Solidworks "geen" laag probleem

Hoi allemaal

Hoe reset ik de instellingen van de solidworks base layers? In feite maakt de laag "geen" me rode streken, terwijl ik zoals gewoonlijk zwarte streken wil. Ik begrijp niet waarom dit is veranderd als ik nog steeds op dezelfde parameters blijf.

Dank u voor uw hulp:)

Hallo

Het moet worden gewijzigd in de basiskaart: door deze te openen in SolidWorks en vervolgens door de kleur van de overeenkomstige laag te wijzigen .

Opslaan en het zou goed moeten zijn:)

1 like

Bedankt, maar het probleem is dat ik op geen enkele plek de instellingen van deze "geen" laag kan wijzigen ... Ik hoef niet op de juiste plek te zoeken

Hallo

Ik weet niet zeker of we de basisinstellingen terug kunnen zetten, maar door naar de laaginstellingen te gaan, kun je de kleur van de "geen" laag wijzigen.

Om dit te doen, moet u de lagenwerkbalk activeren. Ik zal je het bijgevoegde bestand laten zien.

sans_nom_1.pdf
1 like

Anders

Het probleem kan komen van de instellingen in de lijnkleuren, u moet controleren of u zich op de "standaard" -waarde bevindt.

sans_nom_2.pdf

Lagen

In SolidWorks kunt u de kleur, stijl en dikte van lijnen in benoemde lagen opgeven. U kunt objecten binnen lagen verplaatsen en lagen in- en uitschakelen. De lagenlijst bestaat uit vele dialoogvensters voor annotaties en dimensies.

U kunt ook rijen opmaken met behulp van de hulpmiddelen voor rijen opmaken. U kunt een lijndikte en -stijl opgeven op documentniveau. Klik op Extra , Opties,  Documenteigenschappen en stel het regellettertype, de lijnstijl  en de lijndikte in.

Lagen worden in SolidWorks minder gebruikt dan in 2D CAD-systemen. SolidWorks heeft meerdere tekenbladen en u kunt tekeningaanzichten, assemblagecomponenten, lijnen en verschillende andere objecten verbergen en weergeven zonder lagen te gebruiken.

Naast het maken van lagen in SolidWorks, kunt u 2D CAD-tekeningen met lagen importeren in SolidWorks. Alle 2D CAD-lagen blijven behouden in SolidWorks. Wanneer u exporteert vanuit SolidWorks, kunt u entiteitstypen projecteren op specifieke lagen.

De werkbalk Lagen bevat een lijst met lagen in de tekening en het gereedschap Laageigenschappen 

Klik op het gereedschap Laageigenschappen  om het dialoogvenster Lagen te openen.   Maak nieuwe lagen en geef de  kleur, stijl en dikte van de lijnen in elke laag op.

Zie ook deze tutorial

https://youtu.be/jBjL7xJLnNE

@+

2 likes

Qua lijnkleuren zit ik standaard prima. Aan de andere kant, als ik naar de laaginstellingen ga, zie ik alleen degene die ik lang geleden heb gemaakt "FORMAT" en niet de andere twee "Geen" en 3 volgens de standaard".

Ik realiseerde me net bij een collega dat dit alleen gebeurt op plaatwerkvouwen (plaatwerk getekend door een collega op afstand)... Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft. In ieder geval, als ik een lijn trek in de schets in de tekening, is deze zwart, ongeacht de laag waarin ik hem plaats...

Hierdoor begrijpen we nog minder wat er aan de hand is! Om te gillen

Dank u voor uw hulp in ieder geval:)

Kunt u proberen de lijnen te selecteren die in rood zijn en kijken naar de lijnformaten voor de kleur die eraan is toegewezen? En selecteer tegelijkertijd de kleur "Zwart"?

Zo niet, kunt u ons het stuk geven dat we aan onze kant kunnen testen?

Dus als ik de lijn selecteer, ben ik standaard zwart, maar toch is het rood... Als ik het bijvoorbeeld in het groen probeer te zetten, werkt het, ik druk op OK en als ik terugga naar deze regel om de kleur terug te zetten door "standaard" aan te vinken, wordt het weer rood...

Helaas kan ik je dit document niet sturen, het is professioneel.

U moet dan de kleurinstelling wijzigen in de documentopties:

Kunt u de waarde "Standaard" uitschakelen en in het zwart selecteren?

Bevindt het deel zich in de laag "Geen"?

Om te controleren, wanneer u naar de eigenschappen van het document gaat, zijn de kleuren voor buiglijnen los.

sans_nom_3.pdf

als het de bochtlijnen zijn zoals ik het begrijp, zie hieronder

Opties voor plaatwerk

Plaatwerkopties zijn onder meer:

• Of vouwnotities  al dan niet worden weergegeven

• De weergavestijl voor buignoten instellen

• De weergavekleur instellen voor uitgevouwde tekeningen

• Buiglijnen - Boven

• Buiglijnen - Bodem

• Formulier Functie

• Buiglijnen - Geplette vouwen

• Randen modelleren

• De uitgevouwen kleur van de staatsschets

• Visualisatie Kubus

Opties voor buignoten instellen:

1. Klik in een tekendocument op Opties  (werkbalk Standaard) of Extra, Opties. 

1. Selecteer op het tabblad Documenteigenschappen de optie Plaatwerker.

De kleuren van de uitgevouwen toestand instellen

De weergave van buignoten in- of uitschakelen

De stijl van buignoten instellen

1. Selecteer onder Uitgevouwen statuskleuren een entiteit en klik op Bewerken.

1. Schakel onder Vouwnotities de optie Toon vouwnotities in of uit .

-of-

Klik met de rechtermuisknop op een weergave in de uitgevouwen staat, selecteer Eigenschappen en schakel Vouwnotities weergeven in of uit .

1. Selecteer onder Notities buigen een stijl:

• Boven de bochtlijn

• Onder de buiglijn

• Met bevestigingslijn

1. Selecteer een kleur in het kleurenpalet en klik op OK.

1.  Klik op OK om de opties te sluiten.

1.  Klik op OK om de opties te sluiten.

1. Herhaal stap 3 en 4 voor andere entiteiten en klik vervolgens op OK om het dialoogvenster Opties te sluiten.

Als u de optie onder of onder de vouwlijn selecteert, kunt u ook afzonderlijk of gelijktijdig in het tekendocument bijlageregels aan de notities toevoegen.

Als ik het vinkje standaard uitschakel en ik ben zwart, wordt de geselecteerde lijn zwart. De kleurinstellingen van de plaatwerklagen zijn inderdaad in het zwart. Wat verrassend is, is dat dit blijkbaar alleen het geval is bij de delen van onze collega die op afstand werkt, niet bij degenen die thuis zijn ontworpen...

@brindy16

Heb je mijn laatste bericht gelezen?

Stomme vraag en of je dit stuk opslaat via een kopie in jouw versie met een andere naam

Wat gebeurt er, want het zijn de refs van uw logboek die worden verzorgd

@+

Om te zien met mensen die meer expert zijn dan ik op het gebied van solidworks, kunnen er misschien parameters zijn die aan het onderdeel zelf kunnen worden gewijzigd?

Er is waarschijnlijk een instelling waarbij de standaardkleur rood is voor uw configuratie...

1 like

Het is omdat hij een aangepaste versie van zijn plansjablonen heeft, of dat hij de kleur van zijn plaatwerkelementen "onbedoeld" verandert met een slechte behandeling.

Dat is alles wat ik zie.

Hallo

Een snelle  oplossing die niets oplost maar helpt, is een klik op dit pictogram dat alle kleuren  van de kaart verwijdert  .

Moge de kracht met je zijn

@gt22

Ja ja dat lees ik goed, maar ondanks alles is het nog steeds hetzelfde... We komen er altijd door:) maar ik vind het leuk om te begrijpen waarom we zulke bugs kunnen hebben, en echt, tussen mijn onderzoek en jouw antwoorden, begrijp ik het niet...

Bedankt OBI WAN voor deze kleine truc die ik niet kende:D

WAN @OBI

De truc van dit pictogram werkt niet op dit plaatwerk dat enkele rode lijnen heeft...

Daarna zijn er misschien twee verschillende versies van SolidWorks op uw twee werkstations?