Spiraalprobleem en snijdende volumes

Hallo

Ik wil een spiraal met variabele toonhoogte maken die steeds meer krimpt als een lint.

Ik creëerde een vlakke tangens aan mijn spiraal waarop ik een rechthoek maakte die ik over de hele spiraal veeg.

Het probleem is dat de spiralen elkaar kruisen en door elkaar te kruisen, creëren ze holle lichamen die ik dan onmogelijk kan wijzigen.

Heeft iemand een idee om mij te helpen?

Bij voorbaat dank!

spiral.jpg

Het is noodzakelijk om ervoor te zorgen dat er geen contact is tussen de muren

anders zal het nooit werken

en die van + naar de oppervlakte is gegaan

Zie dit: Een slak gemaakt in Solidworks

die je vervolgens kunt vullen om volume te maken

@+

1 like

Hallo

In feite hoef je alleen maar een kegel op het oppervlak te maken, een spiraal op een vlak in het midden te maken en deze eenvoudig op het oppervlak van deze kegel te projecteren.

Je zou een taps toelopende spiraal moeten krijgen , het enige wat je hoeft te doen is een veeg te maken waarin je de diameter van je draad aangeeft, of als het geen rond profiel is, een schets maken volgens een vlak aan het ene uiteinde van je spiraal.

Deze methode kan ook werken met een andere vorm dan die van een kegel, zoals een bol, een vierkant, enz.

Kijk naar mijn kerstbal in de kerst challenge.

Als alternatief kunt u ook een oppervlaktescan maken van een beperkte horizontale lijn volgens het einde van uw spiraal en vervolgens de verdikkingsfunctie gebruiken. 

1 like

Als uw profielen elkaar kruisen, kunt u uw oppervlaktescan uitvoeren en de oppervlakken opnieuw afbakenen, waarna u de uiteinden met oppervlakken invult door Volumetrische body maken te selecteren.

1 like

@ Leblanc heb je geprobeerd je methode beschreven op je eerste bericht

geloof me, het is niet zo eenvoudig, we bereiken de limiet van SW, althans op SW 2102

misschien + eenvoudig op de latere versies?

Ik heb ch.. Het is niet toegestaan om tot mijn slakkenresultaat te komen

Zelfs in het oppervlak als de muren elkaar raken, werkt het niet 

Je moet de leegte daarna tussen de bochten door opvullen

@+

1 like

Gt22, ik heb in 2016 geen bijzondere problemen ondervonden. Ik ben niet op mijn werk, maar dat is de methode die ik heb gebruikt voor de kerstuitdaging.

Als het een kegel is, is het misschien mogelijk om de conische spoel direct met de parameters van de spiraal te maken, ik heb ze niet meer in gedachten.

Er mag inderdaad geen cross-over zijn. Wat als je een oppervlaktescan van een rechte lijn doet en een cirkel van onder naar het volgende oppervlak extrudeert ?

1 like

Ik keek net naar je leuke kerstbal door de manier

Maar het is niet helemaal hetzelfde probleem

je bal en een conische spoel

@+

1 like

zie bijgevoegd indien van toepassing

Zie bijgevoegd bestand SW 2012

@+

spirale_lucas_martin.sldprt
2 likes

hetzelfde in volume

bijgevoegd bestand SW 2012

spirale_lucas_martin1.sldprt

hetzelfde in volume

bijgevoegd bestand SW 2012

@+ ;-)

spirale_lucas_martin1.sldprt
2 likes

Bedankt bcp voor je antwoorden.

Inderdaad , de slak en de kerstbal zijn geweldig!

Ik ben bang dat ik volumes zal moeten hebben die elkaar kruisen om te krijgen wat ik wil.

Ik heb geprobeerd de spiraal te projecteren (door hem in de kegel te hebben ) op een kegel, maar ik kan hem niet selecteren in de functie. Ik doe het slecht.

Ik zal het stuk in pyjama doen, het zal op de lange termijn een lampenkap zijn. Ik heb verschillende zichtbare tests in de boom gedaan (naaien, enz.), maar niets hielp! Ik wou dat ik het interieur kon vullen om mijn behuizing te graven voor de kom, suiker, enz.

Misschien vind je je gt22 voorbeeld leuk en daarna dikker? Het is gek om deze twee muren niet met elkaar te kunnen verbinden.

Ik had het gedaan onder sldwkrs 2012 en probeerde het onder de sldwrks 2016 van een collega, maar het is niet beter.

ruban_lynkao.sldprt

@ lucasmartinodesign

Hebben jullie mijn kamers geopend?

uw esr-bestand onder welke versie ik het niet kan openen ;-(

@+

1 like

Zo werkt het misschien?

Het komt toch heel dicht in de buurt van wat je deed, maar omdat het bedoeld is als moederstuk voor een mal, ben ik gedwongen een oplossing te vinden om de gaten tussen de spiraalwikkelingen op te vullen.

ruban_vrai_4. stap
1 like

Goedenavond

Je kunt je spiraal vrij eenvoudig maken, in feite:

1. Maak de externe spiraal met variabele toonhoogte en noteer de waarden op een papier (we noemen het SP1)
  2. Maak een tweede spiraal met variabele spoed op een vlak dat wordt verschoven door de waarde van de H van de eerste spoel van SP1
  3. Maak een passerend vlak vanaf het startpunt van SP1, SP2 en de oorsprong
  4. Maak een geveegd oppervlak, selecteer uw schets, in SP1-traject en SP2-geleidingscurve
  5. Verdikker het geveegde oppervlak

De contouren kruisen elkaar niet, het oppervlak is schoon.

Bijgevoegd een voorbeeld.

spiraal.sldprt
1 like

Hallo

Hier is nog een oplossing die een correct resultaat geeft, het kan zijn dat u de positie van het snijgereedschap moet aanpassen. De hoogte van de spiraal is gelijk aan die van de kegel.

spirale_conique.zip

Dank u voor uw antwoorden!

IndustrialCadServices : We zijn niet voor uw methode gekozen, maar de sweep wil niet worden gedaan. Misschien vanwege het feit dat onze toonhoogte variabel is? Vreemd genoeg begint het afvlakkingsprofiel niet synchroon te lopen en gaat het niet verder.

Ik heb het stuk teruggezet met een variabele toonhoogte...

A.Leblanc : We zijn begonnen met het uitproberen van uw methode, maar we raken verdwaald in het gebruik van vergelijkingen die we helemaal niet kennen!

piece3_helice_pas_variable stap

Ik begrijp niet waarom mijn methode niet bij je past, wat is het probleem

U hoeft alleen maar een minimum aan ruimte tussen de spoelen te laten

En dan vul je de leegte op als je wilt

Je hebt mijn bestanden, het is simpel, het lijkt mij

@+

Goedenavond

Het is niet ingewikkeld, in feite moet je een kegel maken, een gecontroleerde of gestuurde hoogteafmeting  (hoekpunt/basis) plaatsen. Als deze kegel eenmaal is gemaakt (revolutie), moet er op basis daarvan een schets worden gemaakt en moet er aan de basis een koraalcirkel worden getekend, en vervolgens moet deze cirkel worden gebruikt om de spiraal te maken.

Open het venster voor vergelijkingsbeheer en maak helemaal onderaan de lijst een nieuwe vergelijking. Klik in het 1e vakje aan de linkerkant, klik dan op de spiraal in je boom, de afmetingen worden weergegeven op de 3d, selecteer de hoogtemaat van de spiraal. Doe in het vak ernaast hetzelfde maar dan met de schets van de kegel, en normaal gesproken is de hoogte van de spiraal = de hoogte van de kegel.

Dan hoef je alleen maar een vierkant te maken op een beperkt vlak dat samenvalt met de extrimiteit van de spiraal en er normaal voor is, en dan een revolutie van materiaalverwijdering te maken.

Het is aan jou om de parameters aan te passen.

Hallo

Wanneer we het eerste sldprt-bestand nemen dat u hebt gepost en we bewerken de functie Naaien, bent u vergeten het vakje aan te vinken om een vaste stof te maken, als u het aanvinkt, is het OK.

@+

3 likes

Je eerste stuk ziet er goed uit, behalve de opmerking over de coyote. Je moet de raakvlakken samenvoegen in de functie van het verwijderen van materiaal door te vegen, dsl Ik heb dit deel in een haast gemaakt. En ik veranderde de kleur, het was ondeugend; ).

deel 4.sldprt
2 likes