Als ik vanuit de boomstructuur dubbelklik op dezelfde functie, verschijnen er slechts een paar parameters: de buighoek en de afstanden van de aanpassingsvlakken.
Ik zou graag willen handelen op de straalparameter en dan vooral op de positie van het midden van de "drievlakker" (op deze laatste parameter wil ik een vergelijking plaatsen die het in het midden van de lengte van het onderdeel plaatst )
Zoals @opiep27 zegt, om in het midden te positioneren, hoef je alleen maar een coördinatensysteem in het midden van het onderdeel te maken (zie mijn bijgevoegde bestand in SW2013) en het te gebruiken in de trihedron-doos, aan de andere kant zet je de Z van deze drievlakker in de as van de lengte van het onderdeel.
Wat betreft de straal en de hoek, ze zijn beide regelbaar, maar de een wijzigt de ander.
Anders denk ik dat het beter is dat je de vervormingsfunctie in curve-naar-curve-modus gebruikt als je een precieze boog voor de vervorming wilt hebben (ik kan je in 2013 een bestand maken).
Ik begrijp het niet, het werkt niet voor mij, maar ik deed hetzelfde als jij.................... Erger nog, als ik de buiging in het stuk dat je voor me hebt gemaakt bewerk.............. Ik heb een foutmelding!!!
Maak een lijnverschuiving ter hoogte van uw neutrale vezel en dimensioneer deze via boogdimensionering van de 2 eindpunten + de lijn voeg indien nodig punten toe
voor de positiedimensie van het drievlak (in rood)
Op deze lijn, die verschoven is en die zich op de as van je stuk bevindt, zet je een punt dat je kunt dimensioneren
Je creëert dus een banale rechthoek dikte x stuk met je afgewerkte zijkanten inclusief je hanger aan de gewenste kanten
Hierdoor heb je je gebogen lengtes inter exter + rechte stukken
Dat geeft je de buiglengte die je voor de binnenste vezel aftrekt van de beginlengte van je rechte stuk
Het resultaat is dat je het in een x-deel verdeelt om je hoekige sneden te maken, je hoeft alleen deze lijnen samen te voegen + je zult meer snijden hebben hoe acceptabeler het stuur zal zijn