"SW-geslepen" eigenschappen in de lijst met gelaste onderdelen

Hoi allemaal!

Ik wil een standaardeigenschap toevoegen aan de lijst met gelaste onderdelen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.
Ik doe piping en ik zie dat de lengte, de snijhoeken of de hoeveelheid automatisch worden berekend, maar niet het gewicht...

Op de screenshot, het resultaat dat ik standaard zou willen krijgen. (zie laatste regel)

Ik werk met SOLIDWORKS 2022 SP05

Bij voorbaat dank!

Hallo twathle,
Ik heb dezelfde versie als jij, in de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen, theoretisch heb je de mogelijkheid om een kolom toe te voegen met de grond.
Ik kan geen screenshot maken omdat mijn pc wordt verwerkt.
=>Aangepaste eigenschappen toewijzen - 2022 - SOLIDWORKS Help
@+.
AR.

1 like

Hallo @A_R,

Ik kan de kolom daadwerkelijk toevoegen in het sjabloon voor de lijst met gelaste onderdelen.
Maar om deze kolom vol te krijgen, moet PRP in 3D bestaan...

Hier is een tweede screenshot om te illustreren

Ik heb 1 stuk gemaakt met 2 lijfjes
Mijn onderdeelmodel bevat het gewicht van het onderdeel, zodat het bovenaan de lijst staat.
maar de lichamen hebben deze eigenschap niet, hier zijn de waarden 3.63 en 1.83 handmatig ingevuld in de 3D door de eigenschap van elk van de lichamen te bewerken

Hallo twathle,
Ja sorry, we kunnen een regel toevoegen, in het tabblad " Eigenschappenoverzicht ", zou u de " massa ", dan heb je deze ingevuld in " Waarde/Tekstuitdrukking " gerelateerd aan SW, en dat is alles.
Maar daarna moet je je lijst met gelaste onderdelen svgen, maar daar weet ik niet hoe ik het moet doen...
Daar ga je!!
@+.
AR.

2 likes

Re @A_R !

Inderdaad, dit zijn alle stadia die ik heb doorgemaakt, maar ik dronk op hetzelfde punt als jij...
Solidworks is nog steeds even intuïtief als altijd en tegelijkertijd niet intuïtief!
Dit zijn het soort opties die eenvoudig lijken, maar toch ontbreken

Ad twathle,
Nou, ik kijk naar mijn kant, ik heb een beetje tijd, we houden ons op de hoogte, @+.
AR.

Ad twathle,
Nou, ik heb een kolom toegevoegd aan mijn nomenclatuur voor " gelaste onderdelen" van mijn MEP, dan klik ik op de kolom, dan koppel ik in de kolomeigenschappen de massa door de eigenschap van de kolom te controleren.
Maar ik weet altijd hoe ik mijn gewijzigde nomenclatuur in mijn Europarlementariër moet invoegen.=>

En daar heb je het, @+.
AR

1 like

Ad twathle,
Dus ik heb net gevonden hoe ik het moet doen voor mijn nomenclatuur voor gelaste onderdelen door eerder de kolom toe te voegen aan mijn lijst met gelaste onderdelen en mijn MEP.
Hier is het in beeld = >

En hier is ook het kleine bestand dat prima is=>
EssaiListePiécesSoudée.zip (1,9 kB)
.
@+.
AR.

1 like

@A_R

Dit is de juiste methode om het sjabloon voor de lijst met gelaste onderdelen aan te passen.
deze " nomenclatuur " haalt de " massa " PRP van elk lichaam uit de 3D
maar de lichamen in mijn 3D hebben deze eigenschap niet...

In jouw geval, hoe heb je de waarde 44 in de massakolom van rep. 5 gekregen?

Hallo re-twathle,
Als je dat goed vindt, sluit dan de vraag ...=>
2024-08-19_170035
@+.
AR

Opnieuw twathle,
Om de massa van elk lichaam te verkrijgen, moet u deze invoeren in de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen.
Vervolgens voegt u op uw Europarlementariër mijn bestand " essaiListePièces Soudées " toe voor de algemene opties, hierboven genoemd in mijn antwoorden.
@+.
AR.

@A_R
Ik begrijp het hele proces, maar het probleem is dat ik het me niet kan veroorloven om de eigenschappen van elk lichaam één voor één in te vullen.
Sommige van mijn stukken bevatten meer dan 150 lichamen!

Vandaar het onderwerp van deze draad, hoe voeg je de laatste regel van deze standaardopname toe aan de creatie van elk mechanisch gelast lichaam? zoals de lengte eigenschap.

Om aan te passen is het noodzakelijk om het bestand met gesoldeerde lijsteigenschappen uit het geheugen aan te passen:

https://help.solidworks.com/2021/french/SolidWorks/sldworks/c_Custom_Properties_in_Weldments.htm
Siinon zien om het model deel aan te passen (ik heb een twijfel tussen de 2 oplossingen)

1 like

Hallo @sbadenis

Als ik me niet vergis, kunt u door het wijzigen van het " bestand met gelaste constructie-eigenschappen" de eigenschappen in dit tekstbestand in een vervolgkeuzelijst te hebben.
Maar ze worden niet per se standaard gebruikt.

Op mijn screenshot kun je zien dat ik de " sw_masse  " prp heb toegevoegd die beschikbaar is in het drop-down menu, maar het wordt niet standaard gebruikt (zoals de " revisie " of " origin " prp)

Ik zal de tweede oplossing proberen

Ad twathle,
Dus hier is hoe ik het in foto's heb gezet
1 =>Op je 3D

2=>Op uw Europarlementariër

3=>Svg uw nomenclatuur onder " EssaiListePièces Soudées.sldwldtbt "
4=>In uw systeemopties

Dat is het, ik heb stappen overgeslagen, ik vertel het je morgen...
@+.
Goedenacht.
AR.

Re @A_R !

Mijn probleem is dat je de massa's handmatig moet invullen in je eerste opname. (we zijn het erover eens dat we verre van het handmatig schrijven van het gewicht zijn, je hoeft alleen maar de variabele in de vervolgkeuzelijst te selecteren, maar het is nog steeds een belangrijk aantal klikken, vooral omdat het gebeurt dat ik onderdelen heb met 150-170 lichamen)
Vooral omdat het niet nodig is met de prp Lengte waarvoor alles automatisch wordt gedaan...

Geen zorgen, ze zeggen dat de nacht advies brengt!
In ieder geval bedankt voor de investering en de bestede tijd :grin:

Hallo

Ik heb net iets getest op SW2023 en ik denk dat het op alle versies hetzelfde is.
Om de grond in de lijst met gelaste constructielichamen te vermeerderen, moet je de eigenschap " GEWICHT " invullen (in mijn geval) en de SW-massa ermee associëren.
Begintoestand:

Massa toevoegen aan de eigenschappen van de gelaste constructiefunctie

De update is aanwezig in alle aanbiedingen.
Ik denk dat je dan een basismodel kunt maken met alleen de bouwfunctie die in het model is gelast, geparametriseerd met de grondeigenschap en rollen.

2 likes

Hier is een Visiatv-methode voor gelaste constructieprofielen:

Voor plaatwerkbehuizingen is het anders:
https://help.solidworks.com/2021/french/SolidWorks/sldworks/c_Sheet_Metal_Properties.htm?format=P&value=

2 likes

Hallo @Cyril_f !
Hartelijk dank voor uw suggestie, het voldoet perfect aan mijn behoefte! (het enige wat je hoeft te doen is dat op alle profielen te doen)

Ik kende de eerste methode niet. Het is goed, maar het nadeel is dat het een beetje handmatig blijft.

Om de oplossing samen te vatten:

1- Open het .sldlfp-profiel
2- voeg de gewenste eigenschap toe in het tabblad " Configuratie-eigenschappen "
(hier " SW_MASSE ")
3- Verspreid deze eigenschap naar alle configuraties

4- U kunt controleren of alles in orde is in het tabblad " Vastgoedoverzicht "

2 likes

Hallo

Het kan altijd via macro worden gedaan. Ik heb de MyCADTool-hulpprogramma's niet, maar misschien heeft Visiativ iets in deze richting ontwikkeld.

1 like