Eigenschap van meerdere lichaamsmassa's

Hallo

Ik zou graag de massa-eigenschappen van bepaalde lichamen op een multi-body deel met ander materiaal (massa, oppervlakte, volume) willen herstellen om ze op mijn vliegtuig te plaatsen.

Om dit te doen, selecteer ik de lichamen in kwestie. Dus ik heb de massa, het volume en de oppervlakte.
Maar ik kan deze eigenschappen niet terugkrijgen voor mijn plan.

Ik heb de totale massa, maar het is niet dat ik wil.

Hoe doe ik dit?

Alvast bedankt voor uw feedback,

Vriendelijke groeten

Hallo @Nastrit85

Kunt u kijken naar een onderwerp dat mij lijkt te gaan met het probleem.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo
Als het oude onderwerp dat @Zozo_mp voorstellen uw verzoek niet oplost:
Kunt u ons meer details geven?

• Is het een multi-body 3D .sldprt of .sldasm formaat?
  • Waar wil je massa, volume en oppervlakte aan toevoegen? Cartridge, let op?

Heb je geprobeerd de sensoren te gebruiken? (In de CommandManager Evalueren/Sensor)
Omdat je de keuze hebt uit massa, volume en oppervlakte.

image

Het is echter niet eenvoudig om sensorgegevens in een woning op te halen...

Hallo Zozo,

Door smartproperties te doorlopen, kun je het doen, maar het is kamer voor kamer.

Wat ik wil is de massa van een set multi-body stukken.
Ik selecteer de lichamen in kwestie in de massa-eigenschap, ik heb het gewicht, het volume en de oppervlakte.
Tot nu toe geen zorgen.
Vervolgens moet ik in termen van mijn tekening handmatig de eigenschappen van alle lichamen in kwestie annoteren.
Ik kan niet kopiëren/plakken.

Hoi Nicolas,

Het is een 3D-bestand in .sldprt-formaat.
Ik teken veel in multi-body.
Bijvoorbeeld een poort, met een stalen frame en houtvulling.
Voor een DDP-schilderij met betrekking tot de lijst heb ik het gewicht en het te schilderen oppervlak van de betreffende lichamen nodig.
Elke keer vul ik deze elementen handmatig in.

De beste praktijk voor dit type constructie is een assemblage met een multibody-onderdeel voor het schroot en een of meer onderdelen voor de houten inzetstukken, schroeven, handgrepen, enz.
Dit vereenvoudigt de tekening aanzienlijk, een plan voor de ketelfabriek, een montageplan (niet noodzakelijkerwijs dezelfde persoon)
En speciaal voor uw gewichten de mogelijkheid om het totale gewicht van het ketelmaakgedeelte en de oppervlakken te trekken.

3 likes

Een andere oplossing met een VSTA-macro:

Maar daarvoor heb je visual studio nodig om deze macro samen te stellen:

2 likes

Hallo

als het de gegevens van het 1e plan zijn die in de volgende Europarlementariër staan omdat ik denk dat je meerdere tabbladen maakt; Als dit het geval is, klikt u op een van de tabbladen, vervolgens op eigenschappen en schakelt u het selectievakje uit dat identiek is aan de specifieke laag... zie afbeelding en daar zou het moeten werken

2 likes