Probleem bij het monteren van onderdelen op een netwerk

Hallo, we hebben een pc met een SOLIDWORKS 2017-licentie.

Deze pc is verbonden met een intern bedrijfsnetwerk.

We voeren onze assemblages uit op dit netwerk om hun toegankelijkheid voor andere stations te vergemakkelijken.

Nadat ik mijn onderdelen in een map op dit netwerk had gemaakt, heb ik er een assemblage van gemaakt in dezelfde map.

Ik bewaar mijn montage... Ik open het 10 seconden later opnieuw, en daar, "onmogelijk om het bestand te vinden voor het onderdeel om de bewerking te voltooien".

De paden naar al mijn stukken zijn verloren gegaan... Ik maak de verwijdering van elk item ongedaan, de software vindt ze direct in de betreffende map.

Ik hoef alleen maar op "openen" te klikken om ze weer in de assemblage te laten verschijnen.

Ik sla de montage op met de gevonden paden. Ik doe hem dicht, open hem weer en dan... Hetzelfde gebeurt. Alle paden zijn verloren.

We hebben geprobeerd dezelfde assembly te openen op een andere pc met een andere SOLIDWORKS 2017-licentie. En daar, geen probleem, de onderdelen zijn gevonden.  De montage is correct

Ik heb geprobeerd een pakket te doen en in een andere map op hetzelfde netwerk te gaan.

Hetzelfde, de paden van de stukken gaan verloren.

Ik heb deze zelfde assembly lokaal opnieuw opgebouwd op mijn harde schijf "C".

De assemblage gedraagt zich correct, mijn onderdelen worden gevonden bij het openen van mijn assemblage.

Ik heb geprobeerd andere onderdelen op het netwerk te maken en de assembly op mijn bureaublad te maken: bestanden niet gevonden.

Ik heb geprobeerd de assemblage op het netwerk te maken en de onderdelen op het bureaublad te maken: de assemblage gedraagt zich goed.

PS: we hebben deze pc vervangen tijdens deze storing, denkend dat het van hem kwam, maar hetzelfde. Het probleem blijft bestaan.

We hebben ook geprobeerd de SOLIDWORKS-licenties te verwisselen tussen de probleem-pc en de probleem-pc, maar de storing blijft op de probleem-pc liggen.

Ik denk dat ik niets ben vergeten in de beschrijving van mijn probleem en mijn verschillende pogingen om het op te lossen.

Als iemand dit soort dingen ooit is tegengekomen en weet hoe het op te lossen, zou ik graag de oplossing weten.

Hallo

Heb je gekeken naar de rechten van de probleem-pc op het netwerk?

Hallo

Zou je geen verbroken verbindingen hebben die tot gevolg zouden hebben dat je de paden van de stukken verliest.

Cdt.

Fred

Hallo, ik heb geen probleem met het verbreken van de verbinding.

De rechten van de pc op het netwerk, ik kende het niet.

Andere tests:

We hebben de probleem-pc in plaats van de niet-probleem-pc geplaatst om erachter te komen of deze afkomstig was van de verbinding tussen mijn wandcontactdoos en onze server. Het resultaat is niet eenduidig: het probleem is hardnekkig.

Nadat ik mijn pc weer op zijn plaats had gezet, opende ik een oude assembly (die een paar jaar oud is) op het netwerk. En daar werden alle stukken zonder enig probleem tentoongesteld. Ik heb toen een "bus" -onderdeel geplaatst dat in haast op deze montage was gemaakt. Ik heb het bewaard en opnieuw geopend, en daar BINGO zijn alle munten nergens te vinden.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken....

Hallo

Heb je de oplossing tot nu toe gevonden?
Ik heb precies hetzelfde probleem

Vriendelijke groeten

Hallo
Als de rechten worden gedefinieerd op basis van het ip-adres of de naam van de pc, zal deze hetzelfde probleem hebben, ongeacht de locatie op het netwerk.
Ik neig naar een beperking van rechten of misschien op het niveau van de firewall van de problematische pc.

1 like

In werkelijkheid werk ik lokaal met documenten op een schijf die live gesynchroniseerd is. Dus geen doorgang van de lichten door Solidworks. Bovendien heb ik offline mijn onderdelen lokaal die ik kan openen, maar de assemblages springen elke keer dat ik ze opnieuw open.
Ik neig meer naar een padprobleem, maar ik kan de oplossing niet vinden.

Hallo
Als je zegt "een gesynchroniseerde schijf", is het dan een OneDrive-achtig mechanisme?
Ik weet niet zeker of SW perfect werkt met dit soort omgevingen.

Ja, dat klopt, het is een Google-drive.

Ik ben me ervan bewust dat mijn bewerking ingewikkeld en wiebelig is.
Ik gebruik SW 2017 op Win 7 op Parallels Desktop 11 op een macBook Pro 2012.
Met een gedeelde schijf als server (ik ben geen eigenaar) die ik dupliceer op mijn persoonlijke schijf en vervolgens synchroniseer op mijn computer.

Waarschijnlijk de meest complexe methode die er bestaat om SW te laten draaien.

Maar het probleem dat ik heb is precies hetzelfde als RomualdAlvarez, die helemaal niet dezelfde configuratie heeft als ik. Ik hoopte dat dit een eenvoudig aan te passen SW- of Win-toegangsinstelling zou zijn.

Hmm: Misschien is de methode die je hebt gebruikt om de schijf in te stellen niet genoeg.
Probeer eens een kijkje te nemen op deze pagina als je daar iets leert.
Ik zou beginnen met te controleren of de sleutel aanwezig is in het register, want als je hem handmatig gaat ophalen, is het pad geldig, er is geen garantie dat de belastingen die door solidworks worden bediend geen vooraf gedefinieerd pad naar de schijf nodig hebben.

Nou, dit is slechts een hypothese.

Ik zal eens kijken. Bedankt voor je hulp

Hallo
Mijn probleem is inderdaad opgelost.
Na het veranderen van mijn interne server had ik geen problemen meer.

1 like

Is het pad naar de schijf een klassiek Windows-pad, vooral met een stationsletter?
Zo niet, dan probeer ik een netwerkschijf te maken die naar de directory van de schijf verwijst.

1 like

Hoi allemaal

Ik ben het met @stefbeno eens over het feit dat er een netwerkschijf wordt gekoppeld die naar de drive-thru-map verwijst.

SW gebruikt absolute paden om toegang te krijgen tot bestanden:
c:\mondosssier\mijnproject...

Het is niet in staat om de relatieve paden te beheren: .\mijnmap\mijnproject...
(de 40 jaar en meer van de informatica zullen :joy:me begrijpen)

Dit is het soort pad waar we geen toegang toe hebben als we bijvoorbeeld een live drive via internet gebruiken.

Bij het koppelen van deze schijf maakt Windows een schijf aan: W:\myfolderdrive, dan doet de synchronisatiesoftware het werk... Voor SW is het transparant, hij realiseert zich niets.

Dit zou kunnen verklaren waarom SW de montage-elementen niet meer vindt als het vanaf de schijf wordt geopend en ze vindt wanneer het lokaal wordt geopend.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest, een fijne dag verder.

5 likes

Hallo @a_eriaud

Nou, ik ben het met je eens en het is nog erger met DropBox.

Trouwens! Uw uitleg is heel duidelijk

Vriendelijke groeten

PS: 50 jaar informatica :joy:

Hallo
We koppelen een netwerkschijf aan onze pc's met offline bestanden ingeschakeld.
Dit stelt ons in staat om onze bestanden lokaal buiten het netwerk te hebben en dat het synchroniseert wanneer we terugkeren.
Geen probleem om er een paar jaar meerdere op te hebben.

1 like

Hallo
We koppelen een netwerkschijf aan onze pc's met offline bestanden ingeschakeld.
Dit stelt ons in staat om onze bestanden lokaal buiten het netwerk te hebben en dat het synchroniseert wanneer we terugkeren.
Geen probleem om er een paar jaar meerdere op te hebben

Hallo
Kunnen we iets meer weten? :wink:

In feite voegen we een "netwerklocatie" toe die verwijst naar een netwerkmap die ons een stationsletter geeft. Vervolgens activeren we offline bestanden voor lokale activa in het geval van zakenreizen.

3 likes

Ik kende deze functie niet. Dat ga ik testen.
Bedankt.
Leuke dag

Goed om te weten is dat de netwerklocatie ook kan verwijzen naar een lokale map op de machine.