Hallo/Goedenavond
Ik ben een student die deelneemt aan het huidige raceproject, mijn doel is om een " schaal " van een auto op Solidworks te maken. Nadat ik op verschillende fora had geïnformeerd om mijn romp dikker te maken, kreeg ik het advies om elk onderdeel in een andere vijl te verdikken en vervolgens samen te voegen in een montage. Mijn probleem is het volgende, ik kan mijn 2 onderdelen in mijn assemblage niet beperken zodat ze coaxiaal zijn
Heeft u oplossingen?
Goedenavond
Beperkt de ene rand in het transparante deel en de andere, en vervolgens aan de andere rand een hoek van het onderdeel (één punt) of twee punten op tegenoverliggende hoeken
CDLT
Hallo @mathis.hsf ,
Op basis van uw beschrijving kunnen we ons voorstellen dat de twee delen zijn gegenereerd door twee oppervlakken die erbij horen op dezelfde manier te verdikken (in blauw op de afbeelding). Omdat deze oppervlakken een dubbele kromming hebben, zijn de in de dikte gedefinieerde eindvlakken in het algemeen niet geometrisch eenvoudig.
En zelfs als de wijze van genereren ze specifiek maakt vanuit een theoretisch oogpunt (vlak, cilindrisch, enz.), is het niet zeker dat SolidWorks deze bijzonderheden identificeert. Zeer weinig toeval in deze omstandigheden van macht dwingt hen om samenvallend of coaxiaal te zijn. Bovendien, hebben ze een as?
Zijn de randen op dezelfde manier gedefinieerd in de dikte, in rood voor deel (1), in geel voor deel (2), bekend als recht door SolidWorks?
Ik weet het niet zeker, ook al is het verleidelijk om dat te denken...
Het door @Zozo_mp voorgestelde traject is een benadering van het toeval waarnaar u op zoek bent:
- maak een 3D-schets in het onderdeel (1) met de twee segmenten die de hoekpunten verbinden en de dikte van het onderdeel bepalen: Sketch3D1 ;
- doe hetzelfde voor deel (2): Sketch3D2 ;