Persoonlijk eigendom en doc-sjabloon

Hallo
Onlangs, denk ik na de overgang naar 2024...
Ik heb een verlies aan informatie die ik niet kan verklaren.

Op mijn documentsjabloon heb ik een heleboel persoonlijke eigenschappen:

Als ik een nieuw stuk maak, geen zorgen. Ik heb al mijn eigendommen en ze komen goed tot hun recht bij de leden van het Europees Parlement.

Maar als ik begin met een klantonderdeel van een RWZI, ontbreekt er EEN!
image
Het is die van dikte! Resultaat: geen informatie over de Europarlementariër!
Ik pas het sjabloon echter standaard toe...

Als iemand een idee heeft...

Zeker een verbetering ten opzichte van de 2024 versie! :crazy_face: :crazy_face: :crazy_face:
Weet je zeker dat hij het juiste model neemt?
Als u wilt testen, voegt u een testeigenschap toe aan uw model en importeert u een stap. Als je het niet kunt vinden, komt dat omdat ze een ander model nemen, anders hebben we nog een nummer verwijderd

2 likes

Goed idee...

Dus heb ik een testeigenschap toegevoegd die gerelateerd is aan het volume van de kamer.

Op een nieuw stuk nemen we het model in kwestie: alles is er, zelfs het nieuwe pand.

Op een geïmporteerde RWZI door het model handmatig te kiezen dankzij dit:

image

Als de STEP opent, heb ik dit:

image

Ik kies het juiste Pieces OC-2020-model dat ik zojuist heb bijgewerkt en dat werkt met een leeg onderdeel, raad eens?

Het werkt :rage: niet :face_with_symbols_over_mouth:

Ik heb zelfs geprobeerd mijn model als kopie op te slaan om er zeker van te zijn dat SW het voor mij opslaat in 2024-formaat, het verandert niets...

In het model zie ik de eigenschap " Dikte " niet die wordt gebruikt om de eigenschap " dikte " in te stellen.
Ik denk dat het probleem daar vandaan komt.
Voor materie, massa, volume, etc. die standaardeigenschappen van SW zijn, slaagt het erin zijn weg te vinden (ik zal echter het doc-sjabloon op het niveau van deze eigenschappen wijzigen door de synthaxis " SW-Mass " te gebruiken in plaats van " SW-Masse@Pieces OC..."  »
Maar als de eigenschap Dikte wordt gedefinieerd op basis van een dimensie of een specifieke plaatwerkeigenschap die nooit zal worden gemaakt tijdens de conversie van de stap, is het normaal dat de resulterende eigenschap " dikte " verdwijnt omdat deze onmogelijk te definiëren is.

1 like

De eigenschap moet worden gemaakt, maar in dit geval met een fout

Hallo @Silver_Surfer ,

Tot de versie van 2023 werkte alles heel goed. Sinds eind 2021 werk ik hier.
Ik heb altijd gebruik gemaakt van wat mijn voorganger had ingevoerd...

De eigenschap " dikte " is in feite een aaneenschakeling van de tekst " Plaatdikte " met de globale variabele " Dikte ", die standaard gelijk is aan 2,5:

image

Die wordt bijgewerkt zodra er een plaatwerk wordt gemaakt of wanneer een RWZI wordt omgezet in plaatwerk.

In het geval van een waarde die niet bestaat, zou de aaneenschakeling leeg of onvolledig zijn, maar de eigenschap zou blijven bestaan, althans dat denk ik...

Wat in dit geval destabiliserend is, is dat de test die door @sbadenis wordt voorgesteld, door een persoonlijke eigenschap te integreren die verwijst naar een variabele van het SW-Volume-type, niets oplevert: het verdween ook toen de STEP werd geïmporteerd!

Ik heb mijn model opnieuw gecontroleerd, de eigenschappen zijn goed aanwezig en het werkt met een leeg deel.
Dit had altijd gewerkt met de invoer van RWZI omgezet in plaatwerk...

1 like

Zou u ermee instemmen om uw documentsjabloon?
Het onderwerp wekte echt mijn nieuwsgierigheid!

Geen zorgen, hier is het:
Onderdelen OC-2020.zip (42.3 KB)

Een andere vraag trouwens: Wanneer u uw sjabloon bewerkt, klikt u dan met de rechtermuisknop op de kop van de boom om de aangepaste eigenschappen bij te werken die u worden aangeboden?

Het lijkt er niet op:

En ik heb hetzelfde menu op een bestaand onderdeel...

Dus aan mijn kant krijg ik alle eigendommen... maar niet bewerkbaar:

En @stefbeno heeft gelijk: de eigenschap " dikte " is er wel, maar zonder de waarde!

Er is iets vreemds:
Ik probeer een sjabloon opnieuw te maken van het sldprt 2024-bestand dat standaard bij de installatie wordt geleverd. En het lijkt onmogelijk (althans aan mijn kant is het onmogelijk) om een globale variabele te maken met de naam " Dikte ":
→ de naam van de variabele in oranje verschijnt, geeft een pop-up aan dat " de ingevoerde vergelijking ongeldig is ":

Kan iemand dit bevestigen?

Na een nieuwe poging die ik uit het model van @a.eriaud weet te halen, krijg ik alle eigenschappen, met de juiste waarden, maar nog steeds alleen-lezen:

@a.eriaud , welke SP van SW2024?

1 like

Hallo;

Ik vraag me af of de 2024-versie niet het gebruik van plaatwerkparameters rechtstreeks in de materiaaleigenschappen vereist (die in 2020 verschenen...)

Het is de moeite waard om te kijken als u hier geen waarden rechtstreeks hebt ingevoerd...

Controleer ook of de instellingen zijn " geëvolueerd " in de documenteigenschappen:
Plaatwerk en/of gelaste constructie:

Is in de eigenschappen, in het tabblad " Eigenschappenoverzicht ", het begrip "Plaatdikte " nog steeds aanwezig? (klik met de rechtermuisknop op een item in de lijst met gelaste onderdelen).

Vriendelijke groeten.

2 likes

@Silver_Surfer lijkt het mij dat deze globale variabele niet handmatig kan worden aangemaakt. Het wordt automatisch gemaakt wanneer er een plaatwerkelement bestaat, vandaar het feit dat SW u niet toestaat om het handmatig te maken. Vandaar de boodschap " De vergelijking is ongeldig " omdat de naam " Dikte " gereserveerd is.

@sbadenis ik denk dat je gelijk hebt.
Ik kreeg hetzelfde resultaat zonder de globale variabele.
De dikte-eigenschap (Plaatdikte "Epaisseur@**.sldprt) vindt de variabele bij het importeren van de stap.
Maar ik begrijp niet waarom ik de eigenschappen krijg zonder ze te kunnen wijzigen...??

De hulp van Solidworks (2024) bevestigt de creatie van de volgende plaatwerkeigenschappen:
(waarvan: plaatdikte)

https://help.solidworks.com/2024/french/SolidWorks/sldworks/c_Sheet_Metal_Properties.htm?verRedirect=1

Ik denk dat het niet mogelijk is om te wijzigen in het " property " venster, maar alleen direct in de functies (vandaar waarschijnlijk de " read-only ").

Moeten we niet de functie " Afvlakken " maken/toevoegen om ze direct in de 3D te krijgen zonder dat we een tekening hoeven te maken?

1 like

Hoi allemaal

Allereerst bedankt voor je feedback en je onderzoek, het stelt me in staat om bepaalde dingen beter te begrijpen en andere onderzoeksrichtingen te hebben...

@Silver_Surfer : 2024 SP2 versie, en geen read-only op mijn bord...

@Maclane : plaatwerkparameter in het materiaal, ik denk niet dat het probleem daar vandaan komt, omdat:

• Als er een lege kamer is, zijn alle eigenschappen aanwezig
  • als STEP wordt geïmporteerd, verdwijnen de eigenschap " dikte " en de nieuw gemaakte (test voorgesteld door @sbadenis ). Daarnaast doe ik mijn ombouw naar plaatwerk voordat ik het materiaal aanbreng en ontvouwt mijn onderdeel zich heel goed...
  • En geen verandering in de eigenschappen van het document.
  • In de eigenschappen van de onderdelen in de lijst met gelaste onderdelen is het begrip dikte aanwezig en komt het goed tot zijn recht in de lijsten met gelaste onderdelen voor EP-leden.

Kortom:

• in de vergelijkingen bestaat de variabele " Dikte " en dit wordt bijgewerkt volgens mijn plaatwerk
  • De plaatwerkparameters zijn a priori niet veranderd tussen 2023 en 2024
  • de persoonlijke eigenschappen die aan het model zijn toegevoegd, zijn niet te vinden bij het importeren van een STEP, MAAR zijn aanwezig in een lege ruimte!
  • SLECHTS EEN van de bestaande woningen wordt overgeslagen!!

Ik denk dat ik ga proberen een model opnieuw te maken vanaf 0.
Wordt vervolgd...

1 like

Een beetje een domme vraag, maar... doet het met je met alle RWZI's, of alleen met deze?

En een andere opmerking, die vergelijkbaar is met die van @Silver_Surfer , de parameters die niet lijken te werken, zullen alleen in volume naar " bestaande " gegevens zoeken. Als uw RWZI aan de oppervlakte is, kan het zeker een probleem zijn?

1 like

Hallo @coin37coin ,

Er is geen domme vraag, wat dom is, is om hem niet te stellen...

Ik heb dezelfde symptomen bij alle RWZI's, die ik heb geprobeerd bij die van een andere klant.
De gebruikte RWZI's zijn goed in volume.

Ik heb net de import van een parasolid getest, ik heb alle eigenschappen en zelfs die van de test die gisteren is toegevoegd...

:exploding_head:

1 like

Ik weet Sldw 2024 niet, maar uw STEP- of parasolid-importparameters zijn hetzelfde?