De echte uitdaging is om deze pergola zelf te kunnen maken voor de laagste kosten. Om een oplossing te vinden met goedkope materialen. Bijvoorbeeld houten latten, maar hoe kunnen we garanderen dat het niet meer dan 4 m kromtrekt.
Kortom, ik zie dat mijn vraag een sfeer heeft losgemaakt
Maar jouw idee, David, is om er in je garage aan te sleutelen of de prijzen te verlagen? Met name de messen moeten er een manier zijn om ze bijvoorbeeld in plaatwerk te laten maken voor veel goedkoper!
Ik heb geen 15000€ om in een pergolla te stoppen. Voor deze prijs heb je een auto. Het idee is dus om aan te tonen dat er een doel is en voor alle doe-het-zelvers om een ontwerpbestand te hebben voor zelfrealisatie: ik eerst.
Dit kan een uitdaging zijn, maar waarom zou je deze keer niet in teamverband werken.....
Er zijn natuurlijk meerdere van ons die geïnteresseerd zijn. En inderdaad, teamwork zou leuk zijn op dit "sociale netwerk" voor een constructieve uitwisseling van ideeën. We hebben een uitdaging nodig zonder beloningen of ranglijsten...
Zeer interessant onderwerp. Ik heb ervoor gekozen om aan het begin van 3 bij 4 een chassis te kopen voor 199 €, maar de weerstand tegen alle seizoenen wordt een probleem
Om te gekke kosten te voorkomen, zorgt de houten structuur, die resistenter is, ervoor dat u winterbestendig bent.
Helaas vallen wij binnen het kader van de aangifte omdat het volgens de gemeente een veranda kan worden
De ontwijking is om een wintertuin te verklaren lol
De duurste is de bevestiging aan de grond (de ijzeren poten) die terugkomen om te kopen tegen de prijs van hout voor de structuur
Mijn productiekosten worden geschat op 1000€
het doek!!! Als u een op maat gemaakt waterdicht model neemt, komt u uit op ongeveer 1000€
dus voor 2000€ is het handmatig
l Automatisering:
Neem een elektrisch rolluik en plaats de motorisering met aanpassing voor kabeloverbrenging zodat het zeil omhoog geklapt kan worden. Kostprijs 500€
l automaat gebruik een kleine IMO met zonne- en regensensor verkoopt enz. 400 €
Dat is waar ik ben in mijn "studeerkamer". Ik denk dat je de set kunt maken voor 4000€ aan onderdelen. Hierop tellen we de tijd die verstrijkt niet mee, maar als we zouden schatten, zouden we zeker op 8000€ uitkomen
Dus voor mij 15000€ is een operationeel systeem zo gek nog niet
Inderdaad, Clémentine, het idee is deze keer om een gezamenlijk project uit te voeren. De uitdaging zou meer gebaseerd zijn op het succes van een samenwerkingsproject. Dit kan ongekend zijn.
Wat het eerste project betreft, is het een kwestie van verstelbare lamellen, maar onderzoek naar andere systemen, zoals dekzeilen, stelt ons in staat om de kosten te evalueren. De analyse van de concurrentie en de verschillende oplossingen die al bestaan, is dus een goed startpunt.
Misschien kunt u zich niet beperken tot het materiaal, als u een leverancier van PVC-profielen kunt vinden, bijvoorbeeld zoals rolluiklamellen. of iets anders...