Ik wil veel documenten delen (samenstellingen, onderdelen, tekeningen), dus veel solidworks directories en subdirectory's. Ik wil dat dit delen alleen adviserend is, dat wil zeggen dat de mensen aan wie ik toestemming geef voor het delen mijn documenten niet kunnen kopiëren of exploiteren, alleen een raadpleging.
Als iemand mij zou kunnen begeleiden bij een of meer oplossingen, zou ik u zeer dankbaar zijn.
Kleine fout van mijn kant, ik zit op Solidworks, ik zie dat er staat " 3Dexperience "... [Opmerking van de moderator: dit wordt direct op het titellabel gecorrigeerd]
Ik zie niet in hoe het mogelijk zou zijn om native SW-plannen (MEP, onderdelen en assemblages) te delen zonder de mogelijkheid om te kopiëren (alleen raadpleging). De enige oplossing is om een ander formaat te doorlopen. Dit formaat is voor mij edrawing. Aan de andere kant moet u het assemblagedeel en de MEP exporteren, of alleen de hoofdassemblage en MEP, afhankelijk van uw behoeften. Edrawing is, lijkt mij, de enige manier om de vertrouwelijkheid te garanderen (en zelfs dan is het mogelijk om opnieuw te tekenen als de maatregel dat toelaat). In SW native blijft alles kopieerbaar en geen kopieerbeveiliging, tenzij nieuw of anders geadviseerd!
Bedankt voor je antwoord. We hebben onedrive om te communiceren, maar het kan gewoon een kopie zijn van mappen en bestanden op een usb-stick of via internet...
OneDrive en USB-sticks zijn het nulniveau van computerbeveiliging... Ik raad je aan om " op zijn minst " voor een gelokaliseerde FTP (Filezilla-stijl) te gaan.
De computerwetenschapper van uw bedrijf moet dit soort software kennen, ik vind uw verzoek ... vreemd... Bent u een particulier? (In de zin van zelfstandige, niet in de zin van ... (grapje natuurlijk)...) ?
Ik ben een technisch opleider op industrieel gebied. Sterker nog, ik wil niet dat mijn werk door anderen wordt uitgebuit. Ik wil dat mijn werk beschikbaar is om te bekijken (screenshot).
Oplossing 1: Edrawing (bestanden kunnen nog steeds gedeeld worden gekopieerd, maar niet als zodanig worden gebruikt, omdat ze niet kunnen worden gewijzigd) Oplossing 2: 3Dexperience lijkt me ook geschikt voor gezamenlijk delen (in verschillende formaten) en zonder het van mijn kant te hebben getest Oplossing 3: Pdf met vervaldatum indien nodig:
Wat betreft 3D-PDF's, het is redelijk goed, maar de kleuren zijn er niet altijd. Voor de andere oplossingen weet ik het niet echt omdat ze nooit zijn gebruikt.
In ieder geval bedankt voor je verschillende oplossingen die ik nader zal bekijken
Hallo Ik zou neigen naar delen in alleen-lezen modus en publiceren in eDrawing-formaat. Anders (als u de SW-bestanden verlaat), als de gebruiker SW heeft, kan hij het op zijn computer opslaan.
Wees voorzichtig, UPDF is betaald en op abonnement, behalve voor bedrijven die voor het leven kopen, maar vrij duur. Je kunt de toegang tot pdf's niet beperken zonder een app die weet hoe hij met dit soort behoeften moet omgaan. Tip: zorg voor goede inbraakbeveiliging en andere onzin
Bedankt voor je hulp... Edrawing vind ik prima. Ik heb een montage opgeslagen in Edrawing en het is ok. Als je zegt " delen in alleen-lezen modus en publiceren in eDrawing-formaat ", hoe doe je dat dan?
U kunt uw gedeelde map zo instellen dat de gebruiker deze niet kan bewerken. Bijvoorbeeld, op OneDrive: klik met de rechtermuisknop op de map en vervolgens op " Toegang beheren ".