Nieuwe cao metallurgie

Hallo @pheitz
Het minimumniveau voor beginnende managers is F11. Dus alle nieuwe ingenieurs die afstuderen, moeten op zijn minst in de F11 worden aangenomen.

2 likes

@froussel Je kunt een ingenieur zijn en geen leidinggevende :wink:

Hallo @geoffrey1

Welnee:
image

En definitie van niveau 7 (via Definitie - Nationaal kader voor beroepskwalificaties | INSEE):
image

Dus normaal gesproken zou geen enkel metallurgisch bedrijf een bac+5 onder het F11-niveau moeten hebben.
Een ingenieur zal dus noodzakelijkerwijs een leidinggevende status hebben, zelfs als hij niemand in de gaten houdt.

1 like

Nog een gek en dubbelzinnig ding: "Wanneer de vacature de vereiste vermeldt", betekent dit dan dat als uw aanbod het niet oplegt, u dat ook niet hoeft te doen?

:woozy_face:

2 likes

@geoffrey1
Net als BTS-, DUT- of Engineer-niveau, en aangezien er geen mini-ingenieursvereiste is, gaat hop it cream → D7-niveau😁
Bewerken:
En natuurlijk alle CV's onder engineering = prullenbak!

1 like

Dat is precies wat @geoffrey. Het belang van woorden^^
Dit is hoe we het "gewenste" en niet "dwingende" technische niveau vinden ^^

2 likes

Over alles wordt onderhandeld op het moment van indienstneming, dus ook over de rangorde/functieomschrijving. Het is aan elke persoon om zijn diploma's en ervaringen te waarderen.
In de praktijk is de rangschikking zelden belangrijk omdat mensen over het algemeen ver boven het minimum van het net worden betaald (in mijn 20-jarige carrière heb ik slechts één ingenieur gekend die elk jaar hoger werd dankzij de herwaardering van het conventionele net). Dit geldt niet per se voor minder gekwalificeerde beroepen waar je zeker in lijn moet zijn met de cao.
In principe is het niet dom om een classificatie te vragen waarvan de vergoeding iets lager is dan het onderhandelde salaris (je moet nog steeds consistent blijven over het gevraagde niveau).

1 like

Om de discussie te bevestigen ben ik ook naar E9 gegaan, mijn eerste beoordeling was op D8 maar na onderhandelingen met mijn manager en HR werden we verplaatst naar E9, we zijn 4 technici voor het geval dat.

3 likes

Hetzelfde geldt ervoor. 1pts verwijderd van het passeren van E10 ... Het laat alleen maar zien dat het beter is om jezelf :slight_smile: te vertellen!

1 like

@coin37coin en @RICO_BZH ik ben heel blij voor je, heb ik binnenkort een afspraak met HR en mijn baas om het te bespreken, fingers crossed...

1 like

Van mijn kant werd ik geclassificeerd als E9 van de beoordeling, wat overeenkomt met geassimileerde leidinggevenden.

Als u geen leidinggevende of gelijkwaardige leidinggevende was, werd u dan gevraagd om uw onderlinge verzekerings- en voorzieningsfonds te veranderen in een leidinggevende?

@Loïc.R.: Ja... En dan geen nieuws sindsdien!

@DoubleL, bereid de puntentabel goed voor met wat je begrijpt voor je. Hier hebben we gemakkelijk 4 punten heroverd en 1 na discussie.
Hoe dan ook, omdat ze een positie beoordelen en niet een persoon ... Het is veel gemakkelijker te bespreken omdat het feitelijk is :slight_smile:
Het is echter voor de evoluties daarna dat het ingewikkeld wordt! Daarom moet je meteen gaan.
Vingers gekruist voor jou

3 likes

Hallo vrienden,

de mijne is net gevallen; Ik ben E10. Dat lijkt me best goed :innocent: :innocent: :innocent:

3 likes

Ja, het is niet slecht.
In onze BE zijn we E9 en we gingen terug naar onze HR om te zeggen dat we het er niet mee eens waren en dat we E10 zouden moeten zijn (met rechtvaardigingen) en sindsdien radiostilte.

4 likes

@ac_cobra_427 , ze zullen de tijd hebben genomen... Bijna 6 maanden te laat! Maar goed, het cijfer is in ieder geval vrij consistent :slight_smile:

@Pierre_Sauvée het zonde van hun kant is, moeten ze je een antwoord geven op je vragen. Het zegt veel over hun aandacht voor " human resources".
Ik weet niet of je vakbonden in je omgeving hebt, maar misschien kun je het probleem aan hen voorleggen?

3 likes

@coin37coin De vakbond is met de zaak bezig, maar staat voorlopig stand-by. Ik heb het gevoel dat dit niet zal lukken.

3 likes

Ik heb de indruk dat je gevoelens goed zijn ^^

2 likes

Na veel onderhandelingen heb ik gewonnen... 1 punt over het autonomiecriterium dat absoluut niets verandert en ik blijf op het maximum van mijn FDE, D8

3 likes