Probleem met het maken van een dikte op een onderdeel

Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar een oplossing voor een ontwerpprobleem met Solidworks en ik hoop dat je me kunt helpen...
Ik heb momenteel een geëxtrudeerd massief deel (van een schets door puntenwolken verbonden door een spline) maar ik zou er liever een hol onderdeel van maken (dus met een dikte), maar ik heb verschillende functies geprobeerd: entiteitsverschuiving, oppervlakteverschuiving, schaal, enz. Niets werkt...
Dit is een stuk met een complexe vorm (zie hieronder), wat volgens mij problematisch is omdat er de punt van de ...

Denk je dat je me kunt helpen?

Bedankt voor alle antwoorden die je me kunt geven.

Aurélie G.

Als het symmetrisch is, knip het dan. Doe je romp opnieuw en dan symmetrie.

Het kan zijn dat je minder bloeddruk hebt.

Edit: En als het niet symmetrisch is, maar net geëxtrudeerd, schets dan opnieuw door de buitenste spline om te zetten, offset om de dikte te krijgen, en dan extrudeer je.

1 like

Hallo

De rompfunctie zou moeten werken. Wat is het probleem?

Het is al een boek, nietwaar? Geen oppervlakkige fout?

Zie deze tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=v6NOIdhzrdc

Of de helppagina: http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_FEAT_SHELL.htm

2 likes

Hallo

Kun je je stuk opsturen en de hoogte zeggen die je wilt, evenals de dikte?

En als je bijvoorbeeld een kamer maakt  die groter is dan je gemaakte kamer

En via de gecombineerde en aftrekfunctie heb je de mal van dit genoemde onderdeel, je hoeft alleen maar oppervlakken op deze genoemde mal te maken en ze dikker te maken en uit deze genoemde mal te komen

@+ ;-)

Welke versie van SW gebruik je?

De rompfunctie werkt normaal gesproken goed.

2016-02-09__coque.jpg
2 likes

Je punt moet inderdaad vervelend zijn om er een dikte van te maken (je hebt het geprobeerd met schaalgereedschap met een dikte van 0,1 mm bijvoorbeeld. Of met een schelp die naar buiten is gericht door de twee zijvlakken te selecteren om ze niet te "schalen"?)

Dat gezegd hebbende,  zou je het probleem bij het extruderen moeten kunnen omzeilen door een slanke functie uit te voeren. Je kunt dan een dikte kiezen en het zou het moeten doen:)

Het is echter op het moment dat u de extrussiefunctie maakt dat u dit kunt doen. Je kunt het niet meer doen als de extrusie al is gemaakt

sans_titre.png

Het probleem is dat het de vorm van een vliegtuigvleugel moet hebben

Een dwarsdoorsnede is goed, maar een ISO-weergave is + zinvol

welke versie van SW heb je

Of plaats uw bestand in neutraal formaat zodat we er allemaal aan kunnen werken

@+

Hallo allemaal 

Bedankt voor al deze antwoorden en je reactievermogen.

- Ik wilde de dunne functie proberen, maar deze verschijnt niet in mijn extrusiefunctie...

- Het probleem is dat ik voor het maken van dit stuk een puntenwolk met spline heb gebruikt via gegevens uit een spreadsheet en ik weet niet hoe ik dezelfde vorm groter of kleiner kan maken (omdat je elke puntgegevens zou moeten wijzigen en ik heb honderd...

- Ik werk onder SLW 2012,

- En ik kan geen shell naar buiten maken omdat het gemaakte profiel mijn uiterlijke profiel is, ik moet het absoluut naar binnen doen.

- Ik ga symmetrie proberen met shell (maar ik denk dat mijn profiel niet symmetrisch is...)

Aurélie.

post je bestand Ik ben onder 2012 ook ;-)

Ik ben jonger dan 2015, maar in het slechtste geval voor mij of de anderen sturen we het naar je toe in STEP en kun je FeatureWorks gebruiken om de functies te vinden ...

Hallo GT22,

Hier is mijn stuk, bedankt voor je hulp.

A!ruélie

ag.sldprt

Welke hoogte en dikte van de kamer??? Wil je een achtergrond in je kamer?

Hier is je stuk

Ik begreep het probleem niet

Schets maken Entiteitsverschuiving converteren Dat is alles

bijgevoegd bestand SW 2012

@+ ;-)

agd865.sldprt
1 like

Ik zou een dikte van 7 mm nodig hebben, hoe heb je GT22 gemaakt?

Ik geef aan dat ik probeer de dikte BINNEN te verschuiven en niet de BUITENKANT...

Inderdaad, anders werkt de functie "entiteiten verschuiven" naar buiten...

7 mm is niet mogelijk aangezien de hak een lengte heeft van 3.001 mm

maar ik vind meteen een walkthrough

1 like

De punt van het stuk is slechts 3 mm ext, het moet minimaal 14,5 mm zijn. Onmogelijk om 7 mm dik te zijn...

1 like

Wat is je proces van het maken of produceren van dit stuk???

Een oplossing:

U kunt de rechte entiteit verschuiven om een rechte lijn van ongeveer 14 mm te krijgen:

Dan maak je een scheidslijn, en je passeert de schelp over de lange zijde, en daar gaat het:

ag.sldprt
4 likes