Gewicht van MEP

Hallo

Ik werk aan een complexe assemblage, en wanneer ik een MEP van deze vergadering maak met twee aanzichten: een zijaanzicht en een dwarsdoorsnede, ongeveer dertig dimensies en evenveel annotaties, heeft mijn MEP ongeveer 5 minuten nodig om op te slaan, 5 minuten om te openen, 5 minuten om een laag te maken en weegt meer dan 100 MB. Terwijl mijn Assemblage zelf slechts 60MB weegt en 2 minuten minder nodig heeft om te openen / registreren???

Ik peeeeeee een caaaableeeeeee... Ik heb het gevoel dat ik meer tijd besteed aan wachten dan aan werken!!!!!!!!!!!

Ik wil echt schreeuwen, jammer dat ik in een open ruimte ben...

De eerste die het voor elkaar krijgt om me minder tijd te laten besteden aan wachten dan aan werken, hang ik een poster van hem op in mijn kamer;p

1 like

EDIT: om nog maar te zwijgen van de keren dat het zo lang duurt om te laden dat de applicatie crasht, zoals het net deed met mij 10 seconden geleden ... HAAAAA

2 likes

Hallo

Heb je er een geprobeerd die onder  een andere naam is geregistreerd?

Zelfde probleem?

3 likes

Ja, elke naam... Zelfs als ik een ander lid van het Europees Parlement aanmaak, doet het hetzelfde als ik twee weergaven invoeg... Ik moet ongeveer 7-8 Europarlementariër doen met dwarsdoorsnede weergaven ...

1 like

Dus allereerst, als je gearceerde afbeeldingsweergaven hebt, plaats ze dan niet in hoge kwaliteit (in het linkerdeelvenster)

Stel vervolgens in uw opties  de documenteigenschap op het tabblad Beeldkwaliteit een beetje lager in als u kunt.

Ten slotte kunt u naar systeemopties, prestaties gaan en ook enkele waarden verlagen.

qualite.png
2 likes

Je bent in 2014, wed ik?

Ik heb dezelfde problemen van traagheid bij het openen van grote bestanden....

Zie de 2015 versie als er verbeteringen zijn op dit niveau =)

2 likes

Schreeuwen in een open ruimte is niet per se een probleem, het hangt allemaal af van de relatie die je hebt met je collega's... :) Een methode die zich in het verleden heeft bewezen, en viraal :D

Nou ja, serieus.

Het lijkt erop dat ik de Speedpak-configuraties al met je heb genoemd (ik weet niet in detail voor welk probleem, sorry ;( ) maar het zou een oplossing kunnen zijn zolang je weet welke oppervlakken en onderdelen je voor je afmetingen moet houden.

Tekenen moet sneller zijn, evenals bewerken.

Wat denk je?

3 likes

Zou je niet ook verschillende weergavestatussen hebben?

Want een keer, bij het overstappen naar een Europarlementariër, was het bestand enorm groot in vergelijking met de assemblage. En dat kwam uit een weergavetoestand.

2 likes

Goedenavond

Nog een aanwijzing: zijn er geen bestanden van een import (step, iges, parasolid,...)?

@+

1 like

Hoi @ Joss

Jouw probleem aan de basis denk ik en ik heb het je al verteld in veel oudere posities

Ik denk dat het je gebouwimport is die in oppervlakte is

En al je problemen komen daar naar mijn mening vandaan

zowel uw problemen met het bouwen van secties,

uw kamers die u wilt zien, onder uw structuren, enzovoort................... enz................

Je zou in staat moeten zijn om het hele ding in volume en in deel door te geven en, montage

om uw leven gemakkelijker te maken

Nou, dat is mijn idee, het is wat het is

@+ ;-))

3 likes

Dus, @Bart, ja, ik ben op sw2014:( Ik hoorde ook veel dat 2014 kampte met grote bestanden...

@opiep, ja, ik heb weergavestatussen (5 in totaal :s) denk je dat dat het is?

@Coyote, ja, mijn hele gebouw komt uit een SAT- en STEP-import:(

@gt22, ja, ik denk net als jij, dat dit gebouw echt de shit verknoeit:( En dan zijn er nog een heleboel kleine extra dingen die zich gaandeweg opstapelen, de PB is dat ik niet alles in oppervlakte en dan in stukken kan passeren omdat ik er nog aan moet werken, de deadline komt binnenkort en ik beheers de ondergrond helemaal niet, het kan me een tijd kosten die ik echt niet heb :-(

@Benoit, ja, we hadden het al over speedpack-configuraties gehad, maar het paste toen niet bij mij... Vandaag zou het me goed uitkomen als ik mijn verzamelaars niet hoefde te beoordelen in relatie tot het gebouw, dat, zoals gezegd, een RWZI-import is en dat waarschijnlijk de oorzaak is van mijn zorgen ... In principe kan ik speedpack gebruiken, maar het zal niet veel veranderen omdat de enige elementen die ik aan de kant moet zetten, degenen zijn die de kudde in mijn assemblage plaatsen :-/

Daarna heb ik voorlopig de prestaties van SW zoveel mogelijk verminderd, ik heb diamanten in plaats van mijn rondes, maar het gaat al een beetje sneller... Ik zal zien wat er daarna gebeurt...

EDIT: Als ik schreeuw vanuit de open ruimte tt wat mijn autocradian collega's zal zeggen is "zie je, het is s**** Solidworks, we zeiden het je zo ... "En dat wil ik nu niet horen;p

2 likes

Kunt u ons het bouwdossier geven?

Soms zijn oppervlakteproblemen met veel op te lossen maar het is wel zo dat je moet weten/kunnen kijken waar .

1 like

Nou, mijn frame is zelfs bugging lynkoa ... Het is 1/2 uur geleden dat het hierop vastzit...

bugggggg.png
1 like

Nou, je antwoordt ze "teken me een hyperbolische parabool en je geeft me de 3D-weergave in pdf bijvoorbeeld:p

Op autocad denk ik dat het moeilijker is dan op SW^^

1 like

Zou je disuqe niet een beetje lang zijn?

Geen andere zorgen dan Solidworks?

1 like

Ik reageer op de bewerking van je voorlaatste bericht: ik begrijp je, ik zit in hetzelfde geval, er wordt van mij verwacht dat ik word beschuldigd van hagel dat ik toegeef dat SW niet perfect is (maar ik zal niet toegeven, er zijn andere verklaringen te geven), en ze zijn geen autocraten...

In uw geval, en gezien de voortgang van uw zaak, weet u niet zeker of het de moeite waard is om verder te zoeken. Als je aan het einde van je zaak komt, lijd dan wat meer en ga verder. Laten we zeggen dat we erin slagen om een bestand in volume te krijgen (om te zien na hoeveel uur...) U zult uw assemblage opnieuw moeten bewerken omdat deze al zijn referenties heeft verloren!

Aan de andere kant moet je een "procedure" (nou ja, het lelijke woord) maken voor de volgende gevallen. Definieer het ideale bestandsformaat (STEP, parasolid, IGES) en de opties die je nodig hebt (vooral volume). Of ga ervan uit dat je je gebouw elke keer opnieuw moet traceren.

3 likes

@Bart, nee, geen andere zorgen :-/ Ik heb een goede pc, mijn bedrijf vroeg Axemble wat ze het beste hadden voor Solidworks, ze namen het aan...
En voor de hyperbolische parabool, als ik dat zeg, zal de man me antwoorden: "Nou, het kan me niet schelen, hier tekenen we omhulsels, geen parabolen... Verander van baan als je wilt pronken met je software die niet werkt"... ^^

@Benoit, Ja, ik denk dat ik nog een beetje in mijn vingers ga bijten, en dan ga ik naar het hele ding... Ik begon een "Procedure" te maken voor de volgende keer, het is waar dat ik over het onderwerp werd gelanceerd zonder er in het begin al te veel over te weten, als gevolg daarvan heb ik veel fouten gemaakt die vandaag de dag impact hebben, het maakt me een beetje geïrriteerd omdat vandaag, Ik heb geen tijd om helemaal opnieuw te beginnen, ik heb het gevoel dat ik het werk van een varken heb gedaan...

3 likes

Dat is het, concreet, het is dit kader dat me stoort.

De rest van het gebouw is voor mij veel minder een probleem...

charpente_batiment_lynkoa.zip
1 like

Helaas zijn de meesten van ons zo begonnen. Gaandeweg vind je de werkwijze die goed werkt.

1 like

Ja, ik begrijp je bezorgdheid en de blik van je autocratische collega's die in hun kleine hoofdjes

Van skateboarder tot tekenaar, verheug je in je strijd 

voor jullie arme weirdo's officonados van echte parametrische 3D

Je bestand is in feite een autocrad, je moet het opruimen voordat je het exporteert

kijk eens goed naar de dubbele lijnen die er meestal een puinhoop van maken, de aslijnen, de punten die nutteloos zijn op de 3D

Kijk o.a. op deze link

http://forum.solidagora.com/post15695.html?hilit=import%20autocad#p15695

@+ ;-))

1 like