Kunnen we een "BPE"-stempel drukken op de huidige herziening?

Hoi allemaal

Ik wil stempelen op basis van de status van de huidige revisie.

Zet "BPC" wanneer het is gevalideerd en "BPE" wanneer het is geverifieerd.

En als de revisie-index verandert, moet de buffer volgen.

(Ik ben op de 2015 versie)

Bij voorbaat dank voor uw hulp 

Hoi Nicolas,

Ik neem aan dat je het over solidworks hebt.

Ik gebruik blokken, ik heb ze rood gemaakt, duidelijk zichtbaar met goede diktes van lijnen.

Cyrille

2 likes

Hallo Cyrille,

Ik gebruik Solidworks Electrical. Het werkt anders dan Solidworks meca

Nicolaas

Idem, ik ben SW

Ik gebruik blokken, ik ga naar een bibliotheek om een goed gedefinieerde structuur te hebben.

Hierdoor kan ik ze er gemakkelijk uithalen

Jerome

Waar ik een grote twijfel heb in uw verzoek is het feit dat de stempel moet volgen op de herziening. Wat bedoel je daarmee?

2 likes

Ik zal proberen mijn verzoek te verduidelijken met een voorbeeld.

Ik maak mijn 1e revisie die "Aa" wordt genoemd. Ik wil dat de stempel "Voorlopig" aangeeft.

Zodra deze versie is gevalideerd, wil ik dat de stempel "BPC" aangeeft.

Zodra de versie is gecontroleerd, wil ik dat de stempel "BPE" aangeeft.

Als dit allemaal is gebeurd en ik wijzigingen wil aanbrengen, moet ik een nieuwe revisie maken. Ik schakel over naar "Ab". Ik wil dat mijn stempel volgt en "Voorlopig" zet, aangezien de versie niet gevalideerd of geverifieerd is. En ga zo maar door.

Op dit moment ben ik aan het bufferen met gebruikersgegevens. Ik kan het niet doen met de revisies.

Ik hoop dat dit duidelijker is.

Ik zie niet echt hoe je definieert of je plan "gevalideerd", "geverifieerd" of "provisoir" is ... Maar wat je vraagt lijkt me ingewikkelder om op te zetten dan de cartoonist te vertellen dat hij een vooraf gedefinieerde stempel uit zijn bibliotheek moet plakken.

Misschien moet je je daarvoor beter oriënteren op ERP-beheer? Dit zijn vrij praktische kant-en-klare oplossingen

Hallo

coin37coin heeft gelijk, ik denk dat het beter zou zijn voor de tekenaar om de aangepaste eigenschappen van MEP te gebruiken om snel waarden uit een vervolgkeuzelijst te wijzigen. Bind eenvoudig een annotatieblok aan de

1 like

Hallo

Een revisie is opgesplitst in 3 delen. 

De 1e is creatie. De 2e is validatie en de 3e is verificatie. Zo werkt het in Electrical. Afhankelijk van in welke fase we ons bevinden in de revisie, wil ik dat de buffer volgt (zie mijn laatste opmerking).

Ik begrijp het feit van het plaatsen van blokken, maar ik weet niet hoe ik ze moet laten evolueren volgens de staat van mijn revisie. Elektrisch werkt anders dan Solidworks 3D. Het bevat geen gegevenstabel om alles aan te doen.

Wat de beheersoftware betreft, hebben we EPDM, dat de indices van de plannen beheert, maar het is niet voldoende ontwikkeld voor de elektrische versie. Ik weet niet of je al getest hebt, maar om een elektrisch project in de EPDM te beheren, moet je het eerst archiveren. En als je het project wilt laten evolueren, ben je genoodzaakt om het project uit het archief te halen (waardoor er een ander project ontstaat).

Het is waar dat wat ik wil doen een beetje ingewikkeld is met betrekking tot de functies van de software.

In afwachting van de vraag of het evolueert naar de volgende versies, ga ik mijn buffer maken met de gebruikersgegevens.

Ik beheer het handmatig, maar voor nu werkt het prima.

In de tussentijd dank ik u voor het onderzoeken van mijn probleem

Hallo

Misschien heb ik een oplossing... Het is om te werken met 3 soorten MEP's met elke Ind en de buffer die daarbij hoort. Tijdens elke evolutie van ind hoeft u alleen maar met de rechtermuisknop op de MEP te klikken en vervolgens te wijzigen en om uw leven gemakkelijker te maken, kunt u zelfs een macro opslaan voor elke evolutie. U hoeft alleen de macro te starten om de ind te wijzigen....

Ik dring aan op aangepaste eigenschappen, je hoeft alleen maar de gewenste annotatie te selecteren in een vervolgkeuzelijst, en je kunt er zoveel plaatsen als je wilt, in 2s is het klaar.

DSL voor beeldkwaliteit

Anders zijn er lagen, persoonlijk gebruik ik ze voor watermerken

Ik heb net je afbeelding gezien en ik realiseer me dat we het niet over dezelfde software hebben. Ik gebruik SolidWorks Electrical 2D en niet Solidworks 3D. De functies waar je het over hebt zitten niet in mijn software. Als gevolg hiervan kan ik uw antwoorden, die mij erg goed lijken, niet gebruiken, maar voor de 3D-versie. 

Aan de andere kant, als je weet hoe je hetzelfde moet doen op Electrical 2D, ben ik er helemaal voor.

Aan de andere kant spreken velen van u over "Europarlementariër". Kun je me vertellen wat het is?

Hallo

Dit zijn de Mise En Plan.

Ja weet ik. Dit zijn de tekeningen van de 3D-versie. Op Solidworks Electrical is er geen tekening, omdat deze al in 2D is.

Ok, maar je moet nog steeds achtergrondkaarten hebben, zelfs als 2D.  Voor A4 of A3 enz.

De achtergronden zijn de cartridges

Hallo

Ik heb geen SolidWorks Electrical 2D, maar je hebt geen paneel aan de rechterkant van je scherm met pictogrammen, waarvan er één aangepaste eigenschappen is?

En in je startmenu heb je deze app niet?

Anders denk ik dat de oplossing van het maken van 3 planmodellen voorgesteld door ac cobra 427 een goede optie is.

1 like

De editor werkt niet met deze tool

Ja absoluut, de achtergrond is het geheel. Rand, velformaat en cartridge.