Ik kom vandaag naar je toe met een vraag over het kopen van een laptop. Ik vraag me af wat ik moet nemen, ik heb geen bepaald budget. Ik wou dat ik een betrouwbare pc had waarop ik kon vertrouwen. Ik gebruik Solidworks en Keyshot dagelijks. Een 15-inch is interessant, wetende dat ik wil dat de pc behoorlijk draagbaar is.
Mijn hele bedrijf heeft een Mac en ik vraag me af of het relevant is om er een te hebben, wetende dat ik er Windows op zou moeten zetten en dat ik prestaties zal verliezen. Gebruik je dagelijks een Mac voor Solidworks ?
Dezelfde mening als Gt22, we hebben Dell PRecision M6800 en M6600 (ouder) en ze doen het geweldig; zelfs sneller voor structurele berekeningen dan T3500 stations.
Ik raad een 17 inch aan, 15 is gewoon om Solidworks naar mijn smaak te maken
Bedankt Wat heeft het voor zin om een SW-compatibele pc te hebben op het niveau van de grafische kaart. Omdat ik momenteel een pc gebruik die niet compatibel is en het werkt heel goed:)
Ik geef de voorkeur aan een 15-inch omdat deze gemakkelijker draagbaar is. Ik heb een scherm aan het bureau waar ik mijn pc op kan aansluiten en Solidworks kan gebruiken. Ik vind de Dells erg duur, ongeveer 3000€
Het hebben van een compatibele grafische kaart voorkomt hoe dan ook dat je een PB hebt.
Voor een mobiele stationconf is het nooit goedkoop. Het hangt immers allemaal af van wat je erop doet.
En kijk ook naar de levensduur van de batterij, soms is het vervelend om je telefoon voor de klant te zien stoppen omdat er geen stopcontact in de buurt is...
Ik heb een pc van € 500 met een Core i3, een GeForce 840M en 6 GB RAM en geen SSD-schijf. Het volstaat te zeggen dat het erg lastig is om 3D-renderings en bepaalde functies op Solidworks te maken.
De msi die je me hebt voorgesteld ziet er interessant uit, maar wat is het verschil tussen degene die ik heb voorgesteld? 8 GB RAM tegen 16 GB de grafische kaart die in het ene geval compatibel is, maar in het andere niet...
Mac of pc, want dat is zo'n beetje de basis van de vraag
Dus ja, ik heb SolidWorks vrij lang gebruikt op een Windows-partitie, maar bij direct opstarten niet in een virtuele machine
config macbook pro 13.3 ssd en 8 GB ram bij 2,4 Gh van proc
Solidworks 2014 werkt heel goed om een onderdeel te tekenen, voor een assemblage van 10 stuks doet het het, maar dan warmt het op en is het beeld schokkerig.
Dus als je, net als ik, een balans tussen grafische software op Mac en 10% van de tijd een beetje solidworks in mobil, de MacBook C is geweldig, maar als het gaat om ontwerpen onderweg, raad ik meer een Dell 6800 en gelijkwaardig aan of de Z15 van HP
Als je een goed budget hebt (niet zoals ik), kijk dan naar boxx, het mobiele station, zie de ultraslanke > duur maar zeer krachtig.
voor de rest heeft GT22 een zeer goede site van gebruikte machines die zeer eervol en echt goedkoop zijn
@gt22 voor het scherm kijk naar IIyama de prolyte X2783HSU ik ben er erg blij mee, aan de andere kant super teleurgesteld door de prolyte 2773, ook al is het 1ms
De pc is voor mijn bedrijf, ik probeer te kijken naar mijn behoeften en het budget dat wordt toegewezen aan de aankoop van de pc, dat ongeveer 2000€ bedraagt. Bedankt voor de ebay-links, het is erg interessant.
@gerald
Ik gebruik Solidworks zeer regelmatig, laten we zeggen dat ik er de helft van de week mee bezig ben. Ik geef de voorkeur aan een mobiel station omdat ik het gemakkelijk kan verplaatsen om klanten of anderen te zien. Daarom ben ik op zoek naar een PC die niet te zwaar is en waarom ik geïnteresseerd ben in de msi-reeks die in de verschillende links is gepresenteerd omdat het het juiste gewicht/formaat is waar ik naar op zoek ben. Ik heb naar boxx gekeken, maar het is super duur, een beetje te veel in vergelijking met mijn budget:) Ik zal kijken naar de referenties die je me geeft