Ik heb een (grote) trailer waar ik graag een schaalmodel van wil maken en 3D printen om de klant te kunnen laten zien hoe het er in het echt uit kan zien en/of hem te geven tijdens de verkoop. Als een nutteloze gadget maar die toch een klein effect heeft.
Kortom, ik weet niet of ik de juiste methode heb om dit te doen en ik loop op een gegeven moment vast. Het is ongeveer 7 m lang x 2 m breed x 2 m hoog en ik wil dat graag terugbrengen tot 200 mm lang x 57 mm breed en 57 mm hoog
Dus ik sla het op als een onderdeel, dan zou ik het graag willen verkleinen via schaalvergroting (invoegen => mallen => schaal) En dat is waar de bodem pijn doet: ik zou maar één functie/lichaam nodig hebben of ik heb er één per onderdeel van de assemblage
Heb je een idee hoe je het probleem kunt omzeilen, of om het eenvoudiger te maken?
Ter informatie, ik ben op Solidworks 2011. Het is dus mogelijk dat ik sommige van jouw functies in 2015 niet heb;)
In je boomstructuur, in je lijst met "Volume Bodies", selecteer je alles, klik je met de rechtermuisknop, klik je met de rechtermuisknop, selecteer je "toevoegen" en OK => je zou moeten eindigen met een enkele body
Het lijkt mij dat mijn huidige model "alle lichamen" is. Maar hij wil ze niet combineren
Dus ik ga proberen vanaf het begin te beginnen met het maken van een nieuw onderdeel uit de assemblage ... wat lang kan duren -_-"
Edit: Tegen de tijd dat ik antwoord .PL, zijn jullie allemaal aangekomen. Goed hoor! Dus ik zal je op de hoogte houden volgens de snelheid van mijn renpaard
Heb je niet de optie in het programma dat bij de 3D-printer wordt geleverd?
Omdat ik van mijn kant een printer heb gekocht bij Pearl, en alles wat ik in feite op solidworks moet doen, is het solidworks-bestand converteren naar STL, en dan heb ik de mogelijkheid om het programma te verkleinen Wordt geleverd met de printer...
Ik stel gewoon de vraag :), want ik weet niet welke printer je hebt:)
Inderdaad, ik bevestig, ik heb een veelheid aan functies (?) die op hun plaats worden gezet wanneer ik mijn vergadering gedeeltelijk opsla.
Doorgaan, geen rechtermuisknop =>combine=>add
Als ik via insert=>function=>combine ga, kan ik alleen levende lichamen op de 3D selecteren. Dus ik ben er vrij zeker van dat ik er een paar zal vergeten. Geen mogelijkheid om de hele stuklijst te selecteren en vervolgens te combineren
Als je oppervlaktelichamen hebt, komt dat omdat je ofwel geen optie hebt gekozen bij het opslaan van je sldasm in sldprt, of je hebt de eerste optie "Outer faces" gekozen.
Om volumelichamen te verkrijgen, moet u "Alle componenten" selecteren, of in uw specifieke geval "Externe componenten". In het geval van @coin37coin is de laatste optie "Alle componenten" het meest geschikt.
@coin37coin, ik heb de indruk dat je je vinger in een versnelling hebt gestoken die je arm zal inslikken! Je bent nog niet klaar, mijn arme man! :-)
@Benoit ja, ik ben klaar. Mijn machine is echt niet in staat om volumelichamen te fuseren... Ze kan niet tegen de schok. Het is dus onmogelijk om verder te gaan
Dus ik laat het even buiten beschouwing. Het ergste van alles is dat ik een nieuw station op het bureau heb staan, dat het zeker zijn werk zou kunnen doen ... maar ik mag het niet installeren. En ze staat al 2 maanden stof te verzamelen (maximale frustratie!)
Ik liet de vraag gewoon een beetje lopen om de antwoorden van iedereen te zien en of er een bypass kwam.
Kortom, ik ben John Connor niet: de machines hebben deze oorlog gewonnen! Maar bedankt allemaal, ik zal de procedure in gedachten houden voor later