FLEX-parameter

Ik heb de Flexion-functie gebruikt .

Als ik vanuit de boomstructuur dubbelklik op dezelfde functie, verschijnen er slechts een paar parameters: de buighoek en de afstanden van de aanpassingsvlakken.

Ik zou graag willen handelen op de straalparameter en dan vooral op de positie van het midden van de "drievlakker" (op deze laatste parameter wil ik een vergelijking plaatsen die het in het midden van de lengte van het onderdeel plaatst )

Iemand een idee?

flexion.doc

Hoi @ flegendre

Kijk naar deze tutorial, misschien vind je de oplossing

http://forum.solidagora.com/post6104.html?hilit=flexion#p6104

@+ ;-)

Hallo

Er moet een ongecoördineerd systeem worden toegevoegd om de drievlakker te positioneren.

En dan kunnen we de positionering van de drievlakker beheren.

2 likes

Hallo

Zoals @opiep27 zegt, om in het midden te positioneren, hoef je alleen maar een coördinatensysteem in het midden van het onderdeel te maken (zie mijn bijgevoegde bestand in SW2013) en het te gebruiken in de trihedron-doos, aan de andere kant zet je de Z van deze drievlakker in de as van de lengte van het onderdeel.

Wat betreft de straal en de hoek, ze zijn beide regelbaar, maar de een wijzigt de ander.

Anders denk ik dat het beter is dat je de vervormingsfunctie in curve-naar-curve-modus gebruikt als je een precieze boog voor de vervorming wilt hebben (ik kan je in 2013 een bestand maken).

@+

flexie.sldprt
4 likes

pech als je in SW2012 bent......

Ik heb de DEFORMATION-functie getest (hoewel ik het idee leuk vond): maar ik heb een herbouwfout

En de flexie, ik begrijp niet waarom hij het me niet meer wil aandoen.....

Help.....

test_piece_2.sldprt

Buigen werkt. Mogelijk moet u de buigrichting controleren. Ik heb geen verbinding gemaakt met de vraag voor de as misschien.

test_piece_2.sldprt

@opiep27: je kunt het sldprt bestand in een zip zetten omdat ik anders het bestand niet kan herstellen.

Het kan worden gedaan

test_piece_2.rar

De buigrichting is goed. Maar als je de straal van 20000 en de aanpassingsplannen op 500 (voor de 2) respecteert: het werkt niet meer.....

om te controleren

test_piece_2__r20000_plan.rar
1 like

Ik begrijp het niet, het werkt niet voor mij, maar ik deed hetzelfde als jij....................
Erger nog, als ik de buiging in het stuk dat je voor me hebt gemaakt bewerk.............. Ik heb een foutmelding!!!

Ik ben in SW2012 SP5: het ruikt naar een "bug"

Ik ben ook in sw2012 SP5.0 ...

En door van station te veranderen?

Hoi @ flegendre

Heb je deze video bekeken?

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=n_hve2ocZfw

Ik denk dat het er allemaal is

__________________________________________________________________________________________

Om te proberen

voor de kromtestraal (in rood)

Maak een lijnverschuiving ter hoogte van uw neutrale vezel en dimensioneer deze via boogdimensionering van de 2 eindpunten + de lijn voeg indien nodig punten toe

voor de positiedimensie van het drievlak (in rood)

Op deze lijn, die verschoven is en die zich op de as van je stuk bevindt, zet je een punt dat je kunt dimensioneren

@+ ;-)

Re

Voor mij moet je de vervormde functie gebruiken die heel goed werkt op mijn SP5-versie uit 2013.

Welke foutmelding krijg je?

@+

deforme.jpg
2 likes

De fout is "het maken van een ongeldige body" (onder SW2012 SP5.0)

De functie "DEFORMER" vervormt de afzonderlijke bevestigingsgaten niet?

test_piece_2-deforme.sldprt
1 like

flegendre

12 December, 2013 - 15:21 | /!\ Misbruik meldenDe fout is "creating an invalid body" (under SW2012 SP5.0)De "DEFORM" functie vervormt de verschillende bevestigingsgaten niet?icône application/octet-streamtest_piece_2-deforme.sldprt

ALS u wilt dat de gaten kromtrekken met de warptool

Je moet de as en de omtrek van het gat aan de kant zetten en vooral geen straal of diameter

@+ ;-)

Wees voorzichtig, je twee rondingen die worden gebruikt voor vervorming zijn niet even lang!

@+

3 likes

Ik heb dezelfde lengte terug op de 2 bochten gezet.... zelfde probleem!!

Ik wil geen vervorming van alle bewerkingen van mijn kant.

In feite bewerk ik en maak ik de hoeksneden op de rechterbalk en dan "buig" ik hem

Je creëert dus een banale rechthoek dikte x stuk met je afgewerkte zijkanten inclusief je hanger aan de gewenste kanten

Hierdoor heb je je gebogen lengtes inter exter + rechte stukken

Dat geeft je de buiglengte die je voor de binnenste vezel aftrekt van de beginlengte van je rechte stuk

Het resultaat is dat je het in een x-deel verdeelt om je hoekige sneden te maken, je hoeft alleen deze lijnen samen te voegen + je zult meer snijden hebben hoe acceptabeler het stuur zal zijn

@+