Ad twathle, Nou, ik heb een kolom toegevoegd aan mijn nomenclatuur voor " gelaste onderdelen" van mijn MEP, dan klik ik op de kolom, dan koppel ik in de kolomeigenschappen de massa door de eigenschap van de kolom te controleren. Maar ik weet altijd hoe ik mijn gewijzigde nomenclatuur in mijn Europarlementariër moet invoegen.=>
Ad twathle, Dus ik heb net gevonden hoe ik het moet doen voor mijn nomenclatuur voor gelaste onderdelen door eerder de kolom toe te voegen aan mijn lijst met gelaste onderdelen en mijn MEP. Hier is het in beeld = >
Dit is de juiste methode om het sjabloon voor de lijst met gelaste onderdelen aan te passen. deze " nomenclatuur " haalt de " massa " PRP van elk lichaam uit de 3D maar de lichamen in mijn 3D hebben deze eigenschap niet...
In jouw geval, hoe heb je de waarde 44 in de massakolom van rep. 5 gekregen?
Opnieuw twathle, Om de massa van elk lichaam te verkrijgen, moet u deze invoeren in de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen. Vervolgens voegt u op uw Europarlementariër mijn bestand " essaiListePièces Soudées " toe voor de algemene opties, hierboven genoemd in mijn antwoorden. @+. AR.
@A_R Ik begrijp het hele proces, maar het probleem is dat ik het me niet kan veroorloven om de eigenschappen van elk lichaam één voor één in te vullen. Sommige van mijn stukken bevatten meer dan 150 lichamen!
Vandaar het onderwerp van deze draad, hoe voeg je de laatste regel van deze standaardopname toe aan de creatie van elk mechanisch gelast lichaam? zoals de lengte eigenschap.
Als ik me niet vergis, kunt u door het wijzigen van het " bestand met gelaste constructie-eigenschappen" de eigenschappen in dit tekstbestand in een vervolgkeuzelijst te hebben. Maar ze worden niet per se standaard gebruikt.
Op mijn screenshot kun je zien dat ik de " sw_masse " prp heb toegevoegd die beschikbaar is in het drop-down menu, maar het wordt niet standaard gebruikt (zoals de " revisie " of " origin " prp)
Mijn probleem is dat je de massa's handmatig moet invullen in je eerste opname. (we zijn het erover eens dat we verre van het handmatig schrijven van het gewicht zijn, je hoeft alleen maar de variabele in de vervolgkeuzelijst te selecteren, maar het is nog steeds een belangrijk aantal klikken, vooral omdat het gebeurt dat ik onderdelen heb met 150-170 lichamen) Vooral omdat het niet nodig is met de prp Lengte waarvoor alles automatisch wordt gedaan...
Geen zorgen, ze zeggen dat de nacht advies brengt! In ieder geval bedankt voor de investering en de bestede tijd
Ik heb net iets getest op SW2023 en ik denk dat het op alle versies hetzelfde is. Om de grond in de lijst met gelaste constructielichamen te vermeerderen, moet je de eigenschap " GEWICHT " invullen (in mijn geval) en de SW-massa ermee associëren. Begintoestand:
De update is aanwezig in alle aanbiedingen. Ik denk dat je dan een basismodel kunt maken met alleen de bouwfunctie die in het model is gelast, geparametriseerd met de grondeigenschap en rollen.
Hallo @Cyril_f ! Hartelijk dank voor uw suggestie, het voldoet perfect aan mijn behoefte! (het enige wat je hoeft te doen is dat op alle profielen te doen)
Ik kende de eerste methode niet. Het is goed, maar het nadeel is dat het een beetje handmatig blijft.
Om de oplossing samen te vatten:
1- Open het .sldlfp-profiel 2- voeg de gewenste eigenschap toe in het tabblad " Configuratie-eigenschappen " (hier " SW_MASSE ") 3- Verspreid deze eigenschap naar alle configuraties
Hallo Wat wel jammer is, is dat je voor elk item in de lijst met gelaste onderdelen de massa-eigenschap moet invullen. Dat gezegd hebbende, het werkt goed. Een andere oplossing is om voor elk profiel de grondeigenschap in te voeren...
Hier is een kleine macro om automatisch de eigenschap " Massa " toe te voegen aan alle mechanisch gelaste elementen (lijst met gelaste onderdelen): => Als specifieke materialen aan bepaalde elementen worden toegewezen, wordt hiermee rekening gehouden, anders blijft de dichtheid van het globale materiaal behouden...
Option Explicit
Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Dim swModel As SldWorks.ModelDoc2
Dim swFeat As SldWorks.Feature
Dim swCustPropMgr As SldWorks.CustomPropertyManager
Dim FileName As String
Sub main()
On Error Resume Next
Set swApp = Application.SldWorks
Set swModel = swApp.ActiveDoc
If swModel Is Nothing Then
MsgBox "Pas de fichier Pièce Solidworks actif..."
End
End If
If swModel.GetType <> 1 Then
MsgBox "Pas de fichier Pièce Solidworks actif..."
End
End If
'swModel.Save
FileName = Mid(swModel.GetPathName, InStrRev(swModel.GetPathName, "\") + 1)
Set swFeat = swModel.FirstFeature
Do While Not swFeat Is Nothing
If swFeat.GetTypeName() = "CutListFolder" Then
Set swCustPropMgr = swFeat.CustomPropertyManager
swCustPropMgr.Add3 "Masse", swCustomInfoText, Chr(34) & "SW-Mass@@@" & swFeat.Name & "@" & FileName & Chr(34) & " Kg", 1
End If
Set swFeat = swFeat.GetNextFeature
Loop
End Sub
Let op: het is mogelijk om de lijn aan te passen. swCustPropMgr.Add3 " Mass ", swCustomInfoText, Chr(34) & " SW-Mass@@@ " & swFeat.Name & " @ " & FileName & Chr(34) & " Kg", 1
=> " Massa " is de naam van de aan te maken eigenschap => & " Kg " (optionele tekst)
Macro voor uitsluitend gebruik op Solidworks Parts-bestanden.
@Cyril_f Ik heb je " Beste Antwoord " tijdelijk opgeschort om deze discussie ter sprake te brengen... Maar ik houd de waarde van uw antwoord in gedachten.