Problem z wiązaniem 2 części dla samochodu Solidworks

Witam/Dobry wieczór
Jestem studentem, który bierze udział w aktualnym projekcie wyścigowym, moim celem jest stworzenie " skorupy " samochodu na Solidworks. Po zapytaniu na kilku forach, aby pogrubić mój kadłub, poradzono mi, aby zagęścić każdą część w innym pliku, a następnie połączyć je w zespół. Mój problem jest następujący, nie mogę związać moich 2 części w moim zespole, aby były współosiowe
Czy masz jakieś rozwiązania?

Dobry wieczór
Wiąże jedną krawędź w części przezroczystej, a drugą krawędź, a następnie na przeciwległej krawędzi narożnik elementu (jeden punkt) lub dwa punkty w przeciwległych narożnikach

CDLT powiedział:

1 polubienie

Witaj @mathis.hsf ,

Na podstawie Twojego opisu możemy sobie wyobrazić, że obie części zostały wygenerowane przez podobne pogrubienie dwóch należących do nich powierzchni (na niebiesko na ilustracji). Ponieważ powierzchnie te mają podwójną krzywiznę, powierzchnie końcowe zdefiniowane w grubości nie są geometrycznie proste w ogólnym przypadku.

I nawet jeśli sposób generowania czyni je szczególnymi z teoretycznego punktu widzenia (płaskie, cylindryczne itp.), nie jest pewne, czy SolidWorks identyfikuje te szczegóły. Bardzo mały przypadek w tych warunkach władzy zmusza je do zbieżności lub współosiowości. Co więcej, czy mają oś?

W ten sam sposób, czy krawędzie są zdefiniowane w grubości, na czerwono dla części (1), na żółto dla części (2), znanej przez SolidWorks jako prosta?
Nie jestem pewien, nawet jeśli kuszące jest, aby tak myśleć...

Ścieżka proponowana przez @Zozo_mp to podejście do zbiegu okoliczności, którego szukasz:

• wykonać szkic 3D w części (1) z dwoma segmentami łączącymi wierzchołki określające grubość części: Sketch3D1 ;
  • zrób to samo dla części (2): Sketch3D2 ;
  • Zdefiniuj wiązanie zbieżności dwóch segmentów znajdujących się obok tych szkiców 3D. Istnieją wtedy dwa stopnie swobody w obrocie i translacji wokół i wzdłuż wspólnego kierunku segmentów;