Filosofie voor het maken van een routeringsbibliotheek

Hallo

Ik moet mijn rooting-bibliotheek maken en ik zou graag wat feedback willen hebben over de methoden.

Ofwel maak ik een buis die alle normen bevat (ISO 316L, ISO 304L, ISO Steel, SMS, ASME-BPE, enz.), ofwel maak ik één buis per norm. 

Maar ik zou graag de mogelijkheid hebben om de standaard van de toekomstige rooting die ik heb gemaakt te wijzigen (bijvoorbeeld van ISO 316L naar SMS) zonder mijn rooting opnieuw te hoeven maken.

Als je feedback hebt, zal ik geïnteresseerd zijn.

1 like
Hallo, ik denk dat je, om de standaard te kunnen veranderen, een buis moet maken die verschillende standaarden samenbrengt. Het probleem bestaat ook bij mechanisch lassen en ik denk dat je sinds de versie van 2015 het ene profiel voor het andere kunt wijzigen, maar voorheen was dat niet mogelijk. Laten we eens kijken of deze verbetering ook is doorgevoerd in Routing.
Bewerken: Dubbele verwijdering

Zijn de secties van de boekenkast volgens de materialen identiek?

Buitendiameter Dikte en binnendiameter 

Als dit het geval is, belet niets u om kopieën te maken van uw bestaande bibliotheken en ze een materiaalref te geven.

en beschikken over een bibliotheek van elk materiaal en

in subbibliotheek 

Pijpvijlen, ellebogen, enz....

Over het algemeen geldt dat als u een roestvrijstalen frezen doet, u geen staal- of cu-frezen doet.

@+-;))

Van de ene standaard naar de andere veranderen de Øs.

Ik doe voorbereidende projecten, en soms veranderen we de standaard nogal eens.

Ik bouw voor mezelf een kamer met alle standaarden om een test te doen.

Nu rijst de vraag hoe je een recht deel op een elleboog  maakt (op sommige standaarden heb ik er een paar, maar geen andere), terwijl je de verbindingspunten behoudt.

1 like

Afhankelijk van de specifieke van de vloeistof moeten de materialen in overeenstemming zijn met de

Hetzelfde geldt voor het type industrie 

Dus als het een voorlopig project is, waarom doe je het dan niet bedraad voor de verbinding van een punt naar een

Naar een andere via neutrale vezel

Daarna staat niets u meer in de weg om deze pijpen via de schetsbibliotheek te maken door uw materiaal te kiezen

@+;-))

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/tuto-bibliotheque-de-tuyauterie-sous-solidworks

@+;-))

Dank je wel gt22

Maar ik ben op zoek naar feedback van dezelfde baan als ik.

1 like

En wat is je functie?

Mijn vraag is eerder: is het beter om alle standaarden in configuratie in een ruimte te zetten, of is het beter om de standaarden te scheiden.

Ik wil graag anticiperen op problemen door vanaf het begin van de creatie van de stukken de juiste filosofie te hebben.

Daarom wil ik graag feedback over de beroepen van rooting piping.

Het antwoord is dat het beter is om de onderdelen te scheiden op basis van de materialen

een rugleuning door materialen, de diameter is niet hetzelfde en de dichtheid

1. staal
  2. edelstaal
  3. Cu
  4. Pu
  5. Pla
  6. enz...

en submappen van tentoonstellingen

1. buis
  2. Ellebogen
  3. jij
  4. Flenzen
  5. enz

en onder sub-rugleuning ex voor ellebogen / lassen / krimpen / schroeven / in elkaar grijpen

afhankelijk van materiaal en diameter

1. 90° bochten
  2. 60° bochten
  3. 45° ellebogen
  4. enz....

Of je hebt de mogelijkheid om alle ellebogen van hetzelfde materiaal in een identieke map te zetten met verschillende hoekwaarden

Het is een keuze

Zie de tutorials hierboven in mijn vorige post

Dat is mijn standpunt

@+ ;-))

Zie ook deze tutorial in het Engels als het je niet afschrikt;-)

die u ook een overzicht geeft van wat er mogelijk is als leidingbibliotheek en componenten

https://www.youtube.com/watch?v=eRVWTTBMYMM

Het is ook een filosofie van werken die meer  openstaat voor elk type behoefte

wat over het algemeen niet het geval is in een industrie die over het algemeen specifieker is voor een soort materiaal

@+ ;-))

Ik heb een test gedaan door al mijn wolken (304L, 316L.. etc.) op hetzelfde bestand te groeperen. Het werkt. Misschien maakt het mijn montage zwaarder.??

In deze configuratie kan ik de tinten van bochten wijzigen nadat de routing is gemaakt (door de configuratie te selecteren die goed werkt), maar ik moet het elleboog voor elleboog doen (vervelend).

Ik heb geprobeerd de eigenschappen van mijn routing te wijzigen na creaties, maar het werkt niet. Er wordt geen rekening gehouden met veranderingen in routeringspatronen. Kortom, er is geen update.

Dus door mijn onderdelen in submappen te scheiden, zoals u mij aanraadt te doen (en ik denk dat je gelijk hebt, het is eenvoudiger), verlies ik de mogelijkheid (zelfs vervelend) om de standaard te wijzigen zonder mijn routering opnieuw te hoeven doen. En het is  super gênant!

Dat gezegd hebbende, het wijzigen van de eigenschappen van mijn routering werkt deze ook niet bij. BUG, of slechte afhandeling van mijn kant..

Misschien kan ik dit probleem oplossen door een model voor routeringseigenschappen in te stellen in de routeringsbibliotheekmanager, maar ik begrijp niet veel van deze niet-intuïtieve tool.

Ik ga de video bekijken die je me vertelde, maar in het Engels ben ik bang om enkele belangrijke begrippen te missen.

Ik heb een ticket geopend, maar op dit moment nog geen antwoord!

1 like

Hoe dan ook, afhankelijk van uw tinten van materialen

De tussen- en buitendiameters zijn niet identiek, lijkt mij

Je hebt dus geen keus

Als het is zoals je zegt voor een voorstudie dus een kostenberekening

niets belet u om een prijscoef X via een Y-basis te zetten

Het is aan jou om te zien wat coef jezelf niet buiten de vraag stelt over de prijs

maar ik blijf ervan overtuigd dat je voor elk onderwerp een gezin nodig hebt

Vooral als de inter- en exter-kansen verschillend zijn

@+ ;-))

En niet de binnenste en buitenste Ø kunnen identiek zijn, het zijn de kwaliteiten en afwerkingen die veranderen, ik kan 316L, 304L, weldtron, weldtronEP, safetron, safetron EP hebben, dus 6 kwaliteiten voor 1 dezelfde diameter.

En het verschil is ook fysiek, want een ISO-elleboog heeft geen recht deel, terwijl een weldtron-elleboog een recht deel heeft.

Ik doe wel een voorlopig ontwerp, maar het doel is om een project (productieplan) te doen, dus ik anticipeer op problemen.

1 like

Welke van + is het risico van crashen via de Biblo

Als je X Matriaux en X config op dezelfde lijst

Het is een keuze

in + uitgebreide boekenkasten

Ik ben er niet van overtuigd dat dit op de lange termijn de juiste oplossing is

Het is aan jou om te oordelen

@+ ;-))

Ik ben het eens met de uitgebreide boekenkast c niet super praktisch, maar op dit moment kan ik de normen van mijn routing niet veranderen zonder dat de normen in mijn kamers worden geconfigureerd.

Nadat ik de routing heb gemaakt, slaag ik erin om de buis- en elleboogparameters van mijn routing te wijzigen, maar de routing wordt niet bijgewerkt.

Ik heb de indruk dat de routeringsmodule nog niet erg operationeel is.

Ik begrijp niet echt wat je zegt

Als u al uw bibliotheekelementen correct hebt ingevoerd en geconfigureerd met

Freespunten (automatisch uitlijnen)

Aansluitpunten 

Goed gedefinieerd uw buiten- en inter- of diktediam

Je kunt een voorbeeld geven van het probleem

@+ ;-))

OK

Ik zal je een voorbeeld laten volgen.

In het ISO ROU_Coude bestand heb je 4 configuraties:

2 in 6I (elleboog zonder rechte deel)

2 in WI (elleboog met recht deel)

Als ik mijn routing in 6I maak, word ik in 6I geplaatst, maar als ik de routing in WI wil wijzigen, wordt er geen rekening gehouden met de wijziging.

C meer veelzeggend met een voorbeeld.

norme_rooting.zip

onmogelijk om uw bestanden te openen??  

welke SW versie je bent in mij in 2012

Maak screenshots van de aansluitpunten en routing van je kamers

@+ ;-))