Hallo
Om gebruik te kunnen maken van " Integratie " en met één klik complete productiemappen per machine te kunnen exporteren, moet ik uit de eigenschappen van mijn tekening een eigenschap halen die in mijn deel bestaat.
In mijn kamer heb ik bijvoorbeeld een aangepaste eigenschap met de naam " Type ", de waarde is " D " en daarom is de geëvalueerde waarde " D "
Ik wil deze geëvalueerde waarde " D " ophalen in de aangepaste eigenschappen van mijn tekening.
Ik heb het geprobeerd met de waarde $PRPSHEET:" Type ", of $PRPMODEL:" Type " die heel goed werkt in de cartridge, maar als ik erom vraag als een aangepaste eigenschap, wordt ik teruggezet naar de geëvalueerde waarde: $PRPSHEET:" Type ", of $PRPMODEL:" Type " en niet " D "
Ik zit in Solidworks 2023 SP5.0, heeft iemand een idee?
Hallo;
Ik denk dat Solidworks niet begrijpt wat je wilt ophalen, aangezien " Type " ook een Solidworks-variabele is.
Het gebruik van een eigenschap (" Type ") met dezelfde naam als een Solidworks-variabele ("Type ") lijkt mij niet de beste oplossing:
2 likes
Bedankt voor je antwoord,
Ik heb de eigenschap " Type " als voorbeeld gekozen, maar ik heb hetzelfde probleem met de eigenschap " Dikte " of Las". Naar mijn mening heeft de naam van de zuil niets te maken met de naam van het onroerend goed.
In welke vorm wilt u de waarde van de woning recupereren:
In een nomenclatuur?
In je cartridge? (Waarom in dit geval niet Smartproperties gebruiken)
In een annotatie?
Je tekeningen zijn uniek (één ruimte = één tekening).
1 like
In principe wil ik dat, bijvoorbeeld, als ik Integratie vraag om alle bestanden te exporteren waarvan de aangepaste eigenschap gelijk is aan " D ", het het deel en het plan zal exporteren.
De info in de cartridge werkt erg goed, het haalt de info zonder problemen op,
Maar ik wil deze " D " informatie in de aangepaste eigenschappen van het plan, niet in het titelblok of op het blad.
Tegenwoordig retourneert de opdracht in de aangepaste eigenschappen van de plannen de opdracht naar mij in geëvalueerde waarde, en niet de waarde. Terwijl het goed werkt in de cartridge. Maar ineens kan een software als Batch Converter of Integration niet meer op zoek gaan naar deze waarde in de cartridge. Daarom wil ik deze waarde in de aangepaste eigenschappen.
Als u 3D-eigenschappen aan uw tekeningen wilt toevoegen (in de vorm van eigenschappen), raad ik u aan het hulpprogramma " Slimme eigenschappen " te gebruiken om de gewenste eigenschappen op te halen.
Maar het is mogelijk om dit te doen via de Solidworks Property Editor.
U kunt dit ook direct doen in " Integratie " met de voorwaarden:
Als de eigenschap van het onderdeel bestaat EN een waarde heeft die gelijk is aan A...
Dus we maken dezelfde eigenschap met dezelfde waarde in de tekening...
1 like
Bedankt voor je hulp!
Ik was van plan om niet door " SmartPorperty " te gaan, maar ik denk niet dat ik het zal schrappen! 
Ik ga toch even op de vraag in, ik vind het vreemd dat hij de waarde niet kan recupereren.