ De basisschets is te " ver weg " in termen van sub-assemblages.
_ Het skelet is een 3D-schets (Solidworks heeft nog steeds moeite om ze te reconstrueren zonder ze te openen)...

Hallo
De skeletmethode werkt voor mij goed en crasht niet.
Maar wees voorzichtig met je stropdassen. Als solidworks iets zoekt en het vindt het niet, dan werkt het maar na verschillende keren crasht het (Waarom precies weet ik niet), maar pas op dat je geen lussen maakt, ik weet niet hoe je je skelet gebruikt.
Persoonlijk heb ik door ervaring een skelet in een assemblage opgelegd en doorloop ik projecties in externe referentie die rechtstreeks uit de assemblage zijn gehaald.

Dat wil zeggen dat een deel altijd bestaat uit een assemblage + een deel + skelet. Ik vermijd multibody voor een eenvoudiger beheer van stuklijsten. Voor de multibody moet je eigenschappen in de body's invullen en dat is omslachtig.

In het geval dat je het skelet beheert door een deel in een kamer te laten drijven, veel meer probleem. Het beheer is omslachtig voor solidworks, en in het geval van het kopiëren van een onderdeel is het noodzakelijk om het afgeleide skelet in het onderdeel stuk voor stuk opnieuw te voegen. Schetsupdates verschijnen in alle kamers en je kunt je schetsen niet meer laten zien, ook geldt voor plannen en assen.

Vergeet niet om uw grafische kaart bij te werken, versie aanbevolen door Solidworks.
En voor beschadigde onderdelen, als je een slimme kerel bent, heb er dan geen plezier in om je onderdeel te vervangen door een notitiebestand door het formaat te veranderen in .sldrp :sweat_smile:
Als dit niet het geval is, controleer dan uw foutcodes op internet om het te begrijpen.
Hier is mijn feedback
Succes

1 like

Het feit dat je met twee mensen tegelijkertijd aan identieke onderdelen of assemblages werkt, maakt ook multi-user beheer zonder PDM regelmatig crashen zonder PDM een ramp. (En zelfs zonder skelet!)
Ik merk al meer dan 15 jaar dat wanneer ik met een collega aan hetzelfde project werk, zodra de een of de ander gemeenschappelijke delen heeft, niet alleen-lezen in Windows, we het aantal dagelijkse crashes met 5 tot 10 vermenigvuldigen.
En natuurlijk is het absoluut geen prioriteit voor hen, omdat het hen in staat stelt PDM of 3Dexperience te verkopen, de nieuwe gans die het gouden ei legt!

2 likes

Het gebruik van netwerken en micro cuts hypothetisch probleem gemeld op de crashes. Na PDM vind ik het persoonlijk leuk en het is zeer effectief.
Gebruik de herlaadtool om het voortouw te nemen. Draai 3D-ervaring indien mogelijk, en werk met een vaste licentie en niet zwevend omdat veel bugs afkomstig zijn van microcuts.
Ik raad je aan om je eigen skelet op je pc te kopiëren en met je collega te communiceren en bestanden uit te wisselen bij het bewerken.
Gewoon werken is een bron van betrouwbaarheid.
Mijn bescheiden mening

1 like

Hoi allemaal

Om de een of andere reden die in ons bedrijf onbekend is onder SW2020 SP5.0, de instellingen die hier zijn opgeslagen:
image

SYSTEMATISCH OVERSLAAN VOOR MENSELIJKE GEBRUIKERS (vreemd genoeg blijft onze PDF-printbot dit probleem bespaard).

Dus zodra we met geïmporteerde carrosserieën werken (bijvoorbeeld een ruwe gieterij in het bewerkte onderdeel), lopen we een groot risico dat we niet de juiste versie gebruiken in onze bewerkte 3D...
Lang leve SW :sob:

We hebben de bug gemeld. Het lijkt erop dat deze parameters worden afgehandeld door meerdere regels in het register (en interfereren met andere).
Geen oplossing van Visiativ/Solidworks.

De opstand van de machines is begonnen :scream:

2 likes

Aangezien deze instellingen verbonden zijn met andere in het register, vermoed ik dat een handmatige wijziging naar een 'any ' instelling door onze gebruikers (inclusief ikzelf) het probleem veroorzaakt.
Maar uiteindelijk is het voor ons onmogelijk om op de lange termijn iets anders dan niets in deze doos te houden (in ^de praktijk is het een paar dagen/weken maximale levensduur voor ' aangepaste ' of ' alle ' op deze plek.

Hallo;

… Waarom maakt u geen back-ups voor elke gebruiker?
→ " Tandrad " in Solidworks en vervolgens Instellingen opslaan/herstellen... Op deze manier is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen instellingen.
Het vermijdt ook mogelijke conflicten tussen de verschillende software- en hardwareoplossingen (Windows/Solidworks/Grafische kaarten/RAM/CPU...).
En bovenal kunt u uw voorkeuren op elk moment herstellen (in het geval van een crash komt het vaak voor dat bepaalde instellingen overslaan).

Schifaitaire vraag:
Op dit moment, in geval van verlies van bepaalde parameters, herstelt u ze met de hand (met het risico sommige ervan te vergeten) of gaat u ze zoeken in wat uw gebruikelijke back-up lijkt te zijn... En is het up-to-date?

Hallo

Beheer ook de instellingen bij het genereren van het installatiepakket door indien nodig bepaalde opties te vergrendelen en de opties te selecteren die elke keer dat SW wordt geopend opnieuw worden toegepast.
Met een wachtwoord kunt u de vergrendelde instelling voor de huidige sessie wijzigen zonder dat dit gevolgen heeft voor het register.
Thuis doen we dit in ieder geval sinds 2020 uit het geheugen en hebben we geen last meer van verschillende instellingen afhankelijk van de werkstations en gebruikers (wetende dat de meesten van hen niet weten wat ze doen als ze een instelling wijzigen).

1 like

??? Een wachtwoord? Is het een zelfgemaakt ontwerp? Visiativ had me verteld dat het niet mogelijk was toen ik hen de vraag stelde (in 2018 denk ik)...

Het is niet erg leuk :woozy_face:... Maar op dit punt zijn we het eens. :sweat_smile:

Geen in-house design, als ik het niet verpruts, kwam het uit met de 2020 (beheer van instellingen).
Bewerken: Toegang tot de Instellingen-Beheerderstool - 2020 - SOLIDWORKS Help

1 like

Hallo.
We hebben allemaal onze eigen instellingen, omdat we niet dezelfde pc's en dezelfde configuraties hebben. Elk heeft zijn back-upbestand met instellingen opgeslagen om de instellingen te herstellen in geval van problemen. Inderdaad, eerder gebruikten we dezelfde parameter om alle pc's te configureren, behalve dat we ons realiseerden dat er bugs waren op sommige pc's, die hiermee verband hielden. Sindsdien is iedereen helemaal opnieuw begonnen om zijn eigen configuratie te creëren.

Arg!!! De kinderen. :face_with_symbols_over_mouth:..., sorry, ik bedoel holala! Het is niet erg leuk om onzin te praten, mensen van visiativ.
Als je het niet weet, zeg je gewoon tegen de klant (die een fortuin uitgeeft): "Sorry, ik weet niet zeker of ik je verzoek kan beantwoorden, ik zal het uitzoeken..."

2018 ! Het bestond al! (Ik heb het over de mogelijke vergrendeling van opties door de admin.)

3 likes