Als je mijn vorige vraag hebt gevolgd, namelijk de installatie van EPDM ter plaatse, is deze nu succesvol.
Dus nu heb ik vragen over het toedienen van EPDM, want er is heel weinig tutorial die dit goed uitlegt. Dit onderwerp zal er ook zijn voor andere mensen die EPDM willen toedienen.
Allereerst wat me is gelukt: een kluis maken, een gebruiker beheren, een deel opslaan door deze revisies aan te passen, overschakelen naar goedgekeurd...
Ik heb dan ook een aantal vragen, vooral dankzij de presentatie van flegendre over EPDM.
Hoe maak je een automatische stuklijst?
Hoe bestandsconversietaken te automatiseren (pdf, dxf...)
Wat kan interessant zijn om op het gebied van datakaarten als informatie weer te geven, heb je voorbeelden van kaarten....?
Hoe u uw kluizen beheert , alleen een map of met submappen (onderdelen, montage, MeP, PDF...) Maak je voor elk project een kluis? (Wat ik deed)
Voor standaardonderdelen die gemeenschappelijk kunnen zijn voor beide projecten (as, elektronische printplaat, enz.), een speciale kluis voor de opslag van deze onderdelen?
Zijn er meningen, adviezen, fouten die u niet mag maken bij het beheren van EPDM?
Dank u voor uw antwoorden, waarvan ik denk dat ze niet alleen voor mij nuttig zullen zijn
Dus, hoe maak je een nomenclatuur... Als je een gearchiveerde assembly hebt, heb je via de verkenner toegang tot een tabblad "Bill of Materials". Er zijn verschillende opties mogelijk. Op deze nomenclatuur kunt u uw kolommen permanent wijzigen via de administratie.
Om conversies te automatiseren, moet je de dispatch of add-ins in de administratie doorlopen. In principe is er een tool waarmee je dit kunt instellen.
Voor het beheer van de kluis biedt EPDM 2 mogelijkheden: ofwel allemaal in de zoekfunctie, ofwel via mappen. U kunt overwegen om alles in een enkele map te "gooien" en alleen naar uw documenten te zoeken op zoekkaarten, maar met de mapbenadering in Windows-stijl kunt u nog steeds elementen vinden die niet perfect zouden zijn in hun aanduiding. Volg je mij?
Voor mij moet je alles in 1 kluis beheren. Anders verliest u de EPDM-functionaliteit (zoals het bijhouden van uw assemblages, zelfs als u de map wijzigt of componenten een naam geeft).
Het ideaal is inderdaad om mappen met commerciële onderdelen te ordenen. (een voorbeeld van een boomstructuur is al gegeven door @flegendre op Lynkoa).
Dat gezegd hebbende, heb je een EPDM-administratietraining gevolgd?
Edit: Om terug te komen op kluizen, wie zegt dat meerdere kluizen zegt zo veel administratieve instellingen, en fouten!
Ik heb dit document gevonden: het is de bijbel van de EPDM-administratie (versie 2013)
Ik denk dat je ergens op de installatie-cd ditzelfde document moet hebben in de versie van 2014 of 2015, afhankelijk van de versie die je zojuist hebt geïnstalleerd.
Gebruikers en groepen beheren (het is oké, ik heb het vanmorgen gedaan...)
Maak de datamap(pen) (veel ingewikkelder, omdat ik niet weet wat ik erin moet zetten en hoe ik ze moet doen)
De weergave-instellingen (ik zal dit nader bekijken met mijn verschillende gebruikersaccounts)
Workflow (ik heb al dingen gedaan, het onderdeel goedgekeurd, een wijziging aangevraagd, gearchiveerd...) Ik weet niet of dat is waar je het over wilt hebben?
@Benoit.LF
Is het voor het beheer van de kluizen beter om een kluis te maken met submappen voor de projecten? Omdat ik in het begin dacht dat ik voor elk project een kluis zou maken.
Ik heb geen PDM-administratietraining gevolgd, daarom vraag ik uw hulp:)
Ja, slechts één kluis. Een kluis per zaak is op het eerste gezicht niet interessant voor u, integendeel, het maakt alles ingewikkelder.
Voor zakelijke bestanden moet u voor elk geval een boomstructuur definiëren. (trouwens, je bent alleen in mechanica, maar zijn er geen andere mensen die toegang willen tot je gegevens: Aankoop, Werkplaats, BE Elec, Automation Engineers, Vertegenwoordigers...?) Met deze boomstructuur kunt u de gegevens ordenen zonder vragen te stellen.
Op de datakaart voor SW 3D-bestanden (sldprt en sldasm) zet ik de gegevens van de cartridge van uw plannen (tekenaar, datum, revisie, materiaal, oppervlaktebehandeling, gewicht, ...). Op deze manier vul je, wanneer het onderdeel is geregistreerd, alles van de gegevenskaart in. U kunt daar ook de status van het bestand plaatsen (sneller te zien). U kunt ook een opmerkingenveld plaatsen (motorkoppel, bedrijfsspanning, use case,...).
Met de beheerderstraining kunt u veel punten aanpakken. Dit zijn soms details, maar ze kunnen je leven verpesten als je er geen rekening mee houdt. Als je het zou kunnen, zou het veel beter zijn! Wij (ik en @flegendre) hadden de heer BREGEON van Axemble. Hij heeft ons alles geleerd! :) Zonder hem zouden we vanaf het begin zijn verdronken!
Nou, maak een datakaart , het is me een beetje gelukt, maar is het mogelijk om de massa, de naam, de beschrijving te plaatsen... Automatisch van het onderdeel dankzij de eigenschappen van solidworks? Dat kon ik niet. Een beetje zoals een tekening.
Qua workflow heb ik voorlopig de Solidworks-standaard aangehouden wat mij erg goed uitkomt aangezien ik alleen ben
Ik heb geprobeerd om automatische taken uit te voeren, maar helaas werkt het nog niet voor het moment dat ik de taak overzet naar bijvoorbeeld goedgekeurd (bestandsconversie). Is het mogelijk om de tekeningen automatisch bij te werken wanneer het onderdeel wordt gewijzigd? Ik ga ervan uit dat ik een taak gebruik om ze op te slaan als pdf of dxf, dus is het mogelijk om de automatische gegevenskaart in te vullen bij het maken van het bestand?
Op dit moment kan ik geen training doen en het is jammer dat ik het je geef. Ik had graag meer willen leren met een trainer, maar je advies is zeer effectief en helpt me enorm.
De datamap is niet per se het meest ingewikkeld om op te zetten. Maar je moet nog steeds de verschillende mogelijke opties begrijpen!
Om ervoor te zorgen dat de kaart zichzelf invult, wordt deze gedeeltelijk beheerd op eigendomsniveau in de EPDM-administratietool (ik doe dit uit mijn hoofd!). Van daaruit kunt u equivalenties geven tussen EPDM- en SolidWorks-eigenschappen. Dus als er een eigenschap bestaat in een SW-bestand, kunt u deze vinden in de gegevenskaart. Op dezelfde manier dat je alleen het deel kunt invullen en alle of een deel van de eigenschappen ervan kunt vinden in de eigenschappen van de tekening (ik denk dat het datamapping wordt genoemd.). Maar houd er rekening mee dat je op dit moment delen hebt ingevuld vanuit SW en je wilt deze gegevens in EPDM ophalen, maar daarna kun je het beste de bestanden alleen vanaf de EPDM-kaart invullen. Je recupereert alleen SW-eigenschappen van de massa en het materiaal (of zelfs het oppervlak,...).
Voor bestandsconversies (nog steeds uit het geheugen :) ) vraag ik me af of het niet op het niveau van de "Batch" in de App-ins is dat het wordt beheerd. Je moet vlekken creëren. Maar ik weet het niet zeker!
Voor het automatisch herladen van plannen vind ik het een beetje gevaarlijk: misschien zal het in de meeste gevallen werken, maar in sommige gevallen kom je in de problemen, met onsamenhangende plannen!
Om de data map van de geconverteerde bestanden (dxf, pdf,...) in te vullen, verwijs ik je naar een alinea hierboven: je moet de data in kaart brengen. U zult het systeem op de hoogte brengen dat de bestanden sldprt, slddrw, pdf, dxf, ... met dezelfde naam (met uitzondering van de uitbreiding natuurlijk) zal die en die eigenschap gemeen hebben.
Voor de verstrekte informatie is het met plezier. Dit is een onderwerp dat ons in het verleden al geruime tijd bezighoudt, en bovenal is het erg interessant!! :)
Zoals @BenoitLF, geef ik je de info uit je hoofd.....
Om uw bestanden naar DXF en PDF te converteren, moet u eigenlijk de taken gebruiken. (de verzending is niet nodig). Ik denk dat het vrij eenvoudig is.
We hebben het script laten aanpassen (je hebt er bij elke taak toegang toe) om de PDF's en DXF's uit de kluis te kunnen exporteren, zodat alle mensen die geen toegang hadden tot de EPDM de DXF's en PDF's konden raadplegen.
Hieronder staat het deel dat in het script is toegevoegd. (Bijgevoegd is het volledige script).
FYI:
"T:\PIECES_DUBUS\......" en "T:\ASSEMBLAGES_DE_REFERENCE\.... " zijn de verschillende directories buiten de EPDM.
Heel interessant, ik dank u voor uw antwoorden, die voor mij zeer waardevol zijn.
Ik zal dat eens nader bekijken:)
Ik wil graag terugkomen op de taken (vooral de conversie taak ) Ik heb de indruk dat het alle stukjes van het bestand nodig heeft om ze op te slaan in STL (bijvoorbeeld). Maar is het mogelijk om mijn tekeningen als PDF op te slaan? Want als ik de taak om naar pdf te converteren doe, sla ik alles in pdf op, toch?
Bewerken:
Probleem opgelost
"Wat de eigenschappen van mijn gegevenskaart betreft, wordt er geen rekening gehouden met mijn eigenschappen met het onderdeelformulier dat ik al heb gemaakt en dat gerelateerd is aan mijn MeP (gemaakt voordat ik EPDM had)"
Wat is het verschil voor de datakaart in de verkenner tussen "logo deel" @ en "standaard" Omdat mijn eigenschappen in "logo deel" @ worden gezet maar niet " standaard"
Voor de conversie van bestanden, vanuit het geheugen, werd het geactiveerd op workflowniveau, dat werd losgekoppeld van 2D en 3D. Zo hadden de 3D's bijvoorbeeld een conversie naar stl en de 2D naar dxf.
Waar zijn de eigenschappen van uw bestaande bestanden ingevuld voor de eigenschappen van de gegevenskaart? Op het bestand, de configuratie, de 2D,.. ? Het heeft invloed op het gedrag van de kaart. Wanneer u uw 3D's invult met de datamap, worden alle tabbladen samen ingevuld, als u voor elk element van de kaart op het niveau van de beheertool de optie "kopiëren voor alle configuraties" aanvinkt.
Als uw SW-bestandsgegevens niet omhoog gaan in de kaart, wordt de gegevenstoewijzing niet uitgevoerd. Ofwel heb je niet gehandeld op het niveau van het eigendom zoals hierboven vermeld (om te zeggen dat die en die eigenschap van de sldprt overeenkomt met die en die eigenschap van de slddrw en die en die EPDM,...eigenschap), ofwel heb je in de configuratie van de kaart niet de juiste EPDM-eigenschap gekozen.
Voor de @ tab komt het, ongeveer en afhankelijk van de configuratie, overeen met de eigenschappen van het document, en "standaard" met de eigenschappen van de configuratie. U hebt dus op SW-bestanden, N + 1 tabbladen wanneer uw bestand N configuraties of N folio's voor 2D heeft. U kunt zien dat dergelijke tabbladen niet zijn op Excel- of Word-bestanden!
Oef, wat een roman!! :) We zouden punten moeten verdienen door het aantal woorden;)
Het is me gelukt om de conversies met de workflow te stimuleren, ik kan nu een onderdeel in stapformaat opslaan zodra de wijziging is goedgekeurd...
Aan de andere kant, voor datakaarten , is het nog steeds niet dat, de @ werkt goed om de gegevens automatisch in de eigenschapsvorm te zetten, maar aan de andere kant, bij het maken van configuraties gebeurt er niets terwijl het formulier goed is ingevuld voor de configuratie...
Naast wat @flegendre vermeldt, lijkt het mij dat er een subtiliteit in de bediening zit wanneer je een configuratie toevoegt terwijl de kaart al is ingevuld (wie zei bug?). Ik denk dat bij het toevoegen van een configuratie de waarden in het nieuwe tabblad leeg blijven of de standaardwaarde nemen (afhankelijk van de instelling).
Nadat de configuratie is gemaakt, moet u terugkeren naar de kaart.
Het blijft om te controleren of mijn geheugen correct is en of deze mogelijke bug niet is gecorrigeerd: we waren bezig met EPDM 2011 denk ik.
Bedankt voor je antwoorden, ik zal dit testen zodra ik het volgende probleem heb opgelost:)
Ik heb een "client" die verbinding wil maken met mijn kluis, de installatie van de PDM-client ging erg goed, hij slaagde erin om me een roze te maken, vond de naam van mijn lokale server... Wanneer hij echter de inloggegevens invoert, werkt het niet. Zelfs als het mijn inloggegevens of die van de beheerder gebruikt die niet worden gebruikt en die op mijn pc werken. Blijkbaar zou het komen uit het veld dat niet heeft gecreëerd of dat niet hetzelfde is